Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Håller med helt hållet. Så tramsig och överdriven situation. Att det ska läggas arbetstimmar och skattepengar i rättsväsendet på det här.
Var det bra, det som hände? Nej. Kan två vuxna personer prata ut och be om ursäkt och komma vidare i livet? Ja.
Väldigt märkligt att inte gå den vanliga vägen, utan förstora upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
En normal person tar det med personen o går vidare.. herregud. Jag skulle skämmas om jag stod o krävde traumabehandling o gjorde att den som varit med om krig, våldtäkt, våld i nära relation, incest ska stå o vänta ytterligare tid för att jag har ptsd - Brott som polisen dessutom inte har tillräckliga resurser till - för att min nära kollega pussat mig i fyllan på munnen bland alla kollegor. Sånt här skadar andra kvinnor.
Påstod hon föresten inte att de var vänner? Anmäler man en vän till polisen om det så vore att han misstolkat signaler om att det skulle vara ngt mellan dem?
Precis så. Enligt FUP nära "arbets vänner". Ej privat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Nu börjar det klarna, ingen skickar väl ett rött hjärta och bjuder ut sin "förövare" om hon upplever att han gjort något dumt tidigare som var mot hennes vilja.
Man kan dessutom bara spekulera i vad som har hänt tidigare på dessa efterfester ☺️
Gissar att samtliga inblandade dricker rätt mycket alkohol.....
Hjärta ja.
Hade varit intressant att se alla meddelanden.
Festerna framkommer ochså i FUP.
Citat:
Ursprungligen postat av
precix
Fattar inte. Han har försökt kyssa henne två gånger och hon polisanmäler för sexuellt ofredande? Och sen har hon inte brytt sig dagen efter? Men sen bryr hon sig?
Har han kysst henne eller försökt?
Två gånger blev en gång. Oklart om det är 1 eller 2 gånger.
Inga kyssar. Kallas "pussar". Puss på munnen.