2025-05-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Åtalet väcks ju baserat på detta specifika fallet. Men kvinnans incitament till att anmäla är ju större om det är återfall men det säger hon ju själv emot i förhör. Att de var nära vänner på jobbet etc. Hon är ju en ganska dålig vän som polisanmäler istället för att reda ut privat och tär på samhällets resurser som kunnat användas för riktiga brottsoffer tex våldtäktsoffer.
Det är inte hon som tär på samhället utan de som sätter igång det hela dvs åklagare och resten av dem.
Citera
2025-05-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Sverige, Sverige,,,,, Lägg pengar , istället, på att utreda riktiga brott,.....
Ja, jag tycker pckså polisen borde utreda brott av betydelse.
Detta är ett ärende för hr avdelningen.
Citera
2025-05-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Håller med helt hållet. Så tramsig och överdriven situation. Att det ska läggas arbetstimmar och skattepengar i rättsväsendet på det här.
Var det bra, det som hände? Nej. Kan två vuxna personer prata ut och be om ursäkt och komma vidare i livet? Ja.
Väldigt märkligt att inte gå den vanliga vägen, utan förstora upp.

Citat:
Ursprungligen postat av medea1
En normal person tar det med personen o går vidare.. herregud. Jag skulle skämmas om jag stod o krävde traumabehandling o gjorde att den som varit med om krig, våldtäkt, våld i nära relation, incest ska stå o vänta ytterligare tid för att jag har ptsd - Brott som polisen dessutom inte har tillräckliga resurser till - för att min nära kollega pussat mig i fyllan på munnen bland alla kollegor. Sånt här skadar andra kvinnor.
Påstod hon föresten inte att de var vänner? Anmäler man en vän till polisen om det så vore att han misstolkat signaler om att det skulle vara ngt mellan dem?
Precis så. Enligt FUP nära "arbets vänner". Ej privat.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu börjar det klarna, ingen skickar väl ett rött hjärta och bjuder ut sin "förövare" om hon upplever att han gjort något dumt tidigare som var mot hennes vilja.

Man kan dessutom bara spekulera i vad som har hänt tidigare på dessa efterfester ☺️

Gissar att samtliga inblandade dricker rätt mycket alkohol.....
Hjärta ja.
Hade varit intressant att se alla meddelanden.
Festerna framkommer ochså i FUP.

Citat:
Ursprungligen postat av precix
Fattar inte. Han har försökt kyssa henne två gånger och hon polisanmäler för sexuellt ofredande? Och sen har hon inte brytt sig dagen efter? Men sen bryr hon sig?

Har han kysst henne eller försökt?
Två gånger blev en gång. Oklart om det är 1 eller 2 gånger.
Inga kyssar. Kallas "pussar". Puss på munnen.
Citera
2025-05-20, 19:05
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHermit
Såsom kvinna 50+, som alltså hängt med ett tag, tror jag att det enda sättet för vissa män att förstå hur obehagligt det kan kännas att t.ex få en ovälkommen puss från en man, är att jämföra det med hur det skulle kännas för dessa män att få en ovälkommen puss av en annan man. There you have it.

Detta skrivet oberoende av skuld/straff-frågan i det aktuella fallet.

Tror alla män i tråden håller med om att det är helt fel att försöka pussa någon mot dennes vilja. Men det är frågan om påföljden om det verkligen är något som måste polisutredas och hamna i en rättssal. Finns det inte större saker här i världen?
Citera
2025-05-20, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Aldrig gillat pk-nissen leijnegård. Förhoppningsvis ryker han från svt nu. MM kan läggas ner.
Jag håller med dig, jag har alltid avskytt honom som människa. Ändå måste jag medge att jag tycker synd om honom just den här gången, för om allt som skrivits är rätt, så har han ju jobbat med den mest osympatiska falska kvinna som finns.
Citera
2025-05-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tror alla män i tråden håller med om att det är helt fel att försöka pussa någon mot dennes vilja. Men det är frågan om påföljden om det verkligen är något som måste polisutredas och hamna i en rättssal. Finns det inte större saker här i världen?
Håller helt med!
Citera
2025-05-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHermit
Såsom kvinna 50+, som alltså hängt med ett tag, tror jag att det enda sättet för vissa män att förstå hur obehagligt det kan kännas att t.ex få en ovälkommen puss från en man, är att jämföra det med hur det skulle kännas för dessa män att få en ovälkommen puss av en annan man. There you have it.

Detta skrivet oberoende av skuld/straff-frågan i det aktuella fallet.

Vad är det för fel med jämförelsen med en framfusig äldre kvinna menar du? Eller säger du att målsägande är lesbisk eller vad
Citera
2025-05-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Man hade sagt åt kärringen på skarpen och pratat med chefen. Aldrig i helvete att man hade polisanmält om detta hände en gång och tanten i princip bad om ursäkt på sina bara knän. Att polisanmäla då är sadistiskt och man är då helt utan empati. Alla förstår att tanten åtrår det unga köttet men så är det att vara människa, och vuxen. Hade målsägande varit säg 17 år då kan man gott polisanmäla

Byt ut tant till gubbe... Hade varit lika förmildrande?
Citera
2025-05-20, 19:10
Moderator
Dr Kings avatar
Viss ironi ändå att den potentielle lägenhetsbordellbesökaren Micke L blev så packad efter en middag under inspelningen av M M att han började kyssa sin redaktör och manusförfattare. Det var nog tur att hon tog sitt pick och pack och hoppade av och åkte hem. Annars hade det nog blivit ännu en ”konstig stämning med Micke L” när de skulle jobba tätt ihop 8-10 timmar per dag under resten av inspelningen.

Det blir nog nu minst ett år i frysboxen för Micke L. Kanske kan han vara med i nästa säsong av ”Över Atlanten” tillsammans med Martin Timell, Arga Snickaren, Dermot Clemenger, Lotta Brome och Fredrik Virtanen.
Citera
2025-05-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Byt ut tant till gubbe... Hade varit lika förmildrande?

Hade det varit en man hade man slagit honom på käften istället.

Gud, att sånt här ska behöva förklaras
Citera
2025-05-20, 19:14
Medlem
Mikojans avatar
Sånt här småsvammel ska förstås inte åklagare och polis hålla på med i tider då människor och hus sprängs i bitar. Tramsåtalet kommer att ogillas . Men för Micke blir tiden fram till pension att vara programledare i Robinson/Love Islandkopia i nån av de obskyra betalkanalerna
Senast redigerad av Mikojan 2025-05-20 kl. 19:17.
Citera
2025-05-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Sånt här småsvammel ska förstås inte åklagare och polis hålla på med i tider då människor och hus sprängs i bitar. Tramsåtalet kommer att ogillas. Men för Micke blir tiden fram till pension att vara programledare i Robinson/Love Islandkopia i nån av de obskyra betalkanalerna

Det är möjligt att det blir så. Och att det inte är en mänsklig rättighet att vara programledare på SVT. Men jag vill inte leva i ett samhälle där det är så, där människor som kan anses "samhällsbärande" är så fega och rädda om sina egna positioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in