2025-05-20, 15:34
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Tar du en tjej på axel idag så kan du räkna med att du kan bli anmäld för sexuella trakasserier
Det är så samhället har blivit
Sluta ljug.
Citera
2025-05-20, 15:36
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Så bra. Respekt kallas det. Man kan inte bara tafsa eller kyssa nån på munnen, ex som den spanske typen gjorde, det är både äckligt o respektlöst.
Hur hårt straff anser du är lämpligt för det dubbla pussförsöket? Fängelse 6 månader? Ett år? Dryga böter? Betänk att han med stor säkerhet förlorar jobbet.

Araben som tände eld på en pensionärs hår på en buss fick inget straff alls. Dubbla pussförsök är förvisso ett mycket värre brott än att elda folks hår, så vad bör straffet bli för denna ytterst allvarliga förbrytelse?
Citera
2025-05-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Tvära kast där, först undrar hon om han är vaken och vill följa med på lunch och strandhäng med Clara.. sen ändras det helt på kvällen.

Var finns hela sms konversationen gällande det grova övergreppet?
Citera
2025-05-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Snälla, jag har blivit tagen på kuken dussintals gånger av kvinnor på fyllan, ska deras liv också förstöras för sånt trams? Vem fan anmäler någon som försöker pussa en på fyllan, är man så jävla lättkränkt borde man söka hjälp, inte gå till polisen.

Jag skulle vilja se dig i ett rum med bara män som tar dig på k*ken... Skulle det vara lika tramsigt?
Citera
2025-05-20, 15:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag hade absolut inte velat ha någon uppmärksamhet i ett sånt här fall. Men hundra lakan under bordet så hade jag nog kunnat glömma den kvällen.

Du tror alltså att det kan handla om ren girighet i det aktuella fallet istället för att acceptera ursäkten och gå vidare?
Citera
2025-05-20, 15:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja verkligen märkligt. Känns kanske som att hennes inställning till det inträffade ändrats efter det att hon pratat med andra och eventuellt då även hennes man fått kännedom om det.

Varför måste en fullvuxen kvinna samråda med andra personer och sin man? Varför sa hon inte till på skarpen istället vid tidpunkten för fyllepussen?

Men finns det skadestånd att kassera in så kanske anmälan kan ha sin förklaring i detta?
Citera
2025-05-20, 15:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du tror alltså att det kan handla om ren girighet i det aktuella fallet istället för att acceptera ursäkten och gå vidare?

Det har jag inte påstått. Jag har ingen aning om hur kvinnan resonerar utöver det som framkommer i FUPen.
Citera
2025-05-20, 15:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja verkligen märkligt. Känns kanske som att hennes inställning till det inträffade ändrats efter det att hon pratat med andra och eventuellt då även hennes man fått kännedom om det.

Visst är det märkligt. Hon har kanske ändrat inställning under dagen efter att ha pratat med väninnor som det brukar vara i såna här fall?

De nämnde kanske möjligheten till skadestånd?
Citera
2025-05-20, 15:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför måste en fullvuxen kvinna samråda med andra personer och sin man? Varför sa hon inte till på skarpen istället vid tidpunkten för fyllepussen?

Men finns det skadestånd att kassera in så kanske anmälan kan ha sin förklaring i detta?

Ja det är märkligt men inte första gången det händer att tjejer/kvinnor ändrar sig angående sina känslor efter att ha pratat med andra. Här har hon ju först svarat att de kan stryka ett streck över det inträffade, hon har skickat en hjärtemoji i samband med det och även vid lunchtid dagen efter "skandalen" frågat om den misstänkte (hennes förövare) vill följa med henne på lunch verkar det som. Senare på eftermiddagen/kvällen har hon svängt 180 grader.
Citera
2025-05-20, 15:52
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Var finns hela sms konversationen gällande det grova övergreppet?

FUP finns i tråden nu, gå tillbaka nån sida.
Citera
2025-05-20, 15:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jag tror helt klart hon ljuger när hon säger att deras vänskap inte varit fysiskt laddad på något sätt, eller att den ska ha varit bunden enbart till arbetsplatsen. Man kan rätt enkelt läsa in en flirtig stämning i de första messen som skickades efter incidenten. När mannen fick reda på allt kändes det dock inte lika roligt längre.

Du tror kanske att hon vill skydda sig själv genom att anmäla fyllepussen?

Annars hade kanske mannen börjat undra vad som egentligen händer på dessa tv-inspelningar och efterfester?
Citera
2025-05-20, 15:58
Medlem
BILD här, på pussaren och pixlad chef, låst artikel: "SVT-profil försökte tvångspussa sin chef – åtalas" https://samnytt.se/spritfull-svt-pro...in-chef-atalas

Sms konversation:
"Åtalade SVT-profilens sms: ”Förlåt, förlåt”
Orden till kvinnan":
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-forlat-forlat

”Förlåt förlåt förlåt för att jag försökte pussa dig, TVÅ gånger dessutom, fan, fylleskalle och idiot var jag, kan vi låtsas som att det aldrig har hänt?”.

Vidare skriver han:

”Överjordiskt bakis. Ligger nog kvar här. Läääänge.”

Screenshot på meddelande. Synd att delar fattas. Tex:"Är du vaken?" Chefens bubbla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in