Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Så du tänker att det faktum att kvinnan gråter i rättegångssalen talar för att det verkligen var en sexuell avsikt med pussen?
Hur avgör man om den är sexuellt kränkande? Man ska alltså bortse från kvinnans reaktion ett halvår efteråt.
Hur tycker du att pussen framställs i FUP?
Tycker du det är konstigt att kvinnans vänner som är vittnen till det påstådda sexuella övergreppet inte reagerar när de ser henne utsättas för det?
Hur tolkar du in kvinnans agerande dagen efter det påstådda sexuella övergreppet?
Hur tänker du att man ska kunna komma fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att Mickes avsikt var att kränka kvinnans sexuella integritet?
Nej, men jag skulle nog kunna göra en mer rättvis bedömning på trovärdighet när båda parterna är fysiskt närvarande och inte bara utgå ifrån en text.
Jag tycker att pussen framställs som en oskyldig, vänskaplig gest ifrån M. L:s sida, och ett ofredande ifrån R.F:s sida, särskilt med tanke på den påstådda kommentaren om att hennes läppar var så mjuka att han ville pussa dem igen.
Hennes agerande dagen efter tolkar jag som att hon först tänkte att hon skulle kunna skaka av sig händelsen och gå vidare, men att hon sen ändrat sig på grund av påtryckningar utifrån (först hennes kille, och sen hennes chef. Kanske vännerna också, vad vet jag.) och ångest som uppstår senare under dagen i takt med att alkoholen lämnar kroppen.
Som jag sa, jag tror inte att det går att ställa utom rimligt tvivel att Mickes uppsåt var sexuellt, och därför tror jag att det blir en friande dom. Det har aldrig varit tal om att hans uppsåt var att kränka henne, så det vet jag inte vart du får det ifrån.