2025-10-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Jag har inte sagt att jag tycker att det skulle vara upphetsande med en fyllepuss, jag säger att det kan vara så att människor kan uppleva en puss som en sexuell handling.
Jo, det skriver du hela tiden. Du blir upphetsad av att tänka på fyllepussen och ältar den ..
Citera
2025-10-24, 17:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
... Eller har hört rättegången, ja, så menar jag.

Jag har bara läst förundersökningen.

Så du tänker att det faktum att kvinnan gråter i rättegångssalen talar för att det verkligen var en sexuell avsikt med pussen?

Hur avgör man om den är sexuellt kränkande? Man ska alltså bortse från kvinnans reaktion ett halvår efteråt.

Hur tycker du att pussen framställs i FUP?
Tycker du det är konstigt att kvinnans vänner som är vittnen till det påstådda sexuella övergreppet inte reagerar när de ser henne utsättas för det?
Hur tolkar du in kvinnans agerande dagen efter det påstådda sexuella övergreppet?

Hur tänker du att man ska kunna komma fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att Mickes avsikt var att kränka kvinnans sexuella integritet?
Citera
2025-10-24, 17:19
Medlem
Citat:
... Eller har hört rättegången, ja, så menar jag.

Jag har bara läst förundersökningen.
Du har bara läst förspelet....
Citera
2025-10-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ja, vart fan har samhället hamnat? Visst var det bättre när vi män kunde daska till en servitris på rumpan och pussa sekreteraren på munnen utan att det skulle gnällas så jävla mycket?

Ett råd. Åk inte till Frankrike. Där pussas det hej vilt. Ges komplimanger. Du skulle bli traumatiserad.
Citera
2025-10-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ingen har påstått att två pussar är detsamma som ett liv i rullstol eller död. Det vi försöker förklara för dig är att bara för att någon tycker att någonting är en petitess, så kan någon annan tycka att det är en jättestor sak.

En person kan tycka att ett slag på käften från en främling bara är en fyllegrej, medan en annan tar illa vid sig och anmäler för misshandel.

Jag förstår att du utgår från dig själv, och nej, alla gör inte det. Många av oss utgår ifrån att andra människor har ett helt annat spektrum med känslor, tolkningar, erfarenheter etc. Det kallas empatisk förmåga.

Den empatiska förmågan borde användas i båda riktningarna. Jag är feminist och empat men hatar inte män.
Citera
2025-10-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Och du komfram till att Micke var stormkåt och gav sin kollega en liten puss? Som den värsta porrfilmen om någon råkade spela in våldtäkten.

Nej, jag säger att jag inte kan göra en bedömning eftersom jag inte var på rättegången.
Citera
2025-10-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ett råd. Åk inte till Frankrike. Där pussas det hej vilt. Ges komplimanger. Du skulle bli traumatiserad.

Ett råd, läs vad jag skriver. JAG hade inte blivit kränkt av en puss, men förstår samtidigt att andra, beroende på kontexten, kan bli det.
Citera
2025-10-24, 17:28
Medlem
Citat:
Vive La France
Citera
2025-10-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ett råd, läs vad jag skriver. JAG hade inte blivit kränkt av en puss, men förstår samtidigt att andra, beroende på kontexten, kan bli det.

Okej. Ja han gjorde ju en rejäl tabbe. Bra att du tycker hon gjorde rätt då som drog det till rättegång. Jag tycker det fortfarande inte. Kränkt kan man såklart bli men i min värld finns det olika grader och jag skulle aldrig bli så kränkt av en puss att jag polisanmälde. Har blivit utsatt för betydligt värre saker än så utan att anmäla och för mig blir det både löjeväckande och ett hån. Jag tror knappast vem som helst hade blivit tagen på allvar om hon eller han anmälde en eller två pussar.
Citera
2025-10-24, 17:31
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Jag har inte sagt att jag tycker att det skulle vara upphetsande med en fyllepuss, jag säger att det kan vara så att människor kan uppleva en puss som en sexuell handling.
I så fall har nog dessa rejäla problem...
Det här har verkligen spårat ur och kärringen som anmälde efter 2 månader verkar rejält psyksjuk!
En fällande dom är oväntad och kommer garanterat överklagas i så fall
Citera
2025-10-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du tänker att det faktum att kvinnan gråter i rättegångssalen talar för att det verkligen var en sexuell avsikt med pussen?

Hur avgör man om den är sexuellt kränkande? Man ska alltså bortse från kvinnans reaktion ett halvår efteråt.

Hur tycker du att pussen framställs i FUP?
Tycker du det är konstigt att kvinnans vänner som är vittnen till det påstådda sexuella övergreppet inte reagerar när de ser henne utsättas för det?
Hur tolkar du in kvinnans agerande dagen efter det påstådda sexuella övergreppet?

Hur tänker du att man ska kunna komma fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att Mickes avsikt var att kränka kvinnans sexuella integritet?

Nej, men jag skulle nog kunna göra en mer rättvis bedömning på trovärdighet när båda parterna är fysiskt närvarande och inte bara utgå ifrån en text.

Jag tycker att pussen framställs som en oskyldig, vänskaplig gest ifrån M. L:s sida, och ett ofredande ifrån R.F:s sida, särskilt med tanke på den påstådda kommentaren om att hennes läppar var så mjuka att han ville pussa dem igen.

Hennes agerande dagen efter tolkar jag som att hon först tänkte att hon skulle kunna skaka av sig händelsen och gå vidare, men att hon sen ändrat sig på grund av påtryckningar utifrån (först hennes kille, och sen hennes chef. Kanske vännerna också, vad vet jag.) och ångest som uppstår senare under dagen i takt med att alkoholen lämnar kroppen.

Som jag sa, jag tror inte att det går att ställa utom rimligt tvivel att Mickes uppsåt var sexuellt, och därför tror jag att det blir en friande dom. Det har aldrig varit tal om att hans uppsåt var att kränka henne, så det vet jag inte vart du får det ifrån.
Senast redigerad av design 2025-10-24 kl. 17:38.
Citera
2025-10-24, 17:42
Medlem
Citat:
Okej. Ja han gjorde ju en rejäl tabbe. Bra att du tycker hon gjorde rätt då som drog det till rättegång. Jag tycker det fortfarande inte. Kränkt kan man såklart bli men i min värld finns det olika grader och jag skulle aldrig bli så kränkt av en puss att jag polisanmälde. Har blivit utsatt för betydligt värre saker än så utan att anmäla och för mig blir det både löjeväckande och ett hån. Jag tror knappast vem som helst hade blivit tagen på allvar om hon eller han anmälde en eller två pussar.

Jag förstår vad du menar. Det kan absolut finnas en sanning det spelar roll att den misstänkte gärningsmannen är en kändis och att åklagaren väcker åtal dels för att själv bli omnämnd i medierna. Det betvivlar jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in