Citat:
Ursprungligen postat av
sno
”Om vi inte hade varit lyckligt gifta båda två..” säger Leijnegard och tillägger att från hans sida var detta bara fånerier. Han har ju för mycket ”syskonkänsla” för henne.”
Dagen efter fortsätter han att grubbla.
”Okej, om hon är intresserad. Då vill jag ju veta det.
Tror hon att jag är intresserad? Då vill jag veta det också. Blev hon sur för pussen?
Försökte jag pussa dig två gånger? Förlåt i så fall..”
Sen säger L att Ida (vittnet) är en människa som tycker att en puss är jättestort.
”Men hon har inte sett mig och BO i bilen. Det är liksom klängigt något alldeles fruktansvärt , över min gräns också.”
Det är ju så att börjar man hitta på storys, då måste man i förväg bestämma sig. Handlar det om syskonrelation - eller ngt annat? 😬
Jag tycker att mannen, om än lite yvigt, ger en sammanhängande bild där han i detalj berättar hur hans tankar gick. Det hela handlar om att han inte för sitt liv kan förstå att kvinnan kunde uppfatta att hans puss var sexuell eller kränkande, eftersom det inte överhuvud fanns med i hans avsikter. En orsak hade kunnat vara om kvinnan hade varit allmänt väldigt stel och tillbakadragen, men det var hon ju inte när han minns tillbaks, utan istället tvärtom klängig och fysisk. Han försöker få ihop bilden av kvinnan som han upplever som osammanhängande och paradoxal.