2025-11-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Bara avskeda aset. Nu finns en dom.
Som kommer överklagas!
Citera
2025-11-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Håller med dig om hennes inlägg!
Men häxan Anna Friberg i Expressen är så skev i sin feministiska krönika, utelämnar en hel del av händelse förloppet. Hon tycker Micke är en vidrig man!
Aldrig hört talas om denne
Citera
2025-11-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag vet inte vad det ger att jämföra Leijnegards dom med Rubiales eftersom det är två olika länders juridiska system.

Jag tycker det är bra att samhället markerar mot någon som kysser nån utan samtycke. Hade det varit min dotter som blivit utsatt för detta hade jag blivit jävligt lack.

DOCK så är det beklagligt att hundratusentals skattekronor läggs på detta då det är ett relativt milt ofredande jämfört med det som många (framförallt) kvinnor utsätts för dagligen.
och
Om det var din fru?
Citera
2025-11-05, 23:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vilken riddare du är!

Tja, kanske det, men jag tänker inte bara på mig själv i första hand. Det är rimligt att en man generellt vill ha upprättelse om en annan man är närgången mot hans fru. Om man skall undvika en mer primitivt samhälle där den förorättade mannen tar saken i egna händer krävs att det finns en rättvisa som markerar mot sådana som ML att de inte kan pussa andras fruar utan konsekvenser.
Citera
2025-11-05, 23:09
Medlem
Vilken jävla tramsdom! Utredning hos polis och åklagare för ett ingentingbrott. Ett olämpligt uppträdande kankse, men sanslöst att tanten har sån latens i sin action och sen går till polisen. Någon måtta på hur känslig man får vara, det är väl bara att klippa till honom och gå därifrån.

Utred brott som DRABBAR människor istället.

Advokaternas julafton är vad det är.
Citera
2025-11-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tja, kanske det, men jag tänker inte bara på mig själv i första hand. Det är rimligt att en man generellt vill ha upprättelse om en annan man är närgången mot hans fru. Om man skall undvika en mer primitivt samhälle där den förorättade mannen tar saken i egna händer krävs att det finns en rättvisa som markerar mot sådana som ML att de inte kan pussa andras fruar utan konsekvenser.

Mannen har väl i sak inte med detta att göra. Han äger väl inte sin tant? Kanske ska han då anmälas för allmänt slaveri?
Citera
2025-11-05, 23:16
Medlem
Blir dyrt för skattebetalarna om det här fortsätter. En olämplig puss på fyllan på AWn i Säffle eller Ystad leder till rättegång, trots att pussaren ber om ursäkt.
Citera
2025-11-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
och
Om det var din fru?

Om det var min fru hade jag känt mig hedrad. Med denna jargong kommer vi inom 10 år ha parasiter som aldrig sett solen utan levt sitt liv online på flashback och andra plattformar som driver processer mot folk för långfinger och slängkyssar bara för att de i "rättvisans" namn är teoretiskt möjligt. Kan med handen på hjärtat säga att jag blivit ofrivilligt kysst mer än vad jag kan räkna på mina 8 fingrar och två tummar det senaste decenniet, framför min sambo... men det är ok... för jag har en kuk.
Citera
2025-11-05, 23:17
Medlem
Ja, tänk om det här tas ända upp till HD och blir prejudikat.. domstolarna kommer översvämmas ännu mer, denna gång av tiotusentals fylletrattar som klappat kvinnor på rumpan på krogen.. eller blir det som övriga mängdbrott som bedrägerier och stölder, nedlagt.
Citera
2025-11-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Ja, tänk om det här tas ända upp till HD och blir prejudikat.. domstolarna kommer översvämmas ännu mer, denna gång av tiotusentals fylletrattar som klappat kvinnor på rumpan på krogen.. eller blir det som övriga mängdbrott som bedrägerier och stölder, nedlagt.

Ja, tänk när alla kärringar, och män för den delen, börjar anmäla ingentingbrott. Och sen ska de fylla domstolar i konkurrens med förnärmade poliser som anmäler ingentingförolämpningar…. Vilket jävla kackel det blivit..
Citera
2025-11-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90

Det är 0.001% chans att HD tar upp ett sådant ärende. Men fortsätter man belasta rättsväsendet så kommer det förr eller senare att ske en reform precis som för förvaltningsrättsliga processer dvs. ingen ovillkorlig rätt att få sitt ärende prövat i en högre instans.
Citera
2025-11-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om allt skall tas med i beräkningen så tillhör det ändå relevanta fakta att det är en gift kvinna och att ML känner till detta. Det skiljer sig alltså från en första dejt-situation på ett avgörande sätt.

Vi kanske idag är vana vid att det bara är individen som räknas, men jag anser inte att det bara är något slags manschauvinism att det är en kränkning av kvinnan i första hand, men också av hennes man och av äktenskapet som institution och juridisk överenskommelse, mm.
Vad DU tycker är irrelevant, rättsstaten bedömer INDIVID för individ. Därmed ska en ogift kvinna (och man) vara fredad (varken mer eller mindre) liksom en gift sådan. Vi lever inte i en hederskultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in