2025-05-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tycker inte det är konstigt alls att han ändrar sig hela tiden. Troligtvis är han nervös då hela hans karriär står på spel. Att han är anklagad för sexuellt ofredande är ju varje mans mardröm åtminstone enligt mig. En otrolig skam och förnedring.

Du har en poäng. Men jag tycker ändå att det finns ett skimmer av lögnaktighet i hans förhör, vilket ju vittnar om en människa som är kapabel till att ljuga.

Jag kan absolut läsa in en stor dos av ångest, och jag personligen skulle aldrig gå till polisen pga två pussar ifrån en full kvinna, men det spelar ju ingen roll i det här fallet.

BO upplevde det som hon gjorde, och det måste vi ju acceptera.

Nu är det ju så att det är olagligt att göra det BO påstår att MGM gjorde, och det är upp till rätten att avgöra hur det egentligen förhöll sig.
Citera
2025-05-26, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Du har en poäng. Men jag tycker ändå att det finns ett skimmer av lögnaktighet i hans förhör, vilket ju vittnar om en människa som är kapabel till att ljuga.

Jag kan absolut läsa in en stor dos av ångest, och jag personligen skulle aldrig gå till polisen pga två pussar ifrån en full kvinna, men det spelar ju ingen roll i det här fallet.

Nu är det ju så att det är olagligt att göra det BO påstår att MGM gjorde, och det är upp till rätten att avgöra hur det egentligen förhöll sig.
Jag tycker man kan ställa sig frågan. Ska allt vi gör olagligt på vår tid här på jorden anmälas. Eller finns det brott som vi kan se mellan fingrarna på. En fyllepuss räknas dit enligt mig.
Citera
2025-05-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är märkligt att hon får ta på hans underarmar, ansikte och axlar plus nacke och ha handen innanför hans skjorta men när han sen utdelar en fyllepuss eller två så är det lika med sexuellt ofredande.

Han skulle lika väl ha kunnat påstå att hon hade sugit av honom innan det som hände. Det är hans påstående som det inte finns bevis för.
Att han pussade henne finns det däremot ögonvittnen för.
Citera
2025-05-26, 16:34
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Jag fastnar inte vid en enstaka formulering, jag reciterar vad han sa, och jag undrar fortfarande HUR du gör tolkningen att han menar andra tillfället? Du har inte kunnat svara på det en enda gång.

(Och med en "inte enda gång" så menar jag noll gånger, inte bara vid andra tillfället).
Mannen har konsekvent förnekat att han haft något sexuellt uppsåt eller någon avsikt att kränka kvinnan. Han har beskrivit det som skedde som en vänskaplig gest, ett skämtsamt “Så här: *pussljud* världens bästa redaktör” i ett socialt sammanhang där de hade en nära arbetsrelation. Vid ett tillfälle uttrycker han att han "aldrig försökt pussa henne". Detta tycks syfta på att han inte anser att handlingen haft karaktären av en faktisk puss i juridisk mening. Han beskriver det alltså inte som en “riktig puss”, utan som en skämtsam och symbolisk gest, som ett “pussljud”.

Du som köpt den tidigare traumatiserade kvinnans extremt oproportionerliga reaktion med hull och hår, ("pussen värre än en våldtäkt") får ju såklart svårt att förstå denna nyansering, varför du fastnar i formuleringen.
Citera
2025-05-26, 16:37
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han skulle lika väl ha kunnat påstå att hon hade sugit av honom innan det som hände. Det är hans påstående som det inte finns bevis för.
Förhåller du dig till kvinnans påstående om den andra pussen på samma sätt eftersom det inte finns några ögonvittnen till den heller, att hon lika gärna hade kunnat sagt att han stoppade in några fingrar i fittan på henne?
Citera
2025-05-26, 16:39
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag tycker man kan ställa sig frågan. Ska allt vi gör olagligt på vår tid här på jorden anmälas. Eller finns det brott som vi kan se mellan fingrarna på. En fyllepuss räknas dit enligt mig.
Dessutom, "fyllepuss" är bara en trådsanning och inte alls något som mannen menar har hänt.
Citera
2025-05-26, 16:41
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:

Om intentionen inte var sexuell eller avsåg att kränka, är det inte olagligt.
Hennes reaktion ska enligt lag inte spela någon roll för utfallet.
Citera
2025-05-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Förhåller du dig till kvinnans påstående om den andra pussen på samma sätt eftersom det inte finns några ögonvittnen till den heller, att hon lika gärna hade kunnat sagt att han stoppade in några fingrar i fittan på henne?

Absolut. Det skulle hon ha kunnat påstå.

Sen är det upp till domstolen att bedöma vilken av dem BO eller MGM är mer trovärdig.

MGM i detta fall har ju redan erkänt en puss. Och sen ångrat sig. Sen kommit med en lång harang av olika förklaringar hur han alltid pussar sina syskon på munnen 🙄..
Citera
2025-05-26, 16:44
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Absolut. Det skulle hon ha kunnat påstå.

Sen är det upp till domstolen att bedöma vilken av dem BO eller MGM är mer trovärdig.

MGM i detta fall har ju redan erkänt en puss. Och sen ångrat sig. Sen kommit med en lång harang av olika förklaringar hur han alltid pussar sina syskon på munnen 🙄..
Mannen har hela tiden varit konsekvent med att han inte delat ut en puss i sexuellt eller kränkande syfte.
Citera
2025-05-26, 16:49
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Har du problem med läsförståelsen? Låt mig förtydliga isåfall:

Det är Micke som påstår att detta har hänt. Renée däremot påstår att han hittar på. Hon har, enligt henne, inte alls rört honom på detta sätt.

Jag väljer att tro på henne, med den enkla motiveringen att han ändrar sin historia om och om igen, samt kommer med alldeles för långa utläggningar om kontexter, vilket ofta hör ihop med att man ljuger.
Bespara oss gärna från dina pseudopsykologiska förklaringsmodeller om hur man vet att någon ljuger eller inte. Det kan finnas en rad olika orsaker till varför man nyanserar sin beskrivning för att mottagaren ska förstå. Han har hela tiden varit 100% konsekvent med att han inte hade något sexuellt eller kränkande uppsåt. Intentionen var tvärtom enligt mannen att lyfta kvinnan.
Citera
2025-05-26, 17:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Låt oss lita på honom, hans berättelse om hennes händer lite överallt på honom (underarmar, ansikte, nacke etc) känns fullt trovärdig.

Du verkar ignorera att hans pussar kan ha varit en följd av hennes närgångna uppträdande tidigare.
Citera
2025-05-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hur hårt straff anser du är lämpligt för det dubbla pussförsöket? Fängelse 6 månader? Ett år? Dryga böter? Betänk att han med stor säkerhet förlorar jobbet.

Araben som tände eld på en pensionärs hår på en buss fick inget straff alls. Dubbla pussförsök är förvisso ett mycket värre brott än att elda folks hår, så vad bör straffet bli för denna ytterst allvarliga förbrytelse?

Pratade inte straff,
bara att det är respektlöst o äckligt om nån objuden kysser en på munnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in