2025-05-13, 10:27
Medlem
Treschows avatar
En stor TV är ta mig fan det absolut fulaste som finns. Allting slukas upp av denna groteska möbel där bara den kommer stå i fokus. Själv har man platsbyggd förvaring där TV:n står som också kan döljas med ett knapptryck.
Citera
2025-05-13, 10:27
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Vem fan kollar på TV? Du har rätt att min tv är liten men den är 22 år gammal också och då var det knappast populärt med stora tv-apparater. Vad är det du låste kolla på? Skitfilmer från jude-hollywood? Postkodbögeriet?
TV, film, serier är bara för idioter som tror de har nåt liv.

Känner igen mig i detta.

Det ringde en försäljare för några år sedan, han var 24 år.

När jag förklarade att jag aldrig ser på TV, och att min just utslängda ”tjock-tv” stog ute på uppfarten blev han helt perplex.
😂

Han trodde tjock-tv inte fanns längre.
Citera
2025-05-13, 10:30
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broms
du måste verkligen vara en otroligt lyckad person
som haft förmånen att kunna köpa en stor tv på avbetalning. Något de flesta i BR bara kan drömma om.
Skin som den sol du är.

Haha.
Gissningsvis har TS åtskilliga inlägg i dom återkommande ”alla som försökte äga sina boende själva var dumma i huvudet, men eftersom dom tjänade bra på det är det orättvist”-trådar.
Citera
2025-05-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?

De kanske har högre krav på hur de vill avnjuta sin fritid än vad du har?
De kanske har en mer välfylld bokhylla och ett större intellekt än de som bor i HR?
Rent generellt sett…
Citera
2025-05-13, 10:49
Medlem
Citat:
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?

Generellt har vettigt folk ingen användning av TV för att de helt enkelt inte har tid för hjärndöd konsumtion av medier. De köper sin tv och den får stå i bakgrunden och aldrig användas. Där har du svaret.
Citera
2025-05-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Tror inte det är någon större skillnad på storlek på TV:n om man bor i HR, BR eller villa...
Har/hade (har sålt) en 75 tum i min BR.
Svaret är nog så enkelt som att det flesta BR som ligger ute för försäljning är stylade numera och dom som stylar har inte med några stora TV.....

Mycket av stylingen nuförtiden görs på datorn, man sitter med ett stylingproram och klickar sig fram till hur man vill ha det och slipper släpa på tunga och stora möbler, TV-apparater och annat.
Citera
2025-05-13, 10:58
Medlem
Troligen är kring 50 tummare prismässigt mellanvalet som de flesta väljer innan de börjar bränna i plånboken. De flesta väljer ju bra nog och inte det bästa och dyraste när man presenteras med valmöjligheter.

För en 50 tummare är minsta rekommenderade avstånd 2 meter medans det är 3 meter för 70 tummare.
Så kan vara så där med att man inte behöver lika mycket fri sikt mellan soffan och TVn och får plats med andra möbler också.
Citera
2025-05-13, 10:58
Medlem
Finns inget manligare än en brutalt stor tv med tillhörande stereoanläggning där det ska gå att skruva upp så pass mycket att grannarna får panik. Sedan gör man inte det pga respekt men det ska gå!
Citera
2025-05-13, 11:03
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neroff
Finns inget manligare än en brutalt stor tv med tillhörande stereoanläggning där det ska gå att skruva upp så pass mycket att grannarna får panik. Sedan gör man inte det pga respekt men det ska gå!
Töntigt, ingen respekt.
Citera
2025-05-13, 11:25
Medlem
Carcasss avatar
Jag ser inte på TV, så vet inte vad jag ska med en sådan stor och ful möbel till.
Citera
2025-05-13, 11:31
Medlem
Citat:

Bor o brf och skiter i vilken tv jag och andra har. Är inte intresserad av att ha en biograf hemma.
Citera
2025-05-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Finns inget egenvärde med en stor TV. Storleken ska vara lagom i relation till betraktningsavståndet, så om möbleringen är sådan att TV:n är relativt nära är det bättre om den inte är för stor.

Då är frågan hur breda folks vardagsrum är, och vilken storlek på tv som är lämplig.

Mitt vardagsrum är vadå 4.5 m brett, och kanske mer än det dubbla långt. Jag vet inte om mina mått är normala, men jag skulle tro att 50 tum är ganska perfekt, och 60 kanske lite stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in