2025-05-16, 02:15
Medlem
Jag har vad som 2020 var Samsungs dyraste TV 85 tum 8k inköpt black friday november 2020 nedsatt 50000 kr från ordinarie pris och detta tror jag är det bästa inköp jag någonsin gjort.

Mvh
Citera
2025-05-16, 06:14
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palbin60
Jag har vad som 2020 var Samsungs dyraste TV 85 tum 8k inköpt black friday november 2020 nedsatt 50000 kr från ordinarie pris och detta tror jag är det bästa inköp jag någonsin gjort.

Mvh

Grattis Måste vara en upplevelse, hur långt sitter du ifrån tvn? Det blir nog nästa tv-storlek om 5 år
Citera
2025-05-20, 09:26
Moderator
rotadents avatar
Tittar man väldigt mycket på TV och framför allt film så förstår jag om man köper en jätte-TV. Jag kollar inte många timmar på TVn varje vecka och kan se mina Netflix-serier på min 58-tummare lika gärna som på en större TV. Det är väl som med allt annat, det man har ett intresse för och använder ofta lägger man mer pengar på. Det märkliga tycker jag är folk som har förhållandevis litet vardagsrum och en gigantisk TV. Jag var på visning i en lägenhet där vardagsrummet var ganska smalt och de hade en gigantisk TV, säkert 85 tum eller nåt. Det kändes dels som att det var TVn som ägde rummet, dels så måste man ju typ flytta huvudet för att se alla delar av ytan. Det blir mest bara märkligt...

Enda gången jag egentligen känner att TVn skulle kunna vara lite större är när jag spelar TV-spel, så det är väl också ett case.
Citera
2025-05-26, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
En liten röd porsche är aldrig något annat än en patetisk penisförlängare. Sorry!
Det är tydligt att du inte ens har något körkort 😂
Citera
2025-05-26, 10:29
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Det är tydligt att du inte ens har något körkort 😂

Nej jag har inget körkort, men vad har det med saken att göra? Vi talar ju om utseende och funktion här - det har inget med körkort att göra. Porschen ser fjuttig ut och den fungerar (dåligt) som penisförlängare. End of story!
Citera
2025-05-29, 20:45
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Har man inget liv och vill sitta framför en 77 tum tv och glo i en hyresrätt.
Du kanske inte fattar att andra kanske prioritera andra saker i livet än att sitta och glo in i en skärm i en hyresrätt?

Att sitta och kolla på tv känns lite WT eller 1990 tal när familjen skulle se fångarna på fortet tillsammans på fredagskvällen.
Dagens underhållning är långt borta från tv´n
Citera
2025-05-31, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytecode
Tele2 som har runt 90% av svenska marknaden för kabel-TV har ingen TV-kanal med 1080p. Det är 720p och 1080i som gäller.

https://www.tele2.se/support/tv-och-...sa-ser-du-hdtv

Vill man ha 4K-upplösning får man vända sig till OTT-tjänster som SVT Play, Netflix, YouTube etc.
Om du har Tele2 mini hub så är det tydligen antingen 720p eller 1080p alltså TV som skickas över internet
1080i finns inte som alternativ . Och det är väl också likadant med Telias TV
Citera
2025-05-31, 23:25
Medlem
Citat:

Mvh
Resultatet blir nog bäst om du låter tv:n skala upp bilden istället för någon lågpris Android box från TV operator . Sen var det där med bilder per sekund ser du på SVT Play Ja då är det nog 50 Hz ser du någonting på Netflix eller Amazon Prime så blir nog i princip nog det mesta i 60HZ . Vad spelar det för roll då om du matar in något i tv:n som inte har rätt Hertz så kan det bli ryckig bild . Om du försöker göra 60 Hz till 50 bilder per sekund Så kan du nog inte göra det så att det blir hela bilder . Så vissa fall är nog kanske bättre att du använder appen i tv:n istället
Citera
2025-05-31, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Tittar man väldigt mycket på TV och framför allt film så förstår jag om man köper en jätte-TV. Jag kollar inte många timmar på TVn varje vecka och kan se mina Netflix-serier på min 58-tummare lika gärna som på en större TV. Det är väl som med allt annat, det man har ett intresse för och använder ofta lägger man mer pengar på. Det märkliga tycker jag är folk som har förhållandevis litet vardagsrum och en gigantisk TV. Jag var på visning i en lägenhet där vardagsrummet var ganska smalt och de hade en gigantisk TV, säkert 85 tum eller nåt. Det kändes dels som att det var TVn som ägde rummet, dels så måste man ju typ flytta huvudet för att se alla delar av ytan. Det blir mest bara märkligt...

Enda gången jag egentligen känner att TVn skulle kunna vara lite större är när jag spelar TV-spel, så det är väl också ett case.
Hade de någon ljudanläggning då . En del menar att folk är mer intresserad bilden än av ljudet
Som att ljudet inte skulle vara riktigt för dom
Citera
2025-05-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Att sitta och kolla på tv känns lite WT eller 1990 tal när familjen skulle se fångarna på fortet tillsammans på fredagskvällen.
Dagens underhållning är långt borta från tv´n
Nej det finns underhållning på TV fortfarande och idag kan även streamingtjänster och play kanaler ingå i tv-abonnemang
Citera
2025-05-31, 23:32
Medlem
Citat:

Mvh
De har en Samsung TV på pizzerian i närheten av mig också bilden är tydligen riktigt bra på Youtube på den . Och som du vet så finns 4k på Youtube
Då har jag sett att det kan vara ryckig bild ibland
Men det kanske också kan bero på videon . Eller att det helt enkelt blir för mycket när den ska skala upp bilden . I den tv-en verkar det också finnas någon inbyggd tjänst för bland annat Euro news . Också bra bild fast det är för mycket färg
Senast redigerad av spindeln2 2025-05-31 kl. 23:36.
Citera
2025-06-01, 20:48
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent

Köp en 75 tummare, den perfekta storleken som man kan få för 9000 nu, bra för vardagligt tittande på 3.5-4m avstånd och man får en viss bio känsla i film, fotbollsmatcher och tv-spel. 58-65 tum är för fjuttigt för film, det blir ett stort lyft mellan 65 och 75. Större tv än så kan man inte bära ensam, blir för klumpig att bära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in