2025-05-13, 11:55
Medlem
DonaldBidens avatar
Har du exempelvis ett vardagsrum och två sovrum så kommer en stor TV helt dominera lägenheten.
Redan 50" är för mycket om du då inte har ett tillräckligt stort vardagsrum.
Citera
2025-05-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Toys R Us finns inte kvar i Sverige. (Ja, jag fattar att du skämtar. )

Men apropå tv - ja, antagligen kvinnligt inflytande över inredningen plus att stor tv saknar status i dag.

O fan, vad heter leksaksaffärerna nu då?
Citera
2025-05-13, 12:02
Medlem
oldeubois avatar
När vi sålde vår bostadsrätt, så tog fotografen bort vår tv och ersatte den med en mindre, diskretare.
Citera
2025-05-13, 12:04
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Tycker det ser ut som de flesta tv-sändningarna fortfarande görs i 1080i och då räcker min fem år gamla 55” ypperligt.

Personligen tror jag folk ser mindre film än någonsin på fyrtio år eller så. YouTube och sociala medier tar upp den tiden.
1080i? Nja. 1080p möjligtvis, men 4k börjar bli standard, tom på Svtplay. Interlaced har väl inte varit en grej på snart 20 år.
Citera
2025-05-13, 12:08
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Fick mig att tänka på en gammal Rocky seriestripp där en av hans kompisar har skaffat en ny, gigantisk TV.

Ungefär:
"Mange har köpt en ny TV och den är så jävla stor att det ser ut som att det är den som äger lägenheten och Mange är dess slav när han sitter och hukar framför den."

Det kanske finns en sanning där någonstans.
Citera
2025-05-13, 12:10
Medlem
immenhusens avatar
Öh, din frågeställning säger nog mer om dig än ägare av bostadsrätter. Har en TV om 32” från 2010 för egen del, som jag inte ens har gjort en kanalsökning på under de senaste tio åren. Den används enbart för nischade tillfällen, t.ex. vid speciella nyhetshändelser eller när jag får för mig att ändå titta på en film av något slag. Jag tycker att det är så oerhört trashigt att möblera ett rum utifrån en TV-apprat. Jag läser hellre, eller för ett samtal med mina nära och kära. TV-slav är så 90-tal.

/AI
Citera
2025-05-13, 12:34
Medlem
mendokses avatar
Bostadsrättsinnehavare har inte pengar över till tv-apparater eftersom en stor del av deras intjänade pengar är bundna till bostadsrätten + avbetalning av lån.

Hyresluffare har mer utrymme att konsumera.

Men vad ska man med en stor tv till? Tv:n här hemma används knappt så då behöver man inte det största och bästa.
Visst jag gillar film men jag har sett alla filmer jag vill se vid det här laget i mitt liv och det görs inga bra nya filmer.
Citera
2025-05-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?

75 tum säger han och tycker det är värsting i sin hyresrätt 😂 alla kanske inte har samma intresse som du i tv, många har liv utanför hemmet på sin fritid.
Har du bara 1 tv?

Ska jag då säga till dig att vaddå 75 är ju bra litet ändå, själv har jag en 98 tum i vardagsrummet nere, en 85 a i vardagsrummet uppe, en 65 i sovrummet.
I min betalda villa.

Sitt inte och tro du är nån jävla höjdare för du har en sketen tv för ynka 25 tusen.
Citera
2025-05-13, 12:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?
Kan ju vara så att dom som har sina annonser ute redan har flyttat men lämnat lite möblemang för att mäklarna brukar inte vilja fota en helt tom lägenhet så dom lämnar diverse extra tv apparater som kanske har suttit i ungarnas rum eller kanske även stått nere i förrådet 🤷‍♂️ själv har jag en 65" sedan 6-7år och den har börjat lipa åt mig för länge sen så det är väl dags att köpa en 75" eller större och flytta in nuvarande till sovrummet.
Citera
2025-05-13, 12:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Bostadsrättsinnehavare har inte pengar över till tv-apparater eftersom en stor del av deras intjänade pengar är bundna till bostadsrätten + avbetalning av lån.

Hyresluffare har mer utrymme att konsumera.

Men vad ska man med en stor tv till? Tv:n här hemma används knappt så då behöver man inte det största och bästa.
Visst jag gillar film men jag har sett alla filmer jag vill se vid det här laget i mitt liv och det görs inga bra nya filmer.
Jag är en BR luffare men ändå några hundra K på sparkonton och lite aktier, fonder och krypto. Om man lättare ska hitta fattiga Svenssons så är det bara gå till matbutiken på en lönedag och vips så ser du dom som lever från lön till lön 😂 jag tål inte heller såna människor.
Citera
2025-05-13, 12:55
Medlem
TheGretaResets avatar
BR-innehavare prioriterar viktigare saker som 1. bostaden?

WT prioriterar tatueringar, tv-storlek och annat viktigt?
Citera
2025-05-13, 13:03
Medlem
bomhulls avatar
Då gäller det att ha ett enormt stort vardagsrum men skulle ändå inte vilja ha en enorm tv. Ser så wt ut och är obekvämt att kolla på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in