2025-05-13, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?

Lägenheterna är fixade innan fotografering i Stockholm.

Så allt skall se minimalistiskt ut så nästa person börjar planera hur hen skall ha det och inte hur nuvarande har det.

Ofta tas det in en inredare och lite möbler för fotografering och dina egna flyttar man runt mellan rummen när man fotar.

Så ganska enkel förklaring.
Citera
2025-05-13, 09:32
Medlem
Citat:
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?

För att det är fult och WT med för stora fula och svarta gapande hål mot väggen. Vi vill ha smakfull inredning och design för ögat.
Citera
2025-05-13, 09:34
Medlem
Citat:
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen.
Troligen för att få plats för bokhyllor, tavlor och andra föremål.

I Sverige har jag inte varit med när någon stylar en lägenhet för försäljning, men gissar att som i andra länder tas all eller det mesta av konsten bort. Det ser ut som om det finns mer väggytor än vad det egentligen finns i vanliga fall.
Citera
2025-05-13, 09:35
Medlem
Snusfris avatar
Alla män vill ha stor tv och receiver att se sport och film på. Men finns det en kvinna med i bilden så blir det sällan så.
Citera
2025-05-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
"Teater är liv. Film är konst. TV är en möbel", sa Jerry Lewis.

Hur tittar man på film då? Inte är det på sin filmmaskin. Det är på TVn.

Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
För att det är fult och WT med för stora fula och svarta gapande hål mot väggen. Vi vill ha smakfull inredning och design för ögat.

Fatta hur dålig man är på att inreda om man inte kan möblera en modern bostad så att man på ett smakfullt sätt får in en TV.

Citat:
Ursprungligen postat av hyreshuskommunist
BR lånetorskar sitter på sin soffa på avbetalning och scrolls på sin ajfåån på avbetalning I sin BR som är köpt på avbetalning. Dom har inte råd med tv för alla deras pengar går i ränta till banken för att betala bankens vinst och utdelningar till oss aktieägare i HR.
Kanske de två dummaste meningarna någon någonsin knappat in på en dator?
Senast redigerad av kalleboool 2025-05-13 kl. 09:39.
Citera
2025-05-13, 09:37
Medlem
Citat:

De kanske har bättre saker för sig?
Citera
2025-05-13, 09:48
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:

Bor iofs i HR men har en tv i 40"-klassen från 2011. Funkar prima ser inget behov till att uppgadera. Om något skulle jag ha en lite mindre, vill inte ha en stor svart ruta som tar upp en massa plats på väggen.

Om du tycker att större TV är viktigt så får du för all del investera i det, jag tycker inte det är särskilt viktigt och behåller min uråldriga tv
Citera
2025-05-13, 09:52
Avstängd
llundberg57s avatar
Vad är detta för en idiotisk tråd? Tror TS att en stor tv är viktig?
Citera
2025-05-13, 09:53
Medlem
Paris24s avatar
Hehe intressant spaning som stämmer! Ju mer hyresrätt, längre ner i ett hus, sämre område, fattigare möbler, desto större TV.

Hör sannolikt ihop med att stor-TV-tittare har 1 rok och då ser den stora TVn ganska dominerande ut. Vi andra bor i 4-11or med en (1) TV.

Jag har precis visning av min lägenhet. Självklart ställde jag min 42" TV bakom ett draperi och tog fram några blommor och kuddar istället.
Citera
2025-05-13, 10:12
Medlem
meepss avatar
Själv hämtade jag en äldre TV från sovrummet och monterade upp den i min etta (som är till salu) mest för att det skulle finnas något där, medan jag tog med den nya, stora TV:n till den nya lägenheten.

Stämmer även för en del andra möbler som man ville ha med sig till ny lägenhet.

Behöver inte vara mer komplicerat än så.
Citera
2025-05-13, 10:19
Medlem
Bildade människor och folk med pengar har ofta annat för sig än att titta på TV.

Hyrestorskar har därför oftare stora tv-apparater som dom har köpt på avbetalning med 20% ränta.
Citera
2025-05-13, 10:20
Medlem
Jag har en 32 tums TV i min BR, tycker det är lagom. Jag har desto mer tavlor på väggarna och för mig är det viktigare att få plats med dem än att kunna titta på meterlånga ansikten på väggen. Har dessutom bara 3 meter mellan soffa och TV så hade varit svårt att ta in hela skärmen om den varit 70-80 tum stor, och de säger jag som någon som jobbat länge inom film. Större är inte alltid bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in