Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.
Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.
Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?
Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?
Jag bor förvisso i hyresrätt, men den är på 100m2 och innerstan. Har ingen tv över huvudtaget utan kör mest direkt från datorn.
Att möblera kring en tv, känns allmänt fattigt och rätt mycket WT, och för mig ökar känslan exponentiellt med antal tum.
Så gissar att det är en aktivt val vid styling liten tv för att visa att det är ett boende för intelligenta och förfinade människor samtidigt som röret ser större ut, på samma sätt som det gör utan soffbord, med 120 cäng eller matbord för 2 i köket.