2025-05-10, 18:56
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkistan
Du snurrar iväg. Du snackar om att dom griper stoners på en musikfestival för 25 år sedan. Sedan rantar du om hur det kommer att bli utan några som helst belägg.

Mitt tips till dig är att inte röka innan du sätter dig vid tangentbordet.
Berätta vilken träffprocent dessa ögonundersökningar gett empiriskt då du som vill uttöka användandet av dem.

Du har inte ens kommit in i matchen.
Citera
2025-05-10, 19:09
Medlem
NykteristJaVissts avatar
De har de gjort redan i minst 1.5 år tillbaka
Personlig erfarenhet.

Ber dig kolla på en penna medan de lyser på dina ögon med ficklampa (Om det är mörkt)
Citera
2025-05-10, 19:42
Medlem
Firewaias avatar
Att låta en polis göra medicinska bedömningar som inte ens en läkare kan göra tillförlitligt är såklart helt sinnessjukt. Snälla förklara utifrån det jag sa hur det inte är det?
Senast redigerad av Firewaia 2025-05-10 kl. 20:16.
Citera
2025-05-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Berätta vilken träffprocent dessa ögonundersökningar gett empiriskt då du som vill uttöka användandet av dem.

Du har inte ens kommit in i matchen.
Jag har inte skrivit någonstans om att jag vill utöka användandet av dom. Kom med i matchen.
Citera
2025-05-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Stövelslickeri, varför inte ta den där bak också?
När ändå står böjd redan tänker jag..
Polisen kommer enbart använda detta för maktspel, o trakassera vanliga människor

Är väll ett sätt att markera också att det inte är okej.
Citera
2025-05-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Håller med dig till 100% då människor med droger i kroppen inte ska vara bakom en ratt. Konstigt att många personer som använder droger ändå tycker det är ok att köra då de inte kan bli upptäckta och testade på ett snabbt och säkert sätt. Nu när de tas fram så blir de anti för att testet kanske inte är 100%:igt.

Många som skyller på polisen när det är dom själva som är problemet.
Tyvär massa bortförklaringar.
Citera
2025-05-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QFens
Vad skulle vara nytt med det här? Polisen har väl alltid haft rätt att kontrollera någon om dom misstänker att föraren är alkohol/narkotika påverkad?
Vad är det jag missar?
Precis. Är det nya mallen han visar på olika pupillstorlekar? Verkar proffsigt

Men det är väl alltid bra om de kan ta fast dem som kör påverkade. Dock måste den misstänka ändå åka till stationen för ett riktigt test, och där räcker det väl fortfarande med att du har cannabis i pisset/blodet så åker kortet vilket är galet i min värld. Att ha det i kroppen är inte samma sak som att man är påverkad. Rätta mig gärna!
Citera
2025-05-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Håller med dig till 100% då människor med droger i kroppen inte ska vara bakom en ratt. Konstigt att många personer som använder droger ändå tycker det är ok att köra då de inte kan bli upptäckta och testade på ett snabbt och säkert sätt. Nu när de tas fram så blir de anti för att testet kanske inte är 100%:igt.
Om nån blir stannad och har cannabis i kroppen (som kan va kvar i upp till 30 dagar) anses köra påverkade ska den då bli av med kortet? Isåfall ska även folk som druckit alkohol inom loppet av 30 dagar också förlora sitt. Lite som peth-testet fungerar idag, höjden av dumhet.

Men jag håller med dig om att man ska vara nykter när man kör och mobilen ska inte vara i handen när du möter folk på vägarna.
Citera
2025-05-10, 22:43
Medlem
Flusens avatar
Dettta betyder i praktiken ingenting,

Polisen har tidigare enkelt kunnat hitta på en misstanke om nervositet eller vad som helst ur tomma intet för att ha skäl att kontrollera ens ögon.
Citera
2025-05-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningeneko
Är väll ett sätt att markera också att det inte är okej.
Det är sant jo, kan inte sätta emot iofs.
Dock?
Det extremt negativa o sinnesrubbade i det är..
Delen son säger utan brottsmisstanke
Citera
2025-05-10, 23:48
Medlem
polisen blåser i viselpipan och visar vit kort, vilka martyrer.

vad heter appen? Bäng-detector Pro? okulärtnarkotikaprovsverktyg tm? är det i polisens appstore? har dom inte befogenheter så det redan skulle räcka? är dom så fräcka att dom vill känna sig som läkare? lätt att polisen strävar mot att få göra blodprov själva? detta kort verkar jävligt märkligt
Senast redigerad av Vesla 2025-05-10 kl. 23:57. Anledning: kort förlängning
Citera
2025-05-11, 00:09
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Självklart så borde alla poliser regelbundet drogtestas. Görs inte det? En stor skandal om inte det görs. Minst en gång i månaden borde det göras.
Ingen aning om det görs. Va mer på ett skämt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in