Citat:
Ursprungligen postat av
Pippipipparpippin
Jag orkade kolla halva videon. Han verkar om jag fattar det rätt fortfarande arbeta i GBG.
Han verkar mån om att äga sin bostad vilken jag ändå kan förstå, men det verkar som om han stressat dit.
Jag kollade hyresmarknaden i Borås för en tid sedan och där är nära noll i bostadskö just nu. Där finns idag 1 rok på 18 m² för 5.5 i månaden. Nu vet jag inte var i gbg han arbetar men busspendeln går typ 10 gånger I timman från Borås till GBG. Månadskort på bussen ligger på 1980 kr/m
Det är ett sätt att kapa utgifterna och då kan han dessutom sälja sitt "ruckel" och sin husvagn och bil och spara till kontantinsats.
Jag själv levde snålt ihop med frugan innan vi köpte hus. Det var förvisso 7 år sedan och ränteläget ser annorlunda ut idag.
MEN det är få personer jag känner som ensamma sparar ihop till eget hus. De som sparar till eget som ensamstående börjar i regel med en bostadsrätt först.
Det ka förvisso vara satt ur spel nu.
Men jag skulle säga att grabben i videon har fel ingångsvärden när det kommer till att skaffa boende. Framför allt som ensam
Han säger i en annan video att han inte har någon utbildning men vill kunna ha ett hus, en fru som inte behöver arbeta och barn. Han har en något skev världsbild och tror att man ska få allting...
Han vill påbörja en utbildning men det är orättvist för intagningen baseras på betyg.
Blev erbjuden ett jobb med 32500 i lön och tyckte det var skamligt. Samtidigt orkar han inte själv driva sitt egna företag på heltid för det är så mycket pappersarbete och han orkar inte med den stressen.
Bästa är ändå att det är synd om honom för han har inte besiktigat släpet, det är inte hans fel utan Sveriges fel eftersom ingen påminde honom.
Verkar ha svårt för eget ansvar. Borde flytta till en billig hyresrätt och spara pengar, träffa en tjej med en inkomst och sen köpa hus på ett resonabelt avstånd till sitt arbete.