2008-09-02, 22:04
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dormicum
Fick välja mellan Stesolid eller Tremsta för ångest attacker av läkaren ...tog stesoliden! Tycker ni jag borde ta temesta istället.....har bara testat en gång 2,5 utländska då kände jag inget särskilt....

vad tycker nistess eller temesta

När du skriver ångest attacker så tolkar jag det på lite olika sett nu förtiden då dom flesta säger att dom får en ångest attack så fort dom känner av minsta lilla styrsell till oro eller ångest eller i värsta fall vanliga depprimerade kännslor.

Får du ångest attack ala kraftig ångest som varar i några timmar/flera och får känningar strax innan detta händer så skulle jag personligen ta temesta men rekomendera dig stesolid. Anledningen till att jag inte rekomenderar dig min personliga favorit i liknande situationer är pga att temesta tar en betydligt längre tid för att få full effekt gentemot stesolid, och kan i värsta fall kanske inte funka lika effektivt på dig som på mig och bevöva vänta i ca 1 timma för att kolla detta är väldigt jobbigt i dessa situationer.

Får du Panikattack där du totalt tappar greppet och ligger ner på golvet i krämpor och verkligen tror att du är på väg att dö så skulle jag rekomendera dig även här Stesolid då dessa slår på fortare än temesta och har en snabb muskelavslappnande effekt. Hoppas bara att du får i dig dom i tid dock...

Sen så tycker jag att det är väldigt individuellt hur dom olika bensopreparaten funkar från person till person. Själv tycker jag som jag skrivit tidigare i här på fb att Temesta (Lorazepam) tar bort min ångest betydligt effektivare än tex stesolid. Detta verkar inte vara något som stämmer in på hos dom flesta så testa som sagt preparaten var för sig innan så att DU vet hur DU kommer reagera på dom och vilken effekt/hjälp dom ger dig.

Men Vanligtsvis brukar det vara stesolid som rekomenderas i sådana här tillfällen, och brukar funka bra hos dom flesta individerna så tills vidare att dom inte har jättebensotollerans för tillfället.

Känner jag att jag har kraftig ångest just någon kväll eller oro så är oftast temesta mitt val, dels för att den har kortare halveringstid än stesolid och att den ger mig både en kraftig muskelavslappnande effekt och antikonvulskisk (stavning?) effekt samtidigt som den effektivt tar bort mina problem och får mej till att känna mej normal.
Citera
2008-09-02, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Hah, känns som att vi knyper bekantskap här

Det verkar nämligen som att läkarna ser väldigt mycket lättare på att skriva ut just Temesta... De verkar knappt ens veta att det finns. De får typ lära sig att den som inte vet nåt får sobril, den med pa får stes, missbrukaren får xanor och de som blir över får ikto... Men temesta ingår inte. De ger det typ till de som frågar. Sjukt skumt..

Jävligt skumt nu när jag ser vad jag skrivit... eller iofs. exakt så har mitt utskrivtsmöster sett ut...

Håller inte med. Steso kan jag få ut lätt men inte Temesta.

Flunitrazepam har jag testat men inte lorazepam. Ligger lorazepam närmare flunitrazepam eller diazepam i verkan?
Citera
2008-09-02, 22:48
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deceptor
Håller inte med. Steso kan jag få ut lätt men inte Temesta.

Flunitrazepam har jag testat men inte lorazepam. Ligger lorazepam närmare flunitrazepam eller diazepam i verkan?

Har faktiskt inte testat flunitrazepam ännu så kan inte svara dig på ifall temsta är mer åt det hållet.

Men kan däremot säga att jag personligen tycker att Lorazepam skiljer sig avsevärt mycket ifrån ruset från stesolid (nu pratar jag om rus eller flummdos inte dom teraputiska doseringarna). Tar jag lite för mycket Lorazepam så blir jag nästan lite speedig, glad (euphorisk), känner mig rund runt fötterna, men kan endå hålla mig på en sannsad nivå bland folk och får inte det där vanliga slöddriga talet som på många andra benso preparat i höga doser och känner att jag har det lättare över att hålla kontroll över mina gärningar och tankar. Så personligen tycker jag att rusen mellan stesolid och lorazepam skilljer sig avsevärt. Dom enda bensopreparaten jag inte testat ännu är Flunitrazepam, Midazolam och Nitrazepam och kan säga att inget annat benso rus jag fått utav andra bensopreparat har varit särskilt lika i effekten så som på Lorazepam.

Ruset som jag får på Temesta har sina för och nackdelare, ibland vill jag bara softa kanske med några kompisar över några öl och då tar jag kanske hellre stesolid eller liknande. Tar sällan Temesta för att ha kul på då jag är ytterst respektfull emot dess potenta effekt för mina åkommor och vill således inte dra på mig onödig tollerans på preparatet. Tycker heller inte att Lorazepam blir eller får nån bättre effekt i kombination med alkohol. Men detta är hur det verkar på mig, säkert nån annan här som får en helt annan effekt utav Temesta.

Hoppas att detta svaret gav dig nån information till din grundfråga och hoppas att nån annan här som testat flunitrezapem kan svara dig lite mer utgrundligt.
Citera
2008-09-17, 16:54
Medlem
sample

Nu har en kille skickat lite sample till mig på vad han hade, fick 5 av varje. Det var Lorazepam 2,5mg, apaurin 10 mg, serbiska xanax (ksaosl) 1 mg (billigast) men bra ös, rivotril roche och andra rivotil, xanax brandes upjohn 90, xanax svenska stavarna 2mg och apaurin 10 mg, det pilllar i fingrarna men måste hålla mig till en sort iaf med någon dags mellan rum..=) Har ni några favoriter? Stavarna är ju heeta men så är jag också Alprazolam fan, just det ja, 2 stycken xanor depot tabbar på 2 mg, nu jag har iag smakat på 2 depot på jobbet å nu blev det 4 iktro sn så var jag tvungen att smaka på en halv stav=)
Citera
2008-09-17, 20:05
Medlem
Värst vad alla gillar Temesta, själv tycker jag det är ett riktigt råttgift till benso. Kommer ihåg (sic!) en kväll när jag krökade och stoppade i mig 5-6 stycken, så fort jag försökte resa mig ur fåtöljen ramlade jag tillbaka ner igen, haha vilka minnen alltså!
Citera
2008-09-30, 01:30
Medlem
Temesta+Kodein?

Vad tror ni?
Citera
2008-10-17, 20:55
Medlem
Santadunks avatar
Är Temesta starkare än Xanor på något vis? Jag tänker på att man mycket oftare skriver ut Xanor än Temesta. Känns som Temesta endast används inom psykiatrin när folk varit riktigt dåliga.

Är effekterna av Xanor och Temesta likartade?
Citera
2008-10-17, 22:39
Medlem
Fontainebleaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Är Temesta starkare än Xanor på något vis? Jag tänker på att man mycket oftare skriver ut Xanor än Temesta. Känns som Temesta endast används inom psykiatrin när folk varit riktigt dåliga.

Är effekterna av Xanor och Temesta likartade?

personligen anser jag att de inte är särskilt lika varandra, medans xanor har den kraftiga kicken samt en viss kyla i sig, så är temesta mycket mjukare i ruset, även rätt muskelavslappnande, tycker att temesta är som en kombo mellan ikto/xanor, med vissa bra delar från båda.

det är vad jag tycker iaf, helt klart en grym benzo
Citera
2008-10-20, 17:47
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontainebleau
personligen anser jag att de inte är särskilt lika varandra, medans xanor har den kraftiga kicken samt en viss kyla i sig, så är temesta mycket mjukare i ruset, även rätt muskelavslappnande, tycker att temesta är som en kombo mellan ikto/xanor, med vissa bra delar från båda.

det är vad jag tycker iaf, helt klart en grym benzo
Tack så mycket, schysst förklaring så man förstår!
Citera
2008-12-29, 19:53
Medlem
Eldkvarns avatar
Lorazepam

Tänkte köpa lorazepam 2,5 mg, vad tycker ni om dom? Har käkat några gula smuliga och det var ju bara skit...
Citera
2008-12-29, 20:55
Medlem
Eldkvarns avatar
n[n m[ste ju ha koll
Citera
2008-12-29, 23:33
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
Tänkte köpa lorazepam 2,5 mg, vad tycker ni om dom? Har käkat några gula smuliga och det var ju bara skit...

Jag har inte testat på dem själv men en polare som testat på de "gula smuliga" och importerade 2,5or sa klart å tydligt att det var mer klös i 2,5orna även om han drog i sig samma dos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in