2011-09-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartgrip
Verkar dock ingen fara, utan känner bara ett könt avslappnat lugn, samt en viss kroppslig klumpighet. Något direkt flummigt rus tycker jag mig dock ej kunna urkönja, men man kanske inte ska förvänta sig mer utav Benzos. Oron är ju borta iallafall.

Roligt är också att jag kan urskönja mindre diffusa hallucinationer i formen att olika texturer och färger vagt rör sig. Detta krävs dock koncentration för att se, och liknar lite de kring ett psykadeliskt rus, fast så mycket mer svagare. Konstigt iallafall, om det nu inte rör sig om ett latent HDDP förstås.
Man blir inte så "seg" mest lugn. Oron försvinner. De är alla olika, temesta och xanor är "piggare".
Citera
2011-09-29, 00:25
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrates
Har varit sugen på att testa Temesta, torka på det för tillfället.
Vad skrivs det ut för? Och kan man jämföra det med t.ex Xanor eller mer åt Stesolid hållet?
Jag har det just nu mot ilska () och svår ångest. Enda benson som funkar mot det. Ja, jag förstår om vissa tror att jag ljuger. Men det gör jag ej.
Citera
2011-09-29, 00:25
Medlem
Lorazepam är den bästa benson enligt mig 6 mg räcker för mig för att bli borta
Citera
2011-09-29, 00:26
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megakaka
Var en läkare som sa att temesta skulle dras in eftersom den tydligen skulle vara den mest vanebildande benson i klass med xanor utan lika bra effekt så att den inte har något syfte helt enkelt.

Någon som vet nått om detta?
Jag tycker den fungerar bättre än Xanor. Annars visste jag inte att den skall dras in.
Citera
2011-10-13, 20:48
Medlem
Är det ok att ta 9-10 á 2mg tabletter (18-20mg) på en gång, som flumdos? Har tagit upp till 12mg som mest hittils, och tagit ca 8mg några gånger de senaste veckorna, så borde ha lite resistans med. Tänker inte ta någon alkohol heller....

Tänkte bara det var bäst och fråga först, så att det inte är för mycket?

Det enda man har att gå på vad beträffar överdosering är ju annars FASS, och de skiljer ju inte på förgiftning och förgiftning. Alltså ett skönt rus eller faktiska andningsbevär...

Citat:
Ursprungligen postat av FASS
4.9 Överdosering
Vid behandling av överdosering bör man komma ihåg att patienten kan ha tagit flera preparat och/eller alkohol samtidigt.
Toxicitet: 2-5 mg till 6-åring gav lindrig till måttlig, 9 mg till 3-åring gav måttlig intoxikation. 10 mg till 16-åring gav efter ventrikeltömning lindrig, 15 mg till vuxen gav lindrig, 50 mg till vuxen gav efter ventrikeltömning måttlig intoxikation.

Symtom: Överdosering av benzodiazepiner kan vanligtvis fastställas genom graden av CNS-depression, från dåsighet till koma. Vid lätta fall är symtomen dåsighet, mental förvirring, letargi, dysartri, paradoxala reaktioner. I svårare fall, och speciellt när andra läkemedel med CNS- påverkan eller alkohol intagits, kan symtomen vara ataxi, hypotoni, hypotension, andningsdepression, negativ påverkan på det kardiovaskulära systemet, eller koma, som kan leda till döden.

Edit: Ifall någon tycker redan tagna doser är höga, så kan det ju bero på att just de pillren jag har, kanske inte är av den mest potetenta sorten (möjligvis kopior), men det är helt klart effekt i dem...
Senast redigerad av Svartgrip 2011-10-13 kl. 21:07.
Citera
2011-10-13, 21:56
Medlem
Kan tillägga att lorazepam verkligen är skön att flumma på.

På 12 mg, innan jag fått någon vidare resistans, så upplevdes ruset som lätt svävande, extremt rofyllt, bekymmerfritt och avslappnande. Nästan som jag skulle kunna tänka mig att svagt opium känns.

Det samt extrema kordiniationssvårigheter förstås.

Jag skulle upp på en stol av någon anledning, och självklart föll jag som en kägla med huvudet först och spräckte läppen, och slog i skalle och knä så att det kändes som att ben gått sönder. Så smärtstillande är lorazepam inte direkt. Dock så kändes allt det så frånvarande så det var bara att kravla sig upp på sängen, och allting till trots, somna på det mest fridfullaste viset på länge. Vet inte om jag fick någon hjärnskakning eller inte, men allt var okej när jag vaknade dagen efter, förutom läppen och en del blod på täcket. Så kombinera ej höga ativan doser med höga stolar.
Senast redigerad av Svartgrip 2011-10-13 kl. 22:00.
Citera
2012-01-22, 21:37
Medlem
visslarens avatar
Var länge sen jag tog det nu men jag skall köpa på mig ett gäng till helgen och testa. Frågan jag har är hur länge man kan räkna med att vara positiv på benso när man lämnar urinprov om man tar 10mg vid ett tillfälle?

Alprazolam brukar jag vara positiv på i 5-10 dagar om jag tar 10mg vid ett tillfälle.

Så frågan är väl om man inte kan räkna med 14 dagar innan man lämnar ett negativt urinprov om man tar 10mg Lorazepam.

Någon som har erfarenhet av detta och kan berätta hur länge du var positiv? Går ju att räkna ut sånt här matematiskt, men det är alltid lite osäkert, till exempel så är man många gånger inte positiv på benso när man käkat Klonazepam (Iktorivil) fast det har en lång halveringstid.
Citera
2012-01-23, 16:03
Medlem
jugbandbluess avatar
skulle säga att lorazepam är bra om man vill flumma i ensamhet eller i mindre sällskap. att gå ut på krogen med 6-8 mg lorre i kroppen är ingen succé,man är inte närvarande får dålig koordinationsförmåga etc. valium, xanor, sobril, de flesta andra benz är bättre då
Citera
2012-01-24, 20:14
Medlem
visslarens avatar
Ja dom är skumma. Om man har 30st på bordet när man börjar kvällen o så tar man några stycken. Så vaknar man nästa dag o minns inte ett skit och så är det inte ett piller kvar dessutom. Otäckt som fan. Inte undra på att många kriminella kastar i sig en näve bens innan de ska göra en indrivning eller en utpressning.

Men om man bara käkar 5-6mg så är lorazepam riktigt nice faktiskt. Alla har väl hört den klassiska slogan "Temesta, hjälper mot det mesta"
Citera
2012-02-06, 14:37
Bannlyst
Har frågats förr i tråden, men utan något ordentligt svar. Vad tycker ni om Lorazepam Normon 1 mg?
Citera
2012-02-09, 22:33
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Har frågats förr i tråden, men utan något ordentligt svar. Vad tycker ni om Lorazepam Normon 1 mg?

Det är jag också nyfiken på. Någon som har testat dem?
Citera
2012-02-20, 08:55
Medlem
monk89s avatar
Ska köpa ett pack Temesta och prova, hur är dom i medicinska doser? Ska jag köpa 1mg eller 2,5mg tabs? Är 1mg för svagt tro? När jag tar Valium ligger jag på 20-30mg om dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in