2020-10-25, 18:39
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Pastej
Har tagit 30 temsta nu utan man ta magen och märker knatt nåt alls. Pumpade i mig till imonvae med utan lyckade. Var för enlvtimmesen- timme max. Kommer det inte hända nåt. Tar inte ofta.
Det har nog hänt något, med tanke på hur du skriver..
Ta det lugnt.
Citera
2020-11-04, 19:26
Bannlyst
Xanor har typ slutat fungera. Har 1 mg vid behov, haft i fem år typ. Slutat fungera. Behöver ta 5-6 mg direkt för ångestdämpning.

Skall byta till Temesta 2 mg v.b.
Citera
2020-11-04, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det har nog hänt något, med tanke på hur du skriver..
Ta det lugnt.
Haha mxad hypnotisk effekt. Temests ska man inte leka med.
Citera
2020-11-05, 00:13
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Okej Frisum kväver licens och är väldigt ovanlig. Är det något du tror skulle funka?

Jag köpte Frisium under disk utomlands, i Tyskland för 10 år sen ungefär. Har varit med om en svår bilolycka och har fortfarande spänningar i musklerna. Somadril (karisoprodol) hade precis avregistrerats och inget annat var lika bra. Trodde mycket på Frisium men kände inte mycket effekt alls, varken sederande eller särskilt muskelavslappnande, Stesolid är för mig bästa alternativet i Sverige. Frisium kändes som Sobril ungefär, eller som att lukta på en lättöl.

Annars, be om licens för Somadril istället, en snäll medicin som ger rätt bra eufori i början och dämpar även smärta.
Citera
2020-11-13, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Xanor har typ slutat fungera. Har 1 mg vid behov, haft i fem år typ. Slutat fungera. Behöver ta 5-6 mg direkt för ångestdämpning.

Skall byta till Temesta 2 mg v.b.
Sådär. Behöver inte ens ta ekvivalent dos Xanor för tio gånger så bra effekt. 0.5-1 mg Lorazepam fullständigt slaktar all ångest och har även testat mot sömnstörningar. 1 mg till natten, sömnkvalititen är sjukt hög. Flummiga drömmar. Noll uppvakningar. 9 timmar sömn straight sömn.

Tar de 2-3 dagar i veckan och Loran har även effekt på min kroniska värk.

Super mot all form av ångest. Underliggande räcker 0.5 mg. Kraftig 1-1.5 mg räcker. Sömnstörningar 1 mg.

Då tar jag även 3 mg Iktorivil dagligen så viss tolerans finns. Funderar helt på att sluta med Z-ansloger då Temesta är klasser bättre. Klarar mig då på 1 mg t.n och 1 mg v.b.
Citera
2020-12-08, 16:23
Bannlyst
Kan man röka Lorazepam? Svenska 1 mg'are.
Citera
2020-12-18, 22:57
Medlem
Citat:
Sådär. Behöver inte ens ta ekvivalent dos Xanor för tio gånger så bra effekt. 0.5-1 mg Lorazepam fullständigt slaktar all ångest och har även testat mot sömnstörningar. 1 mg till natten, sömnkvalititen är sjukt hög. Flummiga drömmar. Noll uppvakningar. 9 timmar sömn straight sömn.

Tar de 2-3 dagar i veckan och Loran har även effekt på min kroniska värk.

Super mot all form av ångest. Underliggande räcker 0.5 mg. Kraftig 1-1.5 mg räcker. Sömnstörningar 1 mg.

Då tar jag även 3 mg Iktorivil dagligen så viss tolerans finns. Funderar helt på att sluta med Z-ansloger då Temesta är klasser bättre. Klarar mig då på 1 mg t.n och 1 mg v.b.
Temesta står helt klart på listan över Benzodiazepiner som jag vill testa. Främst då för dess sederande egenskaper, jag har en rätt grav sömnstörning. Har hittils avverkat Sobril, Iktorivil, Nitrazepam, Xanor samt Z analogerna.

Skulle lätt byta ut min kvälls Iktorivil mot 1 - 2 mg Temesta för att se hur det påverkar min oförmåga att sova.

Efter att Nitrazepamen försvann så blir det 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Theralen, 6 mg Melatonin samt 0.25 mg Xanor v.b om jag inte somnar alls.

Det hade helt klart varit intressant om Temesta kunde ersätta den här Cocktailen. Ju färre mediciner desto bättre.

I mitt fall har ju inte läkarna varit snåla med benzo direkt, kanske för att de flesta av dem har kommit från Öststaterna men ingen har föreslagit Lorazepam än så länge.
Citera
2020-12-19, 03:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Temesta står helt klart på listan över Benzodiazepiner som jag vill testa. Främst då för dess sederande egenskaper, jag har en rätt grav sömnstörning. Har hittils avverkat Sobril, Iktorivil, Nitrazepam, Xanor samt Z analogerna.

Skulle lätt byta ut min kvälls Iktorivil mot 1 - 2 mg Temesta för att se hur det påverkar min oförmåga att sova.

Efter att Nitrazepamen försvann så blir det 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Theralen, 6 mg Melatonin samt 0.25 mg Xanor v.b om jag inte somnar alls.

Det hade helt klart varit intressant om Temesta kunde ersätta den här Cocktailen. Ju färre mediciner desto bättre.

I mitt fall har ju inte läkarna varit snåla med benzo direkt, kanske för att de flesta av dem har kommit från Öststaterna men ingen har föreslagit Lorazepam än så länge.
Det tror jag att den kan! Temesta är ett fantastiskt sömnmedel.
Citera
2020-12-19, 21:45
Bannlyst
Hah, tog 6 mg inatt. Blev helflummig och euforisk.
Citera
2020-12-22, 19:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Cirkulerar ful-Lorazepam - någon som vet? Fick tag i ljusblå med skåra, stenhårda att tugga sönder, skall vara 2,5;or - men tycker de nästan helt saknar effekt.
Citera
2021-01-09, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Cirkulerar ful-Lorazepam - någon som vet? Fick tag i ljusblå med skåra, stenhårda att tugga sönder, skall vara 2,5;or - men tycker de nästan helt saknar effekt.
Många som säger. De är från Hemofarm. Serbiska? Slovenska?
Citera
2021-01-09, 10:46
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Många som säger. De är från Hemofarm. Serbiska? Slovenska?

Lösvikt, ljusblå med skåra på ena sidan. Dock ej verkningslösa, tar man två (vad som alltså ska vara 5 mg) skulle jag säga att effekten är som drygt 1 Ksalol/1 mg alpra. Är stenhårda, så min gissning är att de snarare är utgångna än fulpiller. Mkt vederhäftig nätleverantör annars.

(senast jag köpte lora - typ 15 - face to face av en gym-jugge var det lite samma sak - hårda, dålig effekt, drog samma slutsats då... att det ännu skulle finnas gamla pills i cirkulation är osannolikt - så kanske mest troligt att de bara är underdoserade???).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in