Citat:
Ursprungligen postat av
DEPRESSIV
Sådär. Behöver inte ens ta ekvivalent dos Xanor för tio gånger så bra effekt. 0.5-1 mg Lorazepam fullständigt slaktar all ångest och har även testat mot sömnstörningar. 1 mg till natten, sömnkvalititen är sjukt hög. Flummiga drömmar. Noll uppvakningar. 9 timmar sömn straight sömn.
Tar de 2-3 dagar i veckan och Loran har även effekt på min kroniska värk.
Super mot all form av ångest. Underliggande räcker 0.5 mg. Kraftig 1-1.5 mg räcker. Sömnstörningar 1 mg.
Då tar jag även 3 mg Iktorivil dagligen så viss tolerans finns. Funderar helt på att sluta med Z-ansloger då Temesta är klasser bättre. Klarar mig då på 1 mg t.n och 1 mg v.b.
Temesta står helt klart på listan över Benzodiazepiner som jag vill testa. Främst då för dess sederande egenskaper, jag har en rätt grav sömnstörning. Har hittils avverkat Sobril, Iktorivil, Nitrazepam, Xanor samt Z analogerna.
Skulle lätt byta ut min kvälls Iktorivil mot 1 - 2 mg Temesta för att se hur det påverkar min oförmåga att sova.
Efter att Nitrazepamen försvann så blir det 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Theralen, 6 mg Melatonin samt 0.25 mg Xanor v.b om jag inte somnar alls.
Det hade helt klart varit intressant om Temesta kunde ersätta den här Cocktailen. Ju färre mediciner desto bättre.
I mitt fall har ju inte läkarna varit snåla med benzo direkt, kanske för att de flesta av dem har kommit från Öststaterna men ingen har föreslagit Lorazepam än så länge.