2013-04-23, 20:02
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
Tre frågor om Temesta & Lyrica

Bakgrund:
Har 30st Temesta/per år, samt 450mg Lyrica/dygnet.

1. Korstolererar Temesta med Lyrica?
2. Var går en rimlig gräns utan tolerans på 60kg? På paketet står det 2st/behov. Kan 3 bli risky då?
3. Kan kombinationen väcka extremt dåliga biverkningar till liv? (Av Lyrica får jag bara alla positiva. Alla.)

Mvh, Umeå
1. Nej, har för mig att lyrica går på GABA B medan lorazepam är GABA A
2. Här räknar vi inte antal piller utan antal milligram. Jag rekommenderar inte att du blandar dessa två preparat. Doser om <2,5 mg borde vara lugnt beroende på din dos lyrica.
3. Nej inte just kombinationen men lorazepam som sådant. Jag fick reaktioner likt dem man får på Stilnoct. Jag var uppe och sprang så jag spydde en hel del efter det.
Citera
2013-04-25, 11:15
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
Tre frågor om Temesta & Lyrica

Bakgrund:
Har 30st Temesta/per år, samt 450mg Lyrica/dygnet.

1. Korstolererar Temesta med Lyrica?
2. Var går en rimlig gräns utan tolerans på 60kg? På paketet står det 2st/behov. Kan 3 bli risky då?
3. Kan kombinationen väcka extremt dåliga biverkningar till liv? (Av Lyrica får jag bara alla positiva. Alla.)

Mvh, Umeå
När jag fick Temesta utskrivet så tyckte jag att 1 mg räckte. Jag väger 145 kg. Du är väl medveten att du missbrukar läkemedlet om du tar 3 istället för 2 ? Du är på väg åt fel håll om du tar 3.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2013-04-25 kl. 11:17.
Citera
2013-05-02, 23:14
Medlem
popcorn.mannens avatar
Går det o ta krossat pulver av lorazepam o läggas i en spliff o röka o bli bäng på lorazepamet och weedet?
Citera
2013-05-02, 23:27
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
Går det o ta krossat pulver av lorazepam o läggas i en spliff o röka o bli bäng på lorazepamet och weedet?

Jag skulle äta lorazepamen istället och röka gräset

Går att röka Lorazepam men det ger inte alls en så bra effekt. Lorazepam är en såpass kraftig och mysig benso att den klarar sig på egen hand via Sublingualt intag.
Citera
2013-05-02, 23:30
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Jag skulle äta lorazepamen istället och röka gräset

Går att röka Lorazepam men det ger inte alls en så bra effekt. Lorazepam är en såpass kraftig och mysig benso att den klarar sig på egen hand via Sublingualt intag.

Det stämmer bra det, man kan väl röka det om man nu skulle sitta med flera 100 tabletter av modellen äldre på 2,5 mg. Det var fint då
Citera
2013-05-19, 01:24
Medlem
MoneyMikes avatar
Kom över ett gäng "wyeth ativan 2mg".. Dom är gula och har en brytskåra, men jag blir förbryllad över hur små dom är. Tänker att det kanske egentligen är ettor eller nått..

Säkert nån här som vet.. Ska Ativan 2mg vara typ lika små som dom runda xanor1rna?
Citera
2013-07-03, 00:52
Bannlyst
Fick precis tag i 12 st askar Temesta. Fråga mig inte hur, snälla. Vad kan jag kränga dem för?
Citera
2013-07-03, 00:59
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syntes
Fick precis tag i 12 st askar Temesta. Fråga mig inte hur, snälla. Vad kan jag kränga dem för?

Hur många per ask?

Styck bör du kunna få 20-25 spänn.
100 st för runt 1500 beroendes på tillgång
Citera
2013-07-06, 19:29
Medlem
De absolut bästa Lorazepamen jag öht använt är 2mg:s från indiska Ind-swift, hade ett ställe där jag kunde förse mig med dem till ett mycket fördelaktigt pris. Diskussionen om vad Lorazepam liknar för annan benz är överflödig. Benzo kan ha sex olika effekter, sövande, muskelavslappnande, ångestdämpande, lugnande, antiepileptiska och stämningshöjande. Oftast har de ett par av dessa eller ibland tre lr fyra medan Lorazepam har som den enda alla sex av dessa effekter. Såklart kan man räkna biverkningar som effekter också men det är ju inte de man söker när man använder ett läkemedel utan de positiva användbara. Vill bara säga att jag inte försöker göra reklam för preparatet på något sätt för tack vare detta är de ju också bland de absolut mest beroendeframkallande och potenta, tror att det var därför som Sverige beslutade att endast fortsätta med 1mg:are. Farliga ,farliga men mysiga mysiga!!
Citera
2013-07-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoneyMike
Kom över ett gäng "wyeth ativan 2mg".. Dom är gula och har en brytskåra, men jag blir förbryllad över hur små dom är. Tänker att det kanske egentligen är ettor eller nått..

Säkert nån här som vet.. Ska Ativan 2mg vara typ lika små som dom runda xanor1rna?
De där Wyeth Ativan vet jag inte vad det är, skulle du jämföra dem med andra 2mg:s Lorazepam kan de inte innehålla mer än 0,5mg högst om du menar de som fear hade och som är vanliga från paki-shoppar?
Citera
2013-07-06, 20:50
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranki
De absolut bästa Lorazepamen jag öht använt är 2mg:s från indiska Ind-swift, hade ett ställe där jag kunde förse mig med dem till ett mycket fördelaktigt pris. Diskussionen om vad Lorazepam liknar för annan benz är överflödig. Benzo kan ha sex olika effekter, sövande, muskelavslappnande, ångestdämpande, lugnande, antiepileptiska och stämningshöjande. Oftast har de ett par av dessa eller ibland tre lr fyra medan Lorazepam har som den enda alla sex av dessa effekter. Såklart kan man räkna biverkningar som effekter också men det är ju inte de man söker när man använder ett läkemedel utan de positiva användbara. Vill bara säga att jag inte försöker göra reklam för preparatet på något sätt för tack vare detta är de ju också bland de absolut mest beroendeframkallande och potenta, tror att det var därför som Sverige beslutade att endast fortsätta med 1mg:are. Farliga ,farliga men mysiga mysiga!!
Håller med! Lorazepam är riktigt nice. Som en blandning mellan Alprazolam och Diazepam och lång halveringstid också. Tyvärr en ganska "exotisk" benso att komma över i Sverige. Jag gillar de Temesta tillverkade av Hemofarm i Serbien, ligger på 2,5 mg..
Citera
2013-08-03, 19:46
Medlem
Pixalots avatar
hur många brukar ni äta åt gången? SItter själv med några kartor hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in