Citat:
Ursprungligen postat av
Mrallknowing
Köpte precis 15 ST lorazepam 2.5mg för att testa.
Läste att lorazepam har ganska kort halveringstid, hur snabbt försvinner ett intag på 1-3 tabletter för en genomsnittlig person?(urin)
Har inte ätit Benso mer än en gång på 8 månader nu så vad bör man börja på? Vill helst slippa blackout

Börja med 5 mg/2 tabletter. Om det är de rätt hårt pressade blå från hemofarm.
Själv hade jag runt 50 sådana över jul och det räckte i två veckor, det blev 3-6 stycken om dagen. Riktigt bra vardagsbenso faktiskt, xanor tenderar att ge en viss baksmälla och kort halveringstid (6-12) medan lorazepam har typ det dubbla, 12-20 timmar halvering... matten överlåter jag till dig hur länge det kan sitta. Svårt att jämföra potensen med xanor då de slår rätt olika, denna är mer lik diazepam (räkna 2.5 mg med 10 mg äkta stesolid). Två likheter har denna med iktorivil också; vissa tål ämnet mycket mer än andra samt upp till 2 timmar för peak plasma-koncentrationer, så fyll för all del inte på för tidigt! Det är därför vissa rekommenderar 1-2 mg men jag kan lätt ta 10 mg och bli nöjd utan att göra bort mig. Det hände 1 gång på dessa två veckor/50 tabletter att jag faktiskt gjorde det, vilket får ses som en prestation i sig!
Om jag återkommer till det där med att det är en bra vardagsbenso är att jag bara hade mardrömmar i två nätter efter upphört intag, och nerverna var lite som innan. Medan det kan räcka med att käka xanor i 5-7 dagar för att tro att ett blåmärke är cancer (true story).