2025-05-01, 23:01
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kashtwa
Hade frisörsalongen någon övervakningskamera?

Nej.
Citera
2025-05-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Jag hänvisar till bilder i denna tråd. Killen i Aftonbladets artikel finns där, i gucci keps, etc. Sedan kanske man har sett någon bild i andra forum. Jag tänker inte servera dessa till dig på ett silverfat, utan du får göra din egna research.

Gör dig inte löjligare än nödvändigt.
En kille i guccikeps ser man var och varann dag i vilken svennebanan-stad som helst. Inkl min egen på min Svenssongata i villakvarteret.
Du antyder den typen av bilder på keps, men också andra, relaterade till orsak och anledning till att bli skjuten, som jag efterfrågade, men som du inte kan referera till.

Vi lämnar det där.
Citera
2025-05-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Angående det snabba gripandet. Om AA16 nu var allvarligt dödshotad och varken kände sig trygg på HVB eller i föräldrahemmet, kan han ha väntat på att bli gripen ur säkerhetssynpunkt? Vi får se om han erkänner morden, det lär bli häktningsförhandling imorgon.

Det kanske blir häktesförhandling imorgon.
Bara kanske. Polisen/åklagare har rätt att hålla någon anhållen i upp till fyra dygn innan de måste släppa eller hålla häktesförhandling.
Så jag gissar att de väntar tills den 3/5.
För det gynnar åklagaren att vänta. (Hinner hålla fler förhör, samla mer bevis, etc).
Citera
2025-05-01, 23:09
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whataboutizm
En sak att fundera på;

Av vilken anledning umgicks AA15 och OJ16 med M20 (samtliga BO)? Vad gör en 15- respektive 16-åring med en 20-åring? I min värld förefaller det märkligt, vilka gemensamma intressen har man (förutom kriminalitet…) utifrån deras ålderskillnad?

Har vi något efternamn på M20?

Att de var på samma frisörsalong betyder inte att de umgicks.
Citera
2025-05-01, 23:11
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
En kille i guccikeps ser man var och varann dag i vilken svennebanan-stad som helst. Inkl min egen på min Svenssongata i villakvarteret.
Du antyder den typen av bilder på keps, men också andra, relaterade till orsak och anledning till att bli skjuten, som jag efterfrågade, men som du inte kan referera till.

Vi lämnar det där.

Just den modellen av Guccikeps signalerar en eller flera av tre möjligheter:

1. Dålig smak
2. Bäraren är gangster
3. Bäraren vill vara och ser upp till gangsters

Såg två gängliga somaliegossar i sexton-sjuttonårsåldern med dessa huvudbonader på Söder i vår huvudstad förra sommaren. Du tror väl inte att personer som kombinerar en accessoar från Gucci för fem loppor med nederdelen av en adidaskostym från Stadium för 149 spänn på allvar är modeintresserade?
Citera
2025-05-01, 23:13
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kashtwa
Hade frisörsalongen någon övervakningskamera?

Mycket tveksamt. Varken lokalen eller ägaren ger åtminstone mig några starkare kameravibbar.
Citera
2025-05-01, 23:14
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A

Vi lämnar det där.

I vilken stad glider nån runt med den jävla kepsen med bra betyg, trygg kärnfamilj och noll koppling till kriminalitet? Den där kepsen gör dig till måltavla från norr till söder, med all rätt. De du ser ( fast det är påhittat från din sida) är alla på väg in i gängkriminalitet
Citera
2025-05-01, 23:21
Påminner igen om att Aiham, som antas sakna koppling till gängkriminalitet, inte syns på bild i Guccikeps i denna tråd.
Citera
2025-05-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Just den modellen av Guccikeps signalerar en eller flera av tre möjligheter:

1. Dålig smak
2. Bäraren är gangster
3. Bäraren vill vara och ser upp till gangsters

Såg två gängliga somaliegossar i sexton-sjuttonårsåldern med dessa huvudbonader på Söder i vår huvudstad förra sommaren. Du tror väl inte att personer som kombinerar en accessoar från Gucci för fem loppor med nederdelen av en adidaskostym från Stadium för 149 spänn på allvar är modeintresserade?

Det är en ungdomstrend. Precis som väskorna från Louis Vuitton som alla tonåriga tjejer bar för ett par år sedan. Ganska säker på att det inte är äkta, utan går väl loss på ett par hundra. Det signalerar inte att man vill vara "gangster", utan mer att man vill passa in och tycker det är snyggt. Modetrender och kultur är alltid en process i förändring. Stuprörsjeans är ute nu, elefantöronen har gjort comeback. Kan vara svårt att hålla koll på trender, särskilt om man inte är ungdom själv längre. Vissa hipsters som har missat tåget går ju fortfarande runt i mössa mitt i sommaren. Märkligt, men sådan är ungdomen.
Citera
2025-05-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Varför skulle inte en kriminell vilja jobba lite extra? Att vara kriminell är inte att sitta i soffan och håva in pengar. Vi kan nog utgå från att en 15-åring inte tjänar så mycket, men kanske vill köpa mycket.

Jag tror inte att alla kriminella drar in så mycket pengar. De kanske drar in 200 kr i den åldern på att bära ett paket till en adress eller att hjälpa en äldre kriminell att gömma ett vapen eller att vid något tillfälle stå vid ett hörn och hålla ett öga på om snuten kommer eller någon annan kommer medan ett brott görs. Småtjänster som inte ger så mycket eg, men man är inne i den miljön liksom.

Jag har dock inte själv bestämt mig ännu om jag ska tro han var helt oskyldig eller om han var en gängkriminell. Jag avvaktar nog till att polisen går ut med information om vad de har för uppgifter. Men oavsett, jag tycker inte att någon förtjänar att bli avrättad sådär. Tydligen skjuten i huvudet och dog omedelbart.

Jag tycker därför det är väldigt viktigt döma mördaren till livstids fängelse utan möjlighet att bli fri igen någonsin.

Skola, träning, jobb och sedan sälja saker på det? Var kommer all den tiden ifrån? Låter rättare sagt som en ung man som sköter sig, men som på något sätt är kopplat med vänner, som rör sig i kriminella kretsar. Han hade blivit retat i den åldern som kriminell, om han nu haft en anställning på donken, som kriminell.

Jag märker att du utgår ifrån dig som vuxen, men nu pratar vi om barn. Finns dessutom inte några barn som skulle gjort allt detta som kriminell. Inget barn i den åldern har det tänket.
Citera
2025-05-01, 23:24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
I vilken stad glider nån runt med den jävla kepsen med bra betyg, trygg kärnfamilj och noll koppling till kriminalitet? Den där kepsen gör dig till måltavla från norr till söder, med all rätt. De du ser ( fast det är påhittat från din sida) är alla på väg in i gängkriminalitet

Det låter dock lite som retoriken kring de klädmärken som så kallade "casuals" brukade ha. Folk envisades med att ENBART casuals hade de där märkena, vilket faller på sin egen orimlighet. De stora klädtillverkarna producerar inget som de inte kan sälja åtskilliga miljoner exemplar av.
Citera
2025-05-01, 23:25
Stämmer det att en av BO gick på Rosendalsgymnasiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in