Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Varför skulle inte en kriminell vilja jobba lite extra? Att vara kriminell är inte att sitta i soffan och håva in pengar. Vi kan nog utgå från att en 15-åring inte tjänar så mycket, men kanske vill köpa mycket.
Jag tror inte att alla kriminella drar in så mycket pengar. De kanske drar in 200 kr i den åldern på att bära ett paket till en adress eller att hjälpa en äldre kriminell att gömma ett vapen eller att vid något tillfälle stå vid ett hörn och hålla ett öga på om snuten kommer eller någon annan kommer medan ett brott görs. Småtjänster som inte ger så mycket eg, men man är inne i den miljön liksom.
Jag har dock inte själv bestämt mig ännu om jag ska tro han var helt oskyldig eller om han var en gängkriminell. Jag avvaktar nog till att polisen går ut med information om vad de har för uppgifter. Men oavsett, jag tycker inte att någon förtjänar att bli avrättad sådär. Tydligen skjuten i huvudet och dog omedelbart.
Jag tycker därför det är väldigt viktigt döma mördaren till livstids fängelse utan möjlighet att bli fri igen någonsin.
Skola, träning, jobb och sedan sälja saker på det? Var kommer all den tiden ifrån? Låter rättare sagt som en ung man som sköter sig, men som på något sätt är kopplat med vänner, som rör sig i kriminella kretsar. Han hade blivit retat i den åldern som kriminell, om han nu haft en anställning på donken, som kriminell.
Jag märker att du utgår ifrån dig som vuxen, men nu pratar vi om barn. Finns dessutom inte några barn som skulle gjort allt detta som kriminell. Inget barn i den åldern har det tänket.