2025-04-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Undra hur skytten visste att dem va där ? Inte så direkt att man har på snapkartan när man har pris på sitt huvud. Frisören måste snackat

Funderade också på det. Hur kan en inhyrd torped veta hur de misstänkta BO ser ut? Ponera att skytten inte alls är från Uppsala. Något lurt i det här.
Citera
2025-04-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PSYK1i
måste ju finnas nån film eller klipp från händelsen?
Tänker att det är väldigt mycket folk i omlopp denna helg i uppsala.

Tänker om ägaren till frisörssalongen var medverkande så kan han avsiktligt stängt av kameran i salongen under tillfället.
Hur annars skulle skytten veta vem dom tilltänkta offren ser ut?
Citera
2025-04-30, 11:40
Medlem
2n00b4Us avatar
Så det var menat att skjuta alla tre? Vad hade brottsoffren begått för brott tidigare?
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Det är på väg att bli en trådasanning att de var osyldiga kunder, men det är flera saker som talar emot den saken. Stället är en mycket obskyr källarlokal till frisersalong, ingen flashig sak med många stolar i en galleria eller så. Uppgifterna är oklara än, men åtminstone två av de döda finns hyfsat säkert namngivna (och en som verkar ha varit felaktigt namngiven som offer) tidigare i tråden och de är inblandade i gängkriminalitet.

Så det där med att det skulle ha varit två offer som är helt icke inblandade är inte klarlagt över huvud taget.
Att de hänger på ett ställe som är en front för brottslighet är ju verkligen inte någon indikation på att de är oskyldiga.
Har inte folk tittat på "Sopranos" till exempel?
Citera
Medlem
Frisören hade säkert ett tiktok live, väldigt många frisörer som har det idag.
Citera
2025-04-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Där sa du något . Mycket möjligt
Citera
2025-04-30, 11:43
Medlem
Klarade frisören sig eller var den bland de avrättade?
Citera
2025-04-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...rdet-i-uppsala
Intressant och konkret!
Tar med lite till från SVT:
Citat:
(...) Iakttagelser på platsen tyder på att de tre personerna var måltavlor alla tre, utredningen i nuläget tyder på det (...) Enligt SVT:s uppgifter förekom en av de döda i en tidigare utredning om ett dåd riktat mot en anhörig till gängledaren Ismail Abdo. Det är inte känt om det på något sätt kan kopplas till händelsen (...)
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...rdet-i-uppsala

EXPRESSEN
Citat:
(...) Enligt Expressens uppgifter var alla tre skjutna i huvudet och döda när polisen fann dem. Ett av offren är 16 år och en annan är 20 år (...) De tre personerna som skjutits är fortsatt inte identifierade och anhöriga är inte underrättade. Vi har kontakt med de som själva identifierat att det kan vara deras anhöriga, men vi kan inte bekräfta det 100% förrän vi helt enkelt har säkerställt det (...) Det är enligt polisen för tidigt att uttala sig om brottsoffren var påtänkta måltavlor (...)
https://www.expressen.se/nyheter/kri...arjakt-i-natt/

TV4
Citat:
(...) Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna är mordoffren och den anhållne pojken kända av polisen sedan tidigare. Alla fyra har av Uppsalapolisen tidigare bedömts tillhöra eller ha kopplingar till en och samma lokala kriminella gruppering i kommunen (...) Om det är en intern konflikt eller om någon av de numera inte tillhör samma gruppering är för närvarande för tidigt att säga (...)
https://www.tv4.se/artikel/4uVCwLHqx...mma-gruppering
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2025-04-30 kl. 12:06.
Citera
2025-04-30, 11:46
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jordgubben sa ju faktiskt att han skulle plocka alla. Han verkar ha menat det.

Hade dom mördat min mamma och jag hade pengar och våldskapital så hade jag nog gjort likadant..

Var de tre direkt inblandade då i mordet på hans mor?
Citera
2025-04-30, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Det är på väg att bli en trådasanning att de var osyldiga kunder, men det är flera saker som talar emot den saken. Stället är en mycket obskyr källarlokal till frisersalong, ingen flashig sak med många stolar i en galleria eller så. Uppgifterna är oklara än, men åtminstone två av de döda finns hyfsat säkert namngivna (och en som verkar ha varit felaktigt namngiven som offer) tidigare i tråden och de är inblandade i gängkriminalitet.

Så det där med att det skulle ha varit två offer som är helt icke inblandade är inte klarlagt över huvud taget.

I en sådan lokal finns det väl inga andra utvägar än en entré dörr? Är man väl inne med ett vapen så blir det svårt att fly.
Citera
2025-04-30, 11:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Enligt Aftonbladet - ska en av BO ha sprungit in salong , jagad av GM. Jag kan inte föreställa mig hur det känns. Två av dem var redan där och klippt av sig. Kände alla tre BO varandra? Jag tror inte att han dödade oskyldiga människor.

Varför tror du inte det?

MGM uppges vara 16 år. Om det stämmer att BO sprang in i lokalen för att fly så…jag är nog öppen för att GM sköt alla tre av bara farten. Adrenalinstint och inte helt rationellt.

Ser framför mig att de satt kvar i fristörstolarna, medan frisörerna flydde till något personalutrymme eller så.
Citera
2025-04-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson

Knappast. Då hade det redan florerat klipp från skjutningen och tror inte gängkriminella låter sig filmas i nån offentlig tiktok live där man är ett googlesök bort från deras lokation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in