2025-04-27, 21:22
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Ingen stor förlust för mänskligheten.
Citera
2025-04-27, 21:24
Medlem
Antalet domar får även mig att höja på ögonbrynen men rimligast är väl att han haft problem ett tag men inte blivit tagen på allvar?
Citera
2025-04-27, 21:39
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Krimvårdens personal är inte den mest intelligenta eller för den delen empatiska. Ett gäng knogsläpare.
Nej det finns ju en anledning till att de jobbar där och har huvuduppgift låsa in låsa ut, ser man på kraven för bli plit så är det ju direkt väldig låga.
Citera
2025-04-27, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Han har inte fejkat sin sjukdom. Han dog av den. Detta är problemet.
Nej ingen här tycker att det var ett problem. Tvärt om. Det hade varit ett problem om sopan fått vård och kunnat fortsätta sin brottslighet.

Än så länge är alla nöjda och glada över att sopan självdog. Han förtjänade ingen vård. Vård kostar pengar och sopan har kostat tillräckligt.
Citera
2025-04-27, 21:56
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Parasiten har så långt straffregister att man kan tapetsera ett helt rum med det! Men givetvis var han ett offer och helt oskyldig till allt helvete han ställt till med!
du kan imorgon bli attakerad av rättssystemet för att ha våldtagit din fru 236 gånger. jag vill bara påpeka att sjukvården ska bli bättre
Citera
2025-04-27, 22:00
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Nej ingen här tycker att det var ett problem. Tvärt om. Det hade varit ett problem om sopan fått vård och kunnat fortsätta sin brottslighet.

Än så länge är alla nöjda och glada över att sopan självdog. Han förtjänade ingen vård. Vård kostar pengar och sopan har kostat tillräckligt.
wow. hoppas du aldrig går mot rött
Citera
2025-04-27, 22:00
Medlem
Har haft hand om Hussein. Han var alltid trevlig och artig, men klagade konstant på smärta. Han blev undersökt av sjukvårdspersonal men det enda dom gör är att ta blodtryck och ställa frågor; inga prover tas eller har tagits. Utifrån vad vi har fått veta så är det sannolikt att han hade inre blödningar även under sin tid på häktet, dvs rörde det sig aldrig om några simuleringar.

Oavsett etnicitet, brottshistoria och även vad du tycker om människan som person, så förtjänar INGEN att ensam dö i en isoleringscell. Att säga annat är en slippery slope till det tänkande ni här på Flashback så ofta förknippar med ”sämre folk”, ni vet nog vad jag syftar på.
Senast redigerad av zxPixely 2025-04-27 kl. 22:03.
Citera
2025-04-27, 22:05
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Parasiten har så långt straffregister att man kan tapetsera ett helt rum med det! Men givetvis var han ett offer och helt oskyldig till allt helvete han ställt till med!
visa mig
Citera
2025-04-27, 22:07
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och fakta är att han förekommer 212 gånger på Lexbase. Det blir man inte av en slump.
nej men ä
är han våldsam. detta är grejjen för mig om han har 212 röka på innan han ställs tillrätta få brott mot knivlagen hoppas jag du är bättre
Citera
2025-04-27, 22:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zxPixely

Oavsett etnicitet, brottshistoria och även vad du tycker om människan som person, så förtjänar INGEN att ensam dö i en isoleringscell.
Snälla sluta med dina cringe floskler. Dra de på nästa jobbintervju eller nått, inte här.

Väldigt många förtjänar att dö ensamma i en isoleringscell. Exempelvis folk som rånar pensionärer på sina livsbesparingar, folk som våldtar barn, folk som mördar oskyldiga, folk som torterar djur. Och även folk som förekommer 212 som din bästis Bajs-Husse.

Åt helvete med honom.
Senast redigerad av Malapagos 2025-04-27 kl. 22:10.
Citera
2025-04-27, 22:10
Medlem
wtfuks avatar
Citat:

jag önskar dig samma lidande, du vet inget om honom. du generariliserar. det är mycket möjligt han var skit. och borde dö. men det handlar om sjukvårdens misslyckande
Citera
2025-04-27, 22:12
Medlem
Citat:
Snälla sluta med dina cringe floskler. Dra de på nästa jobbintervju eller nått, inte här.

Väldigt många förtjänar att dö ensamma i en isoleringscell. Exempelvis folk som rånar pensionärer på sina livsbesparingar, folk som våldtar barn, folk som mördar oskyldiga, folk som torterar djur. Och även folk som förekommer 212 som din bästis Bajs-Husse.

Åt helvete med honom.

Du har såklart rätt till din åsikt, men jag väljer att stå fast vid min. Tycker att det här dödsfallet belyser ett större problem; en intagen/klient gick flera dagar med inre blödningar utan att få advekat vård vilket resulterade i dennes död. Tänk om detta hade varit ”Erik” som istället satt häktad misstänkt för ett brott han inte begått? Hade du då sopat detta under mattan med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in