2025-04-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
Intressant, undra hur de tacklar det här med simuleringar
Kanske svårt att ta blodprov då missbrukarens värden redan är åt helvete?

Undra hur många såna här dödsfall går under radarn, man gräver väl inte så mkt i det när missbrukare kolar vippen

Det finns tre typer av människor som man lättare kan komma undan med att ha ihjäl: Äldre, missbrukare och illegala invandrare. En klassiker är att ge missbrukaren en överdos, som hen helst tar själv.

Normalt räknar man med att rättsvårdande myndigheter missar 10-20 procent av dödligt våld. Det gäller inte bara Sverige.

Personligen känner jag till flera fall där missbrukare har dött av överdos, men samtidigt har varit i konflikt med personer som tar till dödligt våld om det behövs. Och polisens utredning har var mindre bra.
Citera
2025-04-28, 10:39
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Bra! Precis vad som är lämpligt för kriminella som sitter av ett straff.

Empatiska och intelligenta människor bör reserveras för allmänheten, som inte begår brott som leder till fängelse.

Vill man åtnjuta samhällets trygghet så får man styra upp sitt liv och bli en laglydig människa som bidrar till samhället.
Betyder det att det skall vara förenligt med livsfara att sitta i fängelse? Det är inte bara mörkhyade våldsverkare som sitter inne. Även vita pappor där mamman blir hatisk när han vill skilja sig.
Citera
2025-04-28, 10:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
det är väldigt elakt även mot dem vi hatar, hanses dotter kommer aldrig ha en far. lite balans här tack. innan jag vet han knivat ihjäl någon så tänker jag inte slakta han djälv

Han hade inte varit någon vidare fadersfigur ändå. Nu när han är död så har kanske dottern en chans att få en normal uppväxt såvida inte mamman hittar en ny kriminell babbe att bli ihop med. Då kanske soc borde gripa in.
Citera
2025-04-28, 11:03
Medlem
Riddargrevens avatar
Hur vet vi att allt är sant? Det skrivs ofta felaktigheter i anteckningar som berörda parter aldrig får ta del av, dessa anteckningar följer med i systemen och har någon i maktposition hyst eller hyser att mot en kan det det möjligt bidra till att man aldrig blir sedd eller hörd för det nu man befinner sig i.
Citera
2025-04-28, 11:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
det är väldigt elakt även mot dem vi hatar, hanses dotter kommer aldrig ha en far. lite balans här tack. innan jag vet han knivat ihjäl någon så tänker jag inte slakta han djälv
Rättning:
Kommer aldrig att ha en grovt kriminell far med ett pb på 212(än så länge).

Dottern är räddad från denna odåga och de problem odågan medför. Hon såg väldigt liten ut så jag tror inte hans död påverkar henne nämnvärt känslomässigt. Nu får man bara hoppas att odågans low value wife klarar av att göra bättre val i framtiden, och inte blir tillsammans med ännu en fullständigt värdelös minusmänniska.
Senast redigerad av Malapagos 2025-04-28 kl. 11:23.
Citera
2025-04-28, 12:11
Medlem
BlyatMans avatar
Om självaste Breivik bad om hjälp så ska han få det!
Är det inte det vi har i Väst? Lagar o regler? Etik och Moral?
Han borde ha fått hjälp!
Citera
2025-04-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Varför väljer adopterade Louise en kriminell kille som pojkvän? Och skaffar barn med denna kriminella kille? Varför ville hon utsätta sin egen dotter för en sådan kille?

Att kriminella dör tycker normala skötsamma människor är positivt. Hade alla kriminella dött på detta sätt, så skulle världen bli rejält rejält mycket bättre. Även om kvinnor inte skaffade barn med kriminella.

Är hon adopterad? Från vilket land?
Citera
2025-04-28, 23:35
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Betyder det att det skall vara förenligt med livsfara att sitta i fängelse? Det är inte bara mörkhyade våldsverkare som sitter inne. Även vita pappor där mamman blir hatisk när han vill skilja sig.
Att leva är förenligt med livsfara. Det ska i alla fall vara mycket, mycket säkrare att leva utanför än i fängelse.

En hatisk mamma har svårt att sätta dig i föngelse på falska grunder om du är en i övrigt klanderfri individ. Om hon skulle anklaga dig för misshandel, våldtäkt, pedofili etc. så har du gift dig med en psykisk sjuk kvinna. Det är ett val som man bör undvika eftersom man inte kan hoppas på att hållas skadelös. Jag betalar inte skatt för att fängelsekunder skall få det säkert och bekvämt. Jag betalar skatt för att vi andra ska få det säkert och bekvämt. Visst måste vi ha en god rättssäkerhet. Visst bör vi undvika att fångvaktare delar ut egna straff utöver vad rättsväsendet har utdömt. Men i valet mellan att prioritera empatiska och intelligenta människor till de som sitter inne eller till oss som håller oss utanför, så väljer jag konsekvent det sistnämnda.
Citera
2025-04-29, 10:14
Medlem
Ganska många i den här tråden visar upp en människosyn som inte hör hemma i ett civiliserat land. Klart KV skulle ha gjort mer. En person dog. Hade han fått vård så hade han troligen överlevt. Det kan ha varit en olycka. Men det bör ju utredas mer. Om sjuksystern gjorde fel 31 Jan, vem fan träffa på henne och få vård. Hur fungerade kommunikationen mellan vårdarna, vaktbefäl och sjuksyster? Försöker KV dölja något?
Citera
2025-06-26, 12:21
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundenmuhammed3
Rätt åt hans barn och fru. Jävla rasförrädare hon är.

Säger du rasförrädare åt svenskar som tar hem thailändare. Karma kommer ikapp dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in