Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Precis vad jag tänkte skriva.

Expressen: "Han satt först på häktet Göteborg och flyttades sen till anstalten Fosie i Malmö. I transportbeställningen noterades att han hade en ”historik av att simulera sjukdomsfall”."
Han va ju förmodligen sjuk hela perioden. Tidslinjen och sjukdomen indikerar att han inte simulerade något av allt utan bara antogs göra det. Förmodligen simulerar folk i hans situation, antisociala fängelsekunder, regelbundet så det avfärdades.
Citera
2025-04-27, 10:08
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

– Det känns fruktansvärt. Jag är förbannad än i dag, säger hans sambo Louise Widerström.

Vad tror vi om detta fall?

Hon försöker uppenbarligen simulera att hon kan känna känslor. Hade hon kunnat det hade hon förstås inte parat sig med en apa. Nu vill hon antagligen att vi ska ösa skattepengar och sympati över henne och hennes blivande kriminelle son. Låt oss istället driva dem ur landet innan han hinner dra på sig kostsamma fängelsevistelser som sin far.
Citera
2025-04-27, 10:26
Medlem
Ska till en vänsterbliven journalist för att göra ett snyftreportage om en kriminell.. hur många har han rånat och bedragit genom livet? Gör ett snyftreportage om DEM istället. Fan, man kan aldrig hata "journalister" tillräckligt..
Citera
2025-04-27, 10:59
Medlem
Europes avatar
Vilka brott hade pojken som ropar varg begått? Stör mig rätt mycket på att det undanhålls. Precis som jag stör mig på att man inte anger konkreta detaljer, som hur långt tillbaka han ansågs ha larmat om att han var sjuk. Han verkar ge 212 träffar i Lexbase.
Citera
2025-04-27, 11:06
Medlem
Allah kallade hem Hussein, han var en stygg pojke. Ske guds vilja. Synden straffar sig själv när man tar för vana att utnyttja andra människor. Till slut tror ingen på en. Därtill ytterligare en svensk kvinna som faller för dessa mörkermän från ett främmande land som kommer hit och begår brott.
Citera
2025-04-27, 11:11
Medlem
Europes avatar
Tydligen var det inget nytt, utan skedde även när han inte satt på kåken. Min fetning:

Citat:
Ett preliminärt obduktionsbesked, varav en kopia skickats till Husseins fru, visar att dödsorsaken var sjukdom. Undersökningsfynd visar att han hade ”sjukligt sår i tolvfingertarmen med tecken på tidigare blödning i magtarmkanalen samt med åtföljande bristning till bukhålan med åtföljande bukhinneinflammation”

– Han låg oftast hemma i fosterställning och sa att han hade ont i magen. Två eller tre gånger kom ambulansen hem till oss, men de tyckte att han var okej, säger Hussiens fru.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/dog-i-isolering-pa-fosieanstalten-hussein-al-abs-sjukdom-ignorerades
Citera
2025-04-27, 11:12
Medlem
Typisk araber spela Allan ballan o sen när det inte är lika kul längre dra på sig offerkoftan.

Inte många kommer sakna denna kriminella knarkare förutom hans vänsterblivna feministiska flickvän.

Karma….

Vem fan bryr sig om dessa apor längre egentligen? Inte många med lite intellekt kvar.

En mindre att bry sig om….
Senast redigerad av Zaphiez 2025-04-27 kl. 11:14.
Citera
2025-04-27, 11:13
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hussein-33-bad-om-hjalp-dog-pa-anstalten-fosie/

Hussein Al-Abs, 33, klagade på smärtor i hela kroppen.

Personalen på Fosieanstalten trodde att han simulerade och satte honom i isolering.

Dagen därpå hittades han död i cellen.

– Det känns fruktansvärt. Jag är förbannad än i dag, säger hans sambo Louise Widerström.

Vad tror vi om detta fall?

Ok, vad är problemet? Håll dig på rätt sida om lagen.
Citera
2025-04-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Vad hade han för brottsregister? "Bland annat narkotikabrott" och satt för brott mot knivlagen(?) hade han använt kniven mot någon eller, för 6 månader bara för kniven på sig låter mycket. Var han villkorligt frigiven eller något?

Grovt brott mot knivlagen är minimum 6 månaders fängelse. Grovt brott kan vara att man är full och har med sig kniven ute på krogen t.ex. Hade han använt den mot annan person hade han inte kommit undan med 6 månader.
Citera
2025-04-27, 11:28
Medlem
Citat:

Varför väljer adopterade Louise en kriminell kille som pojkvän? Och skaffar barn med denna kriminella kille? Varför ville hon utsätta sin egen dotter för en sådan kille?

Att kriminella dör tycker normala skötsamma människor är positivt. Hade alla kriminella dött på detta sätt, så skulle världen bli rejält rejält mycket bättre. Även om kvinnor inte skaffade barn med kriminella.
Senast redigerad av PetterRetard 2025-04-27 kl. 11:30.
Citera
2025-04-27, 11:44
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Återigen en snyfthistoria med en kvinna som trots vetskap om killens gäng och drogproblem skaffar en unge med drägget som sen dör. Denna gång oturligt nog av problem med inre organ men han har blivit undersökt och då har man inte hittat något.

Kan tyvärr inte tycka synd om denna typ av människor, varken mannen eller kvinnan. Barnet får nu tyvärr leva ett liv utan sin pappa men kanske ökar det chansen till ett bra liv.

Tyvärr hittar hon säkert en ny fantastisk man. Som hon ser något vackert i som alla vi andra har missat eller inte sett.
Citera
2025-04-27, 11:45
Medlem
Kan man ta blodprover och synas om värde är sååå hög ???
Plats och ta blodprover sen skicka patient till sjukhus ???

Fängelset borde ha ett cellrum med webbkamera hur fånge mår i 24 timmar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in