2025-04-24, 22:41
Medlem
Frågan som ingen diskuterar men som är den viktigaste i sammanhanget är: "Fungerar denna propaganda?"

Oavsett om man gillar reklamerna eller inte så är det högst relevant att ställa sig frågan om folk påverkas av reklamen och hur de påverkas. Det är vedertaget att kvinnor i snitt är mer konformistiska. Presenterar man en viss familjekonstellation som "normal" bör alltså kvinnor i högre grad än män påverkas till att bilda sådana konstellationer. Någon som har empirisk data på detta?
Citera
2025-04-24, 22:43
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Den obligatoriska negergubben med en vit arisk kvinna och blandras barn. Så originellt…

Sen kommentaren att " de som inte gillar behöver inte köpa vår glass"

Frågan är vad själva affärsidéen är med Sia. Är det inte som för alla bolag, att tjäna pengar. Konsumenter vill inte ha massa politiska budskap och knappast någon positiv feedback för pengarna. Sälj glass istället. Liknade reklamer syns överallt, svart man vit kvinna. Aldrig tvätom eller någon vit man och filippinska.

Vad är det för reklambyrå som gör alla dessa svart vit filmer? Måste ju vara samma byrå.
Citera
2025-04-24, 22:43
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Testa gärna vit man och asiatisk kvinna. Vacker kombination, men Hübinette kommer att vråla om "pedofila böjelser" och statsteve bjuda in Simon för reportage om thaibodar och köpefruar.
Så är det, många pizzastinna svenska kvinnor ser ner på thailändskor då män föredrar riktiga och icke överviktiga svenskor... Tyvärr har de missat att thailändska kvinnor är mer kvinnliga än de svenska och då attraherar svenska män som inte är feminina.
Citera
2025-04-24, 22:52
Medlem
Smugumins avatar
Gud så fjantigt av incelrasister att ojja och bry sig om hur personer ser ut i en jävla reklam. Fokusera på att bättra era egna liv istället för att sprida hat.
Citera
2025-04-24, 22:52
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Jag bryr mig inte om vilken hudfärg företaget använder i sina reklamfilmer.
Jag bryr mig om att företaget tar ställning mot personer som anser att denna typ av reklam är woke.
Och framförallt som anser att anti woke är extremism.

Hade VDn inte kommenterat woke anklagelserna så hade jag fortsatt köpa sia glass.

Ja lite så blir det nu. Att köpa Siaglass efter VDns uttalande blir jävligt wokie.

Hade de haft lite andra reklamuppsättningar med diverse blandning hade det väl inte varit något särskilt med just denna. Nu är det dock den gamla trötta wokekonstellationen och sen går dessutom bolagets ledning ut och gör en dubbel down woke på det hela

Man kan ju inte göra annat än att bojkotta skiten.
Citera
2025-04-24, 22:57
Medlem
SnilleFixs avatar
Jag undrar hur alla de här skådespelarna tänker i huvudet när de ställer upp på de här reklamerna; och hur deras riktiga partners tänker? När man ser på deras sociala plattformar märker man ju att de inte lever som i reklamerna. Allt är så korrupt – vi lever i en så falsk värld, allt är bara en fasad.
Citera
2025-04-24, 23:00
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Låt mig gissa, denna Stefan Carlsson bor rikt i ett område med uteslutande vita grannar???

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Förmodligen. Som man säger: en liberal som ännu inte rånats...

Hittade bostaden nu, Självklart vitt som vanilj hos grannarna och en medelinkomst på 561 849 kr per år.

Absolut ingen kulturberikning där.
Citera
2025-04-24, 23:01
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag hade frågat Sia om de nästa sommar kan ha en svart kvinna och en vit man och om de inte vill ha det - varför?
Citera
2025-04-24, 23:06
Medlem
DVikings avatar
Scrollat igenom bolagets Fejsburk och det är rätt genomgående woke...

2022: Kurd och gammal svensk kvinna
2023: Lesbiskt par varav ena afromulatt
2024: Äldre svensk kvinna med sina barnbarn
2025: Woke 101 med svart man / vit kvinna och mulattbarnen

Uppenbart äter inte svenska män Siaglass, så en bojkott av denna grupp borde inte påverka företaget alls.
Citera
2025-04-24, 23:07
Medlem
SnilleFixs avatar
Byt ut ängeln till en neger medans ni håller på vettja.
Citera
2025-04-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Om man ser en bild på en svart man och en blond kvinna med barn och direkt tänker ‘rasblandning’ – då kanske det finns ännu större behov av att normalisera den typen av familjebildning. Hat på grund av hudfärg borde ha sorterats bort redan i sandlådan.
Obegripligt att val av modeller för att promota sina produkter/märke ger dessa effekter på folk. Vad fan spelar det för roll!?!?!
Det är fan i mig woke att engagera sig som dessa snöflingor gör.
Citera
2025-04-24, 23:10
Medlem
löls avatar
Om ett bolag inte bryr sig om intäkter och väljer att sätta företaget i risk tyder det på att företaget blivit hijackat av woke personer.

Att styrelsen fått med på detta 🤣🤣
Vad ska aktieägarna säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in