2025-04-25, 21:09
Medlem
Jojo, det är ju alltid dessa människor som gapar högst om rasism och extremism, som knappt aldrig berörs av mångkulturen. Det jobbar på nästan helt vita arbetsplatser utom några få akademikerinvandrate och bor i helt vita områden. De åker heller aldrig kommunalt osv. Men någon gång kommer väl folkutbytet ikapp dem och då hamnar de väl i chocktillstånd
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
JAJAMÄN!

Stefan Karlsson bor i en kåk på 146kvm (gick loss på 6,8 miljoner kronor 2015, strandnära) med sin vita fru och alla grannar, vad det verkar, är vita - i alla fall har ingen av dem vare sig afrikanska eller mena
Citera
2025-04-25, 21:15
Medlem
Jag tror att det handlar mer om överhet och undersåtar. Vi undersåtar ska bara gapa och svälja. Stå med mössan i hand och tacka och ta emot. Sen när inte folk accepterar det då tar man fram en otrevlig överlägsen attityd mot sina kunder/undersåtar. SIA bossen har med sitt uttalande visat på vems sida i den hierarkin han ställer sig.
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
I den bästa av världar är det bra att företag och andra som syns hjälper till att sprida infallsvinklar som man tänker gynnar människan. I det här fallet är det kanske inte så. Om man utgår från att det tamejtusan är bra att visa rasblandning och att det är positivt så är det inget fel med att pådyvla människor det. Nu är det dock inte så svartvitt ens i den här pekoralen till samhälle vi lever i.

Tror inte det finns något tvång men de hoppas väl profitera på sina "inkluderande" bilder.

Jag ser inget fel i ett stickprov att Sia har ett blandat par i sin reklam, men när det tycks vara systematiskt för företag att göra så så kanske vi har ett problem, det är väl det folk reagerar på. Tror få människor istället vill se att det systematiskt är endast blonda blåögda människor i reklamer m.m (För att överdriva lite)
Citera
2025-04-25, 21:18
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Självklart ska det bojkottas om det gått woke och förespråkar mångkultur och medvetet utelämnar vita män. Jag bojkottar allt som är "woke" utan undantag. Företag ska inte hålla på med att uppfostra sina kunder.

Sia Glass
SAS
IKEA
Coca Cola

.. är några jag kommer på nu direkt. Listan kan göras mycket lång över saker jag bojkottar.
Senast redigerad av Exemplarisk. 2025-04-25 kl. 21:24.
Citera
2025-04-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Allt fler svenska företag verkar lämna produktfokus för att istället bli megafoner för ideologisk opinionsbildning. Det senaste exemplet är Sia Glass, som nu hamnat i blåsväder efter lanseringen av sin sommarkampanj, frontad av en bild som blivit närmast ikonisk i reklamvärlden: svart man, blond kvinna, och blandade barn.

Bilden har väckt reaktioner på sociala medier där många ifrågasätter varför just denna konstellation är så återkommande, och varför den används för att sälja allt från glass till mobilabonnemang. Enligt kritikerna är detta en del av en större trend där företagen aktivt försöker forma kulturella normer snarare än att bara sälja produkter.

Sia Glass VD, Stefan Carlsson, går dock till motangrepp: han kallar kritikerna för extremister och säger uttryckligen att de får bojkotta företaget om de inte gillar kampanjen.

Citat:

"Har vi konsumenter som inte tycker det är okej, då tror jag vi kan vara utan de konsumenterna."
– Stefan Carlsson, VD på Sia Glass

Samtidigt rapporterade Sydsvenskan redan 2023 att andelen svarta afrikaner i svensk reklam är tre gånger högre än deras andel i befolkningen. Är det rimlig representation eller medveten normförskjutning?

Diskussionsfrågor:
Är det näringslivets roll att driva samhällsförändring genom symbolisk representation?
Bör företag fokusera på sin produkt eller ta ställning i kulturella och politiska frågor?
Vad säger det om vår tid att VD:ar nu öppet kallar sina kritiker för extremister?
Finns det ett tvång på företag att visa "rätt sorts" familjebildning och representation?

https://www.hn.se/hallands-affarer/s...f-082d824be242
De ser bara till att "slimma in i PK strömmen".
De anser att det är den rätta vägen då de har media och vänsterliberalister på sin sida.
De förstår inte att de sviker vår befolkning och per automatik blir förrädare i vårt land.

Titta bara på reklamen på TV4.

Minst varannan reklam är ett hopkok av rasblandning. Något djävla hittepå.

Men Sverige med dess kuvade korkade befolkning är redan körd så egentligen spelar det ingen roll, det skyndar endast på folkutbytet.

Finns nog inget folk i världen som aldrig förstått att frihet aldrig är gratis och att man aktivt måste arbeta för det som svenskar.
Dagens generationer kom till ett dukat bord som vi aldrig kunde förvalta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Till er som förfasar er över afrikaner i reklam kan jag rekommendera Expressens och Aftonbladets papperstidningar. Gick precis igenom deras extra tjocka påsknummer 17-18 april och kom fram till följande:

Av de annonser där människor fanns med hade Expressen:

5 st med vita män
1 st med vit kvinna
0 st med afrikaner

Aftonbladet:

4 st med vita män
1 st med vitt par
1 st med vit familj
1 st med vit kvinna
0 st med afrikaner

👏👏👏👏

Rasister är lågintelligenta individer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Instämmer! "Högerpopulism, maga , Trump , alt-right och allt sånt" är en farlig utveckling som måste stoppas. Det är också ett starkt bevis på hur viktigt det är med utbildning.

Det är en reaktion ,kanhända överreaktion på manshat som varit i USA under Biden.

Man kan säga att varken Biden styre eller Trump är bra ,men jag gillar inte manshat.
Citera
2025-04-25, 21:22
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...-battre-for-er

Precis, "har ni inget bättre för er"
Citera
2025-04-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Era bojkotter har ju varit så framgångsrika tidigare....

Ni måste förstå att ni tillhör en liten spillra samhällets mest värdelösa existenser.
Inte nog att ni ser fula ut ni är även korkade, ingen bra combo.
Det är väl just där det klämmer,"de behövs ju inte",sen är inte vit kvinna/svart man någon bra combo heller,och de stackars blyga mulattbarnen med sina pigmentfläckar är det synd om.
Citera
2025-04-25, 21:31
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Att vara pk och woke betyder att man är normal. Vi skall hjälpa de svaga och värna om olikheter tycker jag.

Förvånadsvärt bra svar från SIA's VD. Så skall det hanteras. Applåder.

Så jävla trött på högerpopulism, maga , Trump , alt-right och allt sånt.

Haha!! Majoriteten av vanligt (läs: normalt) folk hatar woke och PK. Varför tror du att i princip alla företag som går woke förlorar pengar och går i konkurs? Varenda storfilm, varenda känd spelserie som går woke förlorar miljoner, både i pengar och konsumenter, och floppar totalt.

Du är inte normal. Woke är en extrem ideologi och är allt annat än normalt.
Senast redigerad av Exemplarisk. 2025-04-25 kl. 21:39.
Citera
2025-04-25, 21:31
Medlem
Glödskals avatar
Ärligt talat tror jag inte att SIAs bedrövliga reklam kommer att påverka försäljningen åt något håll. Alla bombarderas av så mycket av reklam att de flesta inte sett, eller kommer ihåg att de sett, någon kampanj.

Bara reklamarna , SIA och aktivister minns.

Jag själv kommer inte att köpa SIA, men jag inte köper SIA-glass ändå. Det vore en meningslös bojkott utan någon som helst engagemang från min sida, utan ren signalering.
Citera
2025-04-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Du får scrolla ner till: Bli svårlurad - tips mot bedrägerier. Finns på både handelsbanken och seb.
"Första bilderna" stod det. Scrollade en bit på Handelsbanken, såg många bilder. Försöker kanske igen.
Citera
2025-04-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Så trots att de har fått vapen så har de inte slaktat varandra i samma skala som vita har gjort.

Bra, då vet vi det.

Ungefär 500.000 negrer dödad av andra negrer i varje år i afrika . ca 200k av interna konflikter och ca 300k mord..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in