2025-04-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Haha!! Majoriteten av vanligt (läs: normalt) folk hatar woke och PK. Varför tror du att i princip alla företag som går woke förlorar pengar och går i konkurs? Varenda storfilm, varenda känd spelserie som går woke förlorar miljoner, både i pengar och konsumenter, och floppar totalt.

Du är inte normal. Woke är en extrem ideologi och är allt annat än normalt.
Vad har du för belägg för det? Du behöver inte projicera, att du som är bottenskrap och hatar alla betyder inte att alla gör det.
I min bekantskapskrets känner jag inga hatande människor.
Senast redigerad av MoveOnUp 2025-04-25 kl. 21:56.
Citera
2025-04-25, 21:56
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Vad har du för belägg för det? Du behöver inte projicera, att du som är bottenskrap och hatar alla betyder inte att alla gör det.

Läs resten av mitt inlägg, där har du ett par tydliga exempel.
Citera
2025-04-25, 21:59
Medlem
Det är ju svårt att bojkotta något man ändå inte köper. Själv är jag tokig i glass och lägger mycket pengar på det. Vet inte hur mycket pengar jag la på SIA glass förra året. Drog ju även med vänner otaliga gånger till ett glasshak som säljer SIA glass. Men nu ska jag ta med dem till ett annat hak istället, som säljer bättre och lyxigare glass.
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Ärligt talat tror jag inte att SIAs bedrövliga reklam kommer att påverka försäljningen åt något håll. Alla bombarderas av så mycket av reklam att de flesta inte sett, eller kommer ihåg att de sett, någon kampanj.

Bara reklamarna , SIA och aktivister minns.

Jag själv kommer inte att köpa SIA, men jag inte köper SIA-glass ändå. Det vore en meningslös bojkott utan någon som helst engagemang från min sida, utan ren signalering.
Citera
2025-04-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Läs resten av mitt inlägg, där har du ett par tydliga exempel.
Hittar/orkar inte scrolla, men jag har svårt för den hatiska stämningen.
Jag tror det är endast losers som hatar, de drog nitlotten. Obildade, korkade som inte har en plats i samhället och får leva på allmosor. Sen kommer den primitiva apan fram och skyller allt på invandrare och woke etc.
En till i spegeln och en koll på det taskiga grundskolebetyget förklarar saken till 90%. Krävs no more.
Senast redigerad av MoveOnUp 2025-04-25 kl. 22:04.
Citera
2025-04-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det stora problemet är att reklammakare som gör reklam för att vi ska köpa varor för våra egna jävla pengar samtidigt anser att de har rätt att undervisa oss.
Det är en gränslös arrogans och elitism .

Förövrigt vad anser svarta kvinnor om sådan här reklam?
Vad vill man förmedla till svarta kvinnor?
Att de är mindre värda än vita kvinnor?
Jag har en idee om målgruppen är vita medel klassmännsikor ha vita medelklass människor i reklamen.
Ingen vill bli undervisad av en jävla reklammakare på söder.
De skulle aldrig våga sig på sån här agenda reklam i mellanöstern eller i Indien.
Jag undrar verkligen hur mycket reklam där familjen består av en vit kristen man och en arabisk muslimsk kvinna de visar i Mellanöstern. Inte Sia kanske, men andra woke-företag av samma sort.
Citera
2025-04-25, 22:05
Medlem
Svarta är inga änglar , de har högst andel mord.

De har ett större inneboende hat en andra raser. När kvinnor gifter sig med svarta är det en högre risk.

https://www.statista.com/statistics/...ty-and-gender/

Det kan alla fall vara bra att veta att vita gör situationen säkrare för kvinnor. Det var en kvinna från det svarta USA ,som sa att om inte vita fanns i USA skulle fler svarta kvinnor dö av våld.
Citera
2025-04-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1250
Du låter som en parasit. Flytta hem till ditt land parasit, bygg upp. Jag kommer inte som din pappa att bygga ditt land. Ni ville inte ha kolonialism.
Du låter inte som svensk av stavningen att döma utan snarare som en parasiterande arab.

Jävla pajas jag har universitetsutbildning i matematik, du? SFI?
Citera
2025-04-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Ungefär 500.000 negrer dödad av andra negrer i varje år i afrika . ca 200k av interna konflikter och ca 300k mord..

Din lögn var inte svår att debunka. För det andra, lär dig svenska.
Gå ut och lek på motorvägen nu, dina gener kan vi vara utan.

Snittet de senaste två decennierna har annars varit mellan 400 000 och 450 000 mord årligen, enligt rapporten som är den fjärde upplagan av FN:s kartläggning över global mordstatistik. Flest mord per capita skedde i Nord- och Sydamerika, där 15 personer per 100 000 invånare mördades under 2021.

Flest mord per capita skedde i Nord- och Sydamerika, där 15 personer per 100 000 invånare mördades under 2021. I reella tal var det dock flest människor som mördades i Afrika: 176 000, eller 12,7 personer per 100 000 invånare
Citera
2025-04-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Du får scrolla ner till: Bli svårlurad - tips mot bedrägerier. Finns på både handelsbanken och seb.
Jaha, hos handelsbanken ca 8 bilder före utan svart man. Kvinnan ser man bara bakifrån, inte hur vitt ansikte hon har. Pysslar i hyllan, kan lika gärna vara städhjälp som fru.
Citera
2025-04-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Jag undrar verkligen hur mycket reklam där familjen består av en vit kristen man och en arabisk muslimsk kvinna de visar i Mellanöstern. Inte Sia kanske, men andra woke-företag av samma sort.
Ser man att en man är kristen på en annonsbild? Kors om halsen? Vad nu Mellanöstern har med saken att göra.
Citera
2025-04-25, 22:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En ganska intressant tråd, och för detta vill jag tacka TS.

Vem blir egentligen idag, år 2025, upprörd över att se en person på reklam som inte ser "tillräckligt vit ut"? Låt oss börja med att konstatera att det är en fullständigt bisarr och märklig reaktion. Naturligtvis, ur alla vetenskapliga och sociala aspekter.

Men vilka är dessa personer? Jag kan se två grupper.

(1) Den äldre, förbisprungna, bittra. Här pratar vi företrädesvis om bittra män, 60+. De ser allt som "bättre förr", ser ungdomens glansdagar, bittra över att livet snart är slut och de inte har åstadkommit något alls i sitt liv.

(2) Ung ensam person, som av någon anledning inte kommer in i samhället. Det kan vara någon störning, social fobi. Dessa spenderar extrem tid på nätet och söker sig till diverse hatforum. Vill det sig illa så slutar det dessvärre som vi sett ett flertal gånger. Jag anser att vi måste bli bättre på att ta omhand om dessa personer och ge dem en mening i livet.

Jag vågar sticka ut hakan och säga att INGEN under 50 som inte har någon form av störning eller fobi kan bli upprörd över att se en "icke vit" i en reklam. Det är så oerhört långt ifrån samtiden och hur världen ser ut och kommer att se ut.

Äldre kan jag däremot förstå att de i vissa fall kan ha en sådan åsikt utan en direkt störning, om de levt extremt isolerat och hamnat i en ont cirkel om "bättre förr".
Citera
2025-04-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1250
Vilken etnicitet är du? Om du svarar så skall jag svara.
Jag är finne. Flyttade hit med föräldrarna som barn under den stora arbetskraftsinvandringen 1970-tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in