2025-04-26, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Ok Jag tittar inte så mycket på TV ,men personer som läser här kan ju rapportera in händelser där denna woka reklam sker och som jämförelse hur många vita män som har en parsituation med en kvinna av en annan ras eller kultur,

DN kom rfam till slutsatsen att alla som stör sig på detta är rasister, Det är fel ,det är snarare de som inte tycker det är fel är rasister.

Jag vill lägga till också att alla som stör sig på detta inte bara är rasister utan även lite dumma i huvudet. De klarar inte av att se sig själva utifrån, förstå vilken försvinnande liten del de tillhör och att alla vanliga människor inte tycker den här reklamen betyder någonting. Rasisternas utbrott är sinnessjukt för alla vanliga svenskar.

Tack
Citera
2025-04-26, 09:03
Medlem
Märkligt att nu svenska företag börjar köra woke agenda!?!?
Undrar om de inte sett hur det gick för tex Budweiser för några år sedan, tror de på riktigt att det inte kan hända en liten sketen Glass tillverkare i Sverige?
Är det fortfarande så jävla viktigt för dessa ”företagsledare” att få ryggdunk och likes att de äventyrar företaget och dess produkter?

Rätt äckliga människor faktiskt, egoister som skiter i sina anställda, OM folk skulle sluta att handla smörjan så är det ju de anställda som i första ledet får stryka på foten!
Citera
2025-04-26, 09:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Vad sägs om alternativ C:

C) Jag ser en invandrad familj, där kvinnan bär huckle, alla afrikaner, de har bott i Sverige i 20 år och kan ingen svenska och har ingen utbildning.

Är det för svart för dig?

Vad har detta med den aktuella annonsen att göra? Ingen av personerna på bilden ser ut att leva i utanförskap. Om killen på bilden är som personer på mitt jobb som råkar ha mörk hy så har han hög utbildning, pratar engelska och svenska mycket bättre än valfri rasist, tjänar 90' per månad och heter Eric och är en jättetrevlig kille.

Citat:
Ursprungligen postat av Office
Du är mer än lovligt korkad om du verkligen inte kan sätta dig in i varför folk tycker det är märkligt att svart man-vit kvinna i reklamer är överrepresenterade med 300% (i praktiken förstås mycket större överrepresentation).

OBS: Inte "folk". Det är en liten klick med rasister som skriver anonymt på Flashback och ändå aldrig köper glass.
Citera
2025-04-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Jag skiter i om det är en neger i reklamen, det som stör mig är att det aldrig är en vit man med svart kvinna.
Varför inte en judisk man och en muslimsk kvinna.
Citera
2025-04-26, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Och som du säger, när såg man senast en svensk man porträtteras i reklam med en vacker svart eller asiatisk kvinna? Det händer inte.
Jo, det händer men inte lika ofta.

Varför ska en svensk man ha en vacker svart eller asiatisk kvinna i reklam? Det är sällan en svensk kvinna har en vacker svart eller asiatisk man.
Citera
2025-04-26, 09:13
Medlem
blobben!!!s avatar
Jag bojkottar. Alla företag som föredrar wokepropaganda framför kunder får väl göra det. Det är deras plånbok som drabbas. Det verkar lite som att VD-sfären inte riktigt fattat att woke är en döende trend. Jag kan revidera mitt beslut om ägarna byter ut VD.

Allt med konstellationen "svart man - vit kvinna" blir bojkottat av mig. Tycker att det är vidrig propaganda.
Citera
2025-04-26, 09:16
Medlem
fendadens avatar
Om varje reklam konsekvent innehåller en svart man med en vit kvinna så är det uppenbarligen reklambyråerna som är rasister för att ständigt följa sin ideologiska raskvot. Att lägga märke till detta mönster och kritisera det är ironiskt nog tvärtemot rasism.

De mest upprörda borde rimligen vara svarta, då de enbart används som rekvisita i de vänsterradikala reklambyråernas moralistiska indoktrineringskampanjer.
Citera
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad har detta med den aktuella annonsen att göra? Ingen av personerna på bilden ser ut att leva i utanförskap. Om killen på bilden är som personer på mitt jobb som råkar ha mörk hy så har han hög utbildning, pratar engelska och svenska mycket bättre än valfri rasist, tjänar 90' per månad och heter Eric och är en jättetrevlig kille.

Jag menar att annonsen kanske borde vända sig till de betydligt fler människor som lever i sk utanförskap istället för en påhittad situation. Du läser in fantasier i annonsen.

Sedan speglar annonsbilder nästan aldrig verkligheten. Vi kanske åtminstone kan vara överens om det.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Jag bojkottar. Alla företag som föredrar wokepropaganda framför kunder får väl göra det. Det är deras plånbok som drabbas. Det verkar lite som att VD-sfären inte riktigt fattat att woke är en döende trend. Jag kan revidera mitt beslut om ägarna byter ut VD.

Allt med konstellationen "svart man - vit kvinna" blir bojkottat av mig. Tycker att det är vidrig propaganda.

Beskriv gärna vad som är "vidrigt" med en sådan här bild?
https://www.hn.se/images/article/73b...920&quality=75
Citera
2025-04-26, 09:19
Medlem
Kungenshoras avatar
Det hade varit roligare med en blond man som käkar en raggarballe med svängdörr och en kärring i burka!
Citera
2025-04-26, 09:20
Medlem
Så många inlägg och ingen kan svara var man köper glass gjord med mjölk från
enbart via kossor.
Citera
2025-04-26, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Jag vill lägga till också att alla som stör sig på detta inte bara är rasister utan även lite dumma i huvudet. De klarar inte av att se sig själva utifrån, förstå vilken försvinnande liten del de tillhör och att alla vanliga människor inte tycker den här reklamen betyder någonting. Rasisternas utbrott är sinnessjukt för alla vanliga svenskar.

Tack

Manshat negligeras eftersom det inte anses klandervärt och därför har vi en massa manshat i samhället som gör aven kvinnor mår dåligt. Kvinnor är designade att gilla män och skaffa barn med dem ,lär de sig att hata män så kan de må dåligt. 56% av liberala unga kvinnor har en diagnos och detta p.g.a att de har tagit avstånd från män i för hög grad. Hälften så många konservativa är drabbade ,som inte lärt sig manshat lika mycket.

Manshat är dödligt eftersom det leder till att kvinnor lever kortare liv och färre barn blir gjorda.
Senast redigerad av Prepper 2025-04-26 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in