Citat:
Ursprungligen postat av
pillifjong
Du säger: Enligt kritikerna är detta en del av en större trend där företagen aktivt försöker forma kulturella normer snarare än att bara sälja produkter.
Detta är kvalificerat skitsnack, företagen är bara ängsliga och försöker följa strömmen för att maximera sitt vinstuttag. De driver ingen politisk aktivism per se
Och 95% av befolkningen bryr sig inte, bara meningslösa arbetslösa troll på Flashback…
Jag är absolut inte arbetslös men ändå regerar på de märkliga reklaminslagen med svart man och blond kvinna. Ofta även ljushåriga barn. Kanske från ett tidigare äktenskap, för inte ser blandbanr ut så här, utan minsta inslag av mörkare färg. Visst, folk får vara tillsammans med vem de vill. Men jag, liksom många andra i tråden, reagerar på känslan av att bli styrd i viss riktning. Detta med så dominanta inslag med svarta män och blonda kvinnor är för mig en slags hjärntvätt. Mycket mer än vanlig affärsmässig lobbying. Jag är enig att företagen gör det som krävs för att hitta sina målgrupper och för att tjäna mer. Visst, men tycker inte även du att man med all rätt kan undra vem eller vilka som ligger bakom dessa kraftansträngningar att få oss att gilla svarrt man/ blond kvinna? Speglar knappast någon form av genomsnittsliga svenska förhållanden.