2025-04-25, 17:42
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
I princip alla reklamfilmer består väl av detta numera, Sia, Coop, Ikea m.fl.

Ingen aning. Ser aldrig reklam. Men jag kanske borde börja titta för att veta vad jag ska bojkotta.
Citera
2025-04-25, 17:43
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Kompis. han ser fan inte svensk ut. Vad fan ska chefen säga nu? Du får nog sära lite på skinkorna.

https://imgur.com/a/K52sUfz

Kan vara ett ensamkommande gossebarn med sin dagmamma.
Citera
2025-04-25, 17:47
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Muhammed Ali bryr sig, och han hade varit vid liv hade stört sig på den reklamen, han yttrade att rasblandning var det värsta någon kunde göra. Det låter mer som du lever i en vanföreställningar som incell och försvarar mångkultur. Kanske är det bara svarta män som visar intresse för dig då är det ju såklart inte oväntat att du sprider misogyni och hatar vita män och projicerar dina tillkortakommanden för hela världen att beskåda!

Konkar Sia nu som det ökända Brandos? Make it Happen
Att en känd person yttrar sjuka åsikter gör inte att åsikterna på något sätt skulle vara okej. Att slänga sig med termer som rasblandning är helt rubbat. Det enda viktiga är att personerna i en relation är förmögna att lämna samtycke och vill vara med varandra, hudfärg har ingen som helst roll i detta.
Citera
2025-04-25, 17:50
Medlem
Kommer bojkotta sia glass palla med sån skit.
Citera
2025-04-25, 17:58
Medlem
planksteks avatar
Då blir det aldrig mer SIA. Tack och hej.
Citera
2025-04-25, 17:59
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Dagens I-landsproblem, bli sur för att det inte är arier i reklam. Alltså alla ni fascister förtjänar verkligen att hängas i fotknölarna, och när den dagen kommer så ska jag skratta gott åt det!

Det är ni massinvandrings förespråkare som bedriver etniskt folkmord på oss etniska svenskar som bör utsättas för vad du precis skrev..

Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Jag ska köpa mig en rejäl laddning med glass från Sia imorgon: Vanilj, choklad och lakrits. Sen ska jag blanda och njuta och tänka på er stackars 4-5 rassesvin som bojkottar livets goda.

Gör så din tjockis, medans en annan går till skjutbanan eller gymmet.
Senast redigerad av Framtyr 2025-04-25 kl. 18:03.
Citera
2025-04-25, 17:59
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Att en känd person yttrar sjuka åsikter gör inte att åsikterna på något sätt skulle vara okej. Att slänga sig med termer som rasblandning är helt rubbat. Det enda viktiga är att personerna i en relation är förmögna att lämna samtycke och vill vara med varandra, hudfärg har ingen som helst roll i detta.
Fast det måste det ju ha, antingen hos VDn eller de som castade skådisarna för reklamen. Eller är det bara en slump att det blev svart man vit kvinna?
Citera
2025-04-25, 18:03
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...-battre-for-er

Citat:
Adoo Sylva är mannen som syns i kampanjen. Han berättar att hans modellagentur hörde av sig till honom om vad som skrivits på X.

– Jag gick ju in och kollade upp lite själv vad som hade hänt, och fick se en hel del. Väldigt, väldigt rasistiska kommentarer.

– Alltså egentligen innerst inne skrattade jag åt saken, för jag tänkte hallå, det är 2025 liksom, har ni inget bättre för er, väx upp.

Skön attityd från honom.
Citera
2025-04-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Du säger: Enligt kritikerna är detta en del av en större trend där företagen aktivt försöker forma kulturella normer snarare än att bara sälja produkter.

Detta är kvalificerat skitsnack, företagen är bara ängsliga och försöker följa strömmen för att maximera sitt vinstuttag. De driver ingen politisk aktivism per se

Och 95% av befolkningen bryr sig inte, bara meningslösa arbetslösa troll på Flashback…

Jag är absolut inte arbetslös men ändå regerar på de märkliga reklaminslagen med svart man och blond kvinna. Ofta även ljushåriga barn. Kanske från ett tidigare äktenskap, för inte ser blandbanr ut så här, utan minsta inslag av mörkare färg. Visst, folk får vara tillsammans med vem de vill. Men jag, liksom många andra i tråden, reagerar på känslan av att bli styrd i viss riktning. Detta med så dominanta inslag med svarta män och blonda kvinnor är för mig en slags hjärntvätt. Mycket mer än vanlig affärsmässig lobbying. Jag är enig att företagen gör det som krävs för att hitta sina målgrupper och för att tjäna mer. Visst, men tycker inte även du att man med all rätt kan undra vem eller vilka som ligger bakom dessa kraftansträngningar att få oss att gilla svarrt man/ blond kvinna? Speglar knappast någon form av genomsnittsliga svenska förhållanden.
Citera
2025-04-25, 18:05
Medlem
Jag förstår inte riktigt varför Sia har hängts ut när det sker i mer eller mindre alla reklamer nuförtiden. Och det är det som är problemet; om man skulle bilda sig en uppfattning om samhället baserat på bara reklam så hade den varit att alla är mixade familjer, gay eller ser märkliga ut. Det är ju inte så att majoriteten av "svenskar" är invandrare eller har invandrarbakgrund men i media är det viktigare att vara inkluderande än representativ. Sen är det väl lite av an ackumulerad effekt med, företagen träffas ju inte för att ha en gemensam policy utan går alla enskilt på den inkluderande linjen och att de inte ska vara sämre än andra - och då slutar det med att alla har en familj som består av alla möjliga minoriteter i sina reklamer.
Jag är bara undrande om det funkar. Köper inte svarta glass om det bara är vita i reklamen - eller tvärtom? Personligen skulle jag nog bara tveka att köpa något om det, i reklamen, bara riktades till det motsatta könet. Men även där skulle det inte vara en total dealbreaker om jag verkligen gilllade saken.
Citera
2025-04-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Det är ni massinvandrings förespråkare som bedriver etniskt folkmord på oss etniska svenskar som bör utsättas för vad du precis skrev.
Jag är inte för massinvandring heller, men jag har en fungerande hjärna till skillnad från inavlade avarter som dig.
Ni kan inte tänka utan måste ha någon att tänka åt er för att ens fungera i samhället.

Den enda platsen som ni hör hemma på är dinglandes i lyktstolpar.
Citera
2025-04-25, 18:09
Men bra, då lägger vi till Stefan Carlson på Flashbacks kollektiva lista över landsförrädare som det kommer råda fritt villebråd på när samhället börjar kuka ur på riktigt. Fast då har väl den lille fega kuksugaren redan tagit ett privatplan till Maldiverna eller Caymanöarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in