2025-04-28, 18:46
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror inte att deras tanke att »bryta ner vita män« är så utstuderad. Jag tror mest det handlar om att försöka normalisera det onormala. Det finns en lite osund idé i hela woke-agendan att minoriteters intresse är viktigare än majoriteters intresse. Om man överför det till vad demokrati faktiskt står för så är det ju en odemokratisk tanke.

I stället för att referera till någon sorts skuggrupp så kan du berätta vad som är bra med denna sorts bildsättning som är överrepresenterad och oproportionell. Varför är det bra med svart man och vit kvinna och varför är det så ovanligt med vit man svart kvinna. Jag menar du måste ju ha någon tanke kring vad du ser och kunna reflektera över det, eller?
Jag har mer och mer kommit till den slutsatsen. Då tänker jag på den absoluta Woke-toppen i USA och deras mål. Hela Hollywood verkar handla om det de senaste 10 åren, och de som styr där är den absoluta woke eliten i mina ögon.

Det onormala normala skulle innebära provokativa produktioner med galet sex exempelvis. Vit man som har en orgie med asiatiska tjejer i ett medeltida slott inrett med stora mjukisdjur.

Men eftersom vita män gillar det så gör man inte sådant . Vita män gillar serier om män som Sopranos , The shield och The wire och känner sig lite tuffa efter att ha sett det. Då tar man helt bort de serierna. Alla serier måste ha en kvinna i en ledande roll så män inte får ha sin egna gemenskap och värld.

Man visar inte ens kvinnliga kroppar längre, dock manliga skrumpna penisar.

Allt som kan ge en frihetskänsla, inspiration, självförtroende är borta.

Mycket av det Hollywood sysslar med drabbar alla sorters män. Men om man dessutom ser hur de porträtterar vita män ( onda, mesiga, korrupta) jämfört med andra män så förstår man vem de egentligen vill knäcka. Vem som är deras fiende.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-04-28 kl. 19:18.
Citera
2025-04-28, 19:31
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det som ligger bakom valet av kampanj är ju helt enkelt att sälja så mycket glass som möjligt. Och det lär de sannerligen göra, nu med all denna exponering och reklam de får. Sia blir ju ett ställningstagande mot inskränkthet/bakåtsträvande och mossighet helt enkelt.

Det blir så löjligt när du tar den förvirrade Trump-engelskan och översätter rakt av. "Vänsterliberal". Vad är det? Vänster och Liberal är motsatser på den politiska skalan. Varför inte "Nazistkommunist" lika gärna
Fan snackar du om ni sitter i samma båt
Citera
2025-04-28, 19:35
Medlem
Reklamen har jag aldrig sett och heller inte brytt mig om. Begreppet "woke" däremot, och den extrema överanvändningen av det ger mig äckelsmak i munnen. Vad är det ni inte gillar med att det är en svart man och en ljushyad kvinna? Säg det, istället för att bara kalla det "woke" och låtsas som att det gör er kritik legitim.

Åt en glassbåt efter lunchen idag och tänkte på den här tråden. Jävlar vilka väderkvarnar ni rider mot.
Citera
2025-04-28, 19:41
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Tonårsdottern hade en bra idé och jag funderar varför ingen tagit upp den tidigare: Med tanke på allt elände vita män skapat de senaste hundra åren borde istället de bojkottas i reklamen.

Du tänker på transistorn? Penicillin? Svepelektronmikroskopet? FM-radio? Radar? Jetmotorn? Kopiatorn? Kulspetspennan? Helikoptern? Mikrovågsugnen? Datorn? Mobiltelefonen? WWW?

Använder möjligen din dotter någon av dessa uppfinningar i sin vardag?

Låt oss nu höra vad negrerna har gjort för mänskligheten, de senaste hundra åren samt under hela världshistorien. Utöver att bedriva könsstympning och stamkrig, vill säga.
Citera
2025-04-28, 19:54
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Reklamen har jag aldrig sett och heller inte brytt mig om. Begreppet "woke" däremot, och den extrema överanvändningen av det ger mig äckelsmak i munnen. Vad är det ni inte gillar med att det är en svart man och en ljushyad kvinna? Säg det, istället för att bara kalla det "woke" och låtsas som att det gör er kritik legitim.

Åt en glassbåt efter lunchen idag och tänkte på den här tråden. Jävlar vilka väderkvarnar ni rider mot.
Den systematiska attacken på vita män genom alla sorters medier. Den här reklamen är bara en mikroskopisk del av det, men likväl en beståndsdel.

I sig själv så struntar jag i den.
Citera
2025-04-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är nog flera orsaker till reaktionen, men den jag tycker är värd att ta på allvar handlar om vad företaget vill visa med detta. Det är ju inte så att det är representativt för hur det ser ut i verkliga livet rent proportionellt. Så när VD säger att detta är deras kunder så är det helt enkelt inte sant annat än att det är en minoritet bland deras kunder. Varför ska afrikaner i reklam vara tre gånger mer förekommande än det förhåller sig i verkligheten?

Jag håller med dig om att det är varje kommersiellt företags fulla rätt att bestämma över sin reklamutformning, men man bör ju kunna acceptera kritik och faktiskt förklara varför man väljer att utforma den så. Det är ju inte så att de är särskilt annorlunda med tanke på att det alltså är en överrepresentation.

Det är som när Nordea hade en reklamserie om »Open thinking« som handlade att de varit först med mycket. Drive-in-banken som det hänvisas i detta klipp öppnade i Åbo på 60-talet. I Finland fanns det inga svarta då, men nog vill Nordea nu ändå plocka in dem i reklamen.

https://www.youtube.com/watch?v=Tg_xdT5BII8

Den stora frågan är varför?

Den stora frågan är troligtvis en globalt tillsagd politisk agenda. Har varit spekulationer innan detta satyg bröt ut att diverse ockulta världshärskar familjer styr världen. Dessa spådommar från foliehattar har tyvärr mer än ofta slagit in så vette sjutton vad man ska tro längre.

Även om jag är totalt emot denna reklam så kan jag inget annat än bara acceptera vad de gör med sin reklam. Jag är inte direkt förtjust i idéen att någon ska gapa om att jag MÅSTE ha en volvo och inte en Mercedes. Mina pengar mina val🤑 Sen kommer jag efter denna reklam såklart välja bort Sia Glass då jag inte vill ändra min egen policy😆
Citera
2025-04-28, 20:54
Medlem
Citat:
Tonårsdottern hade en bra idé och jag funderar varför ingen tagit upp den tidigare: Med tanke på allt elände vita män skapat de senaste hundra åren borde istället de bojkottas i reklamen.

Har vita män skapat mer elände än män med andra färger?
Citera
2025-04-28, 21:03
Medlem
Citat:

Du har svikit din föräldraroll klart och tydligt vilket nu drabbat ditt barn.

Utan vita män hade du inte ens kunnat skriva det där inlägget.

Precis allt runt dig och din dotter som är bra är skapat av vita män.

Ta och uppfostra den otacksamma ungen tack!
Citera
2025-04-28, 21:12
Medlem
Det här är den kulturella delen i kriget mot folket.
All vår historia ska skrivas om, den vite mannen ska utplånas som entitet.
Det meddelandet är solklart.
Vita män (framförallt kristna konservativa män) framställas endast som korkade, ovetandes, okunniga, svaga, arga, aggressiva, kriminella, pedofiler, våldtäktsmän, otrogna, känslostyrda, opålitliga och farliga. dvs vi ska framställas som vänsterblivna som om det är vår normalitet.
Samtidigt som babbar, negrer, muslimer (som egentligen ska tilldelas ovanstående) alltid i alla lägen framställs som goda, kloka, starka, trygga, trogna, stöttepelare, rättfärdiga, fadersgestalter som vita kvinnor ska söka sig till.
Som vanligt, en falsk projektion från kulturmarxisterna, en tvärtom värld baserad på propaganda och luftslott. Ett budskap som trycks ut överallt. I filmer, reklam, böcker, narrativ i artiklar, medias mörkläggning, rättsväsendets medvetna "locket på" mentalitet osv.

Det som sker nu är exakt vad som skedde med judarna under 30-talet och det är samma vänster som sitter vid spakarna, då som nu. Nu gömmer de sig under namn som woke, feminism, hbtq+, rfsl, expo, afa osv, men det är samma skrot och korn. Ett folkmord mitt framför våra ögon, som ytterst få reagerar mot.
MEN! media börjat tappa narrativet och folket börjar faktiskt vakna.
Kan vi ändra landets riktning innan vi sammanfaller i ett inbördeskrig?
Den som lever får se.
Citera
2025-04-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
De kunde liksom inte behövt fokusera alls på familjen...vad har det med glass att göra?

Det hade varit bättre att tagit ett gäng 8 åringar av varje etnicitet och satt i sanden på strand med varsin glass. Jag minns själv som barn att man förknippade sommaren med lek, bad och glass...samtidigt så har barn oftast inga problem att leka med varandra - oavsett hur man ser ut.

Jag håller med! Att ha ett gäng ungar av olika färg och form som äter glass hade känts mindre konstruerat och politiskt.
Citera
2025-04-28, 21:23
Medlem
Jag och mina kompisar kommer köpa EXTRA mycket Sia Glass denna sommar. Heder åt VDn som vågar stå emot rasister, nazister och fascister.
Citera
2025-04-28, 21:29
Avstängd
Gör de reklam för glass med chokladbollar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in