Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag tror inte att deras tanke att »bryta ner vita män« är så utstuderad. Jag tror mest det handlar om att försöka normalisera det onormala. Det finns en lite osund idé i hela woke-agendan att minoriteters intresse är viktigare än majoriteters intresse. Om man överför det till vad demokrati faktiskt står för så är det ju en odemokratisk tanke.
I stället för att referera till någon sorts skuggrupp så kan du berätta vad som är bra med denna sorts bildsättning som är överrepresenterad och oproportionell. Varför är det bra med svart man och vit kvinna och varför är det så ovanligt med vit man svart kvinna. Jag menar du måste ju ha någon tanke kring vad du ser och kunna reflektera över det, eller?
Jag har mer och mer kommit till den slutsatsen. Då tänker jag på den absoluta Woke-toppen i USA och deras mål. Hela Hollywood verkar handla om det de senaste 10 åren, och de som styr där är den absoluta woke eliten i mina ögon.
Det onormala normala skulle innebära provokativa produktioner med galet sex exempelvis. Vit man som har en orgie med asiatiska tjejer i ett medeltida slott inrett med stora mjukisdjur.
Men eftersom vita män gillar det så gör man inte sådant . Vita män gillar serier om män som Sopranos , The shield och The wire och känner sig lite tuffa efter att ha sett det. Då tar man helt bort de serierna.
Alla serier måste ha en kvinna i en ledande roll så män inte får ha sin egna gemenskap och värld.
Man visar inte ens kvinnliga kroppar längre, dock manliga skrumpna penisar.
Allt som kan ge en frihetskänsla, inspiration, självförtroende är borta.
Mycket av det Hollywood sysslar med drabbar alla sorters män. Men om man dessutom ser hur de porträtterar vita män ( onda, mesiga, korrupta) jämfört med andra män så förstår man vem de egentligen vill knäcka. Vem som är deras fiende.