2025-04-28, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Kan kanske vara vanligare i reklam än i verkligheten. Men finns ingen statistik över "negrer". Och hur vet du att det är just 4% som dejtar en svenska?

https://www.statistikdatabasen.scb.s...0-486ba2ca09a3

Som sagt, 4 % är ett rimligt guesstimat. En amerikansk undersökning ger följande resultat:

Patterns of Racial-Ethnic Exclusion by Internet Daters

Citat:
Similarly, 92 percent of white women exclude black men, 77 percent exclude Latinos, and 93 percent exclude Asian men. White women are excluded by 71 percent of black men, 31 percent of Latinos, and 36 percent of Asian men.

Detta gäller preferenser, faktiskt utfall är än mindre.
Citera
2025-04-28, 17:39
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, men frågan kvarstår varför? Vad är det reklambyråer och företag egentligen vill med att överdriva svartas representation i samhället?

Är det någon snedvriden rättvisetanke att ge minoriteter röst genom att förvränga verkligheten? Är det någon fåfäng tro att man kan instruera allmänheten hur ett gränslöst samhälle ser ut. Eller är det helt enkelt så att de inte själva tänkt igenom varför och bara lever i en svartvit värld?
Jag tror att det är lite olika anledningar. Nummer ett att man gör så i USA. Det gillar nog alla reklamare som " praktiskt taget är new jooorkare".

Varför just västafrikanska män används är för att de är maskulina och samtidigt annorlunda än vita män. Det är det mest effektiva vapnet om man vill bryta ner vita män. En kinesisk man känns instinktivt inte som samma sak. Det får inte vita män att känna sig bortvalda på samma sätt. Jag vet inte vad man skulle använda för etnicitet istället för att få samma effekt.
Citera
2025-04-28, 17:47
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Den här typen av reklam är ju bara ett tafatt försök att nå ut till en så stor målgrupp som möjligt, man vill att både invandrare och etniska svenskar ska köpa glassen, och då drar man slutsatsen att den här typen av reklam får invandrare att känna sig inkluderade av Sia. Det är ju inget mer med det än så egentligen, att det inte är representativt för samhället i stort är ju ovidkommande utifrån Sia´s sätt att resonera när man vill nå en så bred målgrupp som möjligt. Jag personligen anser dock att det sannolikt har en kontraproduktiv verkan när man gör reklam som i hög grad avviker från majoritetsbefolkningens levnadsätt och sociala vanor. Kan det vara typ 1 procent av etniskt svenska kvinnor som har en afrikansk man..? Styrelsefolket i det flesta bolagen börjar bli gamla och har förlorat sin koll på de psykologiska underströmningarna i samhället, om några år när den gruppen är pensionerade så tror jag att vi får ser mer kulturellt innehåll som i högre glad är förankrat i majoritetsbefolkningens förväntningar och önskningar. Det kommer med andra ord att ljusna om några år skulle jag tro, och vi slipper den här typen av tafatta och oorganiska konstruktioner av de svenska sociala vanorna.
Om det hade varit grejen så borde man blanda hejvilt. Svenska män med arabiska, iranska, latinamerikanska, asiatiska, svarta kvinnor.

Svenska kvinnor med asiatiska män.

Judiska kvinnor med svarta män. Judiska kvinnor med arabiska män.

Men istället är det en extrem överrepresentation av svensk ,gärna blond kvinna, med västafrikansk man.

Framförallt så borde man ha en majoritet helsvenska par då det är den största målgruppen.

Det är något helt annat i görningen.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-04-28 kl. 18:12.
Citera
2025-04-28, 17:52
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Hur gör alla som klagar på sina arbetsplatser eller när de rör sig ute på stan?
Vad händer om de får se en annan människa med annan hudfärg?
Skriker de woke och hytter med näven då också?
Jag bryr mig genuint inte alls. Hade samlag med en halvsvart tjej för bara en vecka sen. Supergullig och jag tänkte inte på ras när jag var med henne.

Det innebär inte att jag kommer bortse från den här systematiska attacken på vita män i reklam,film, serier och media som pågår. Det finns ingen anledning att det ena ska utesluta det andra.

Varför skulle någon vit man acceptera det som pågår menar du?
Citera
2025-04-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Man kan kliva ur sin kultur, för syns skull, så länge livet leker.
Men när vardagen, det verkliga livet, krisen, kommer,
då faller man ohjälpligt tillbaka.
Jasså gör man det? Faller ohjälpligt tillbaka? Vart får du ens allt detta ifrån?
Citera
2025-04-28, 18:06
Medlem
Börja mejla sia och skapa meningslösa och långa konvserstioner
Citera
2025-04-28, 18:11
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Ja.
Isåfall lever du i en fantasivärld mannen
Citera
2025-04-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
https://www.statistikdatabasen.scb.s...0-486ba2ca09a3

Som sagt, 4 % är ett rimligt guesstimat. En amerikansk undersökning ger följande resultat:

Patterns of Racial-Ethnic Exclusion by Internet Daters

Detta gäller preferenser, faktiskt utfall är än mindre.
Födelseland säger inte allt om utseende. Kan födas människor i Sverige som kan kallas "negrer" när ni räknar annonser. Och i andra europeiska och amerikanska länder.
Citera
2025-04-28, 18:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tror att det är lite olika anledningar. Nummer ett att man gör så i USA. Det gillar nog alla reklamare som " praktiskt taget är new jooorkare".

Varför just västafrikanska män används är för att de är maskulina och samtidigt annorlunda än vita män. Det är det mest effektiva vapnet om man vill bryta ner vita män. En kinesisk man känns instinktivt inte som samma sak. Det får inte vita män att känna sig bortvalda på samma sätt. Jag vet inte vad man skulle använda för etnicitet istället för att få samma effekt.

Jag tror inte att deras tanke att »bryta ner vita män« är så utstuderad. Jag tror mest det handlar om att försöka normalisera det onormala. Det finns en lite osund idé i hela woke-agendan att minoriteters intresse är viktigare än majoriteters intresse. Om man överför det till vad demokrati faktiskt står för så är det ju en odemokratisk tanke.

Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag känner fler än 80 procent som inte störs det allra minsta av detta så frågan är vad för slags problem folk har som störs av detta.

I stället för att referera till någon sorts skuggrupp så kan du berätta vad som är bra med denna sorts bildsättning som är överrepresenterad och oproportionell. Varför är det bra med svart man och vit kvinna och varför är det så ovanligt med vit man svart kvinna. Jag menar du måste ju ha någon tanke kring vad du ser och kunna reflektera över det, eller?
Senast redigerad av HerrGickhan 2025-04-28 kl. 18:19.
Citera
2025-04-28, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Födelseland säger inte allt om utseende. Kan födas människor i Sverige som kan kallas "negrer" när ni räknar annonser. Och i andra europeiska och amerikanska länder.

Ja, men i brist på fullständig statistik om etnicitet får man ta de fakta som föreligger och uppskatta förekomsten. 2–3 % negrer är alltså rimligt vid en flyktig betraktelse av verklighetens miljöer.
Citera
2025-04-28, 18:26
Medlem
Tonårsdottern hade en bra idé och jag funderar varför ingen tagit upp den tidigare: Med tanke på allt elände vita män skapat de senaste hundra åren borde istället de bojkottas i reklamen.
Citera
2025-04-28, 18:46
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror inte att deras tanke att »bryta ner vita män« är så utstuderad. Jag tror mest det handlar om att försöka normalisera det onormala. Det finns en lite osund idé i hela woke-agendan att minoriteters intresse är viktigare än majoriteters intresse. Om man överför det till vad demokrati faktiskt står för så är det ju en odemokratisk tanke.

I stället för att referera till någon sorts skuggrupp så kan du berätta vad som är bra med denna sorts bildsättning som är överrepresenterad och oproportionell. Varför är det bra med svart man och vit kvinna och varför är det så ovanligt med vit man svart kvinna. Jag menar du måste ju ha någon tanke kring vad du ser och kunna reflektera över det, eller?
Jag har mer och mer kommit till den slutsatsen. Då tänker jag på den absoluta Woke-toppen i USA och deras mål. Hela Hollywood verkar handla om det de senaste 10 åren, och de som styr där är den absoluta woke eliten i mina ögon.

Det onormala normala skulle innebära provokativa produktioner med galet sex exempelvis. Vit man som har en orgie med asiatiska tjejer i ett medeltida slott inrett med stora mjukisdjur.

Men eftersom vita män gillar det så gör man inte sådant . Vita män gillar serier om män som Sopranos , The shield och The wire och känner sig lite tuffa efter att ha sett det. Då tar man helt bort de serierna. Alla serier måste ha en kvinna i en ledande roll så män inte får ha sin egna gemenskap och värld.

Man visar inte ens kvinnliga kroppar längre, dock manliga skrumpna penisar.

Allt som kan ge en frihetskänsla, inspiration, självförtroende är borta.

Mycket av det Hollywood sysslar med drabbar alla sorters män. Men om man dessutom ser hur de porträtterar vita män ( onda, mesiga, korrupta) jämfört med andra män så förstår man vem de egentligen vill knäcka. Vem som är deras fiende.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-04-28 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in