Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Du är absolut rasist om du stör dig på att se en svart man med en vit kvinna i en reklamfilm.
Att du försöker intala dig själv att det inte är den svarte mannen du stör dig på utan det ”politiska budskapet” (som jag antar i det här fallet är att det inte är något konstigt att en svart man är ihop med en vit kvinna i Sverige 2025) gör inte saken bättre.
Jag har förklarat med all önskvärd tydlighet vad jag tänker, att du inte kan acceptera det visar bara att det är DU som är dömande och inte jag. Dessutom visar du att du inte ens fattar vad jag skriver.
Det är inte Sias reklam per se som är problemet utan att den är en i mängden av reklamer där man väljer att presentera något som inte är representativt för en majoritet för att inte riskera en kränkningsanmälan från en minoritet - det ÄR politik vare sig du fattar det eller inte! Och samtidigt är det omöjligt att göra en reklam med en muslimsk kvinna och en svensk man eftersom detta absolut inte skulle accepteras av den femtedel av Sveriges befolkning som är muslimer - eller ska vi kalla dem rasister enligt din uppfattning? För att undgå den politiska frågan ersätter man araber med svarta i svenska reklamer, men det är fortfarande politik.