2025-06-23, 17:26
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Initialt kallade man det målsägande utsatts för, för grov misshandel. Han var avtuppad och hade fått grovt våld riktat mot sitt huvud. Och bilderna har du själv sett i FUP. Man har ändrat det och kallar det nu för "misshandel". Du behöver dock inte märka på ord. Initialt kallade man det för grov misshandel som sagt.
Är du så dum så du tror dina EGNA teorier blir mer legitima bara för du skriver noveller om dem? Då tror du verkligen fel, du kanske lurar några okunniga minderåriga i din bekanskapkrets men det fungerar inte på det här forumet, och det borde du lärt dig vid det här laget.
Citera
2025-06-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Det är bara uppenbart för dig och inte för någon annan det är DIN TEORI ska det vara så svårt förstå det? Eftersom jag tog upp hon inte sagt det ordagarant är för du tidigare trott 100% på allt skom skrivits i FUP tidigare då det passat din agenda, som tex att målsägande säger i förhör han är lyckligt gift det tog du som en sanning på orden, men vad vet du om det igentligen?

Nej du får nog höja din nivå här jag förstår du har fullt upp nu under Pride, men det är ingen ursäkt för slänga ur sig en massa lögner och påhitt.

Om det bara är uppenbart för mig att det är motivet, varför är det då så viktigt för dig att jag inte får skriva om det?

För mig är det uppenbart att motivet till falsk tillvitelse är att 21-åringen vill se till att hennes sambo inte hamnar i fängelse.

Precis lika uppenbart som att sambons motiv till misshandel av målsägande är för att han ser målsägande ha sex med 21-åringen.

Jag är i ett fint förhållande med en partner av motsatt kön. Och vi vet inte ens när pride går avstapeln.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-23 kl. 17:36.
Citera
2025-06-23, 17:43
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Om det bara är uppenbart för mig att det är motivet, varför är det då så viktigt för dig att jag inte får skriva om det?

För mig är det uppenbart att motivet till falsk tillvitelse är att 21-åringen vill se till att hennes sambo inte hamnar i fängelse.

Precis lika uppenbart som att sambons motiv till misshandel av målsägande är för att han ser målsägande ha sex med 21-åringen.

Jag är i ett fint förhållande med en partner av motsatt kön. Och vi vet inte ens när pride går avstapeln.
Var tydligt med att det är DINA teorier då och sluta ljug och hitta på och skriv det är så, hur svårt kan det vara?

Det är fö inte alls lika uppenbart, men för DIG kanske det är det men var noga med påpeka det då innan du börjar skriva dina noveller och dra iväg det här till något som passar dig, istället för vad det igentligen faktiskt är.
Citera
2025-06-23, 17:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du får tänka på följande kring 21-åringens sambo:
1. Han är tidigare dömd för misshandel.
2. Han är tidigare dömd för våldsamt motstånd.

Om detta är sant så har den 21-åriga kvinnan väldigt dåligt omdöme när hon väljer partner och när hon är otrogen mot samma sambo för att inte tala om när hon anmälde en påhittad våldtäkt.

Citat:
3. Han gör slut med 21-åringen den 14 mars och vill ha henne tillbaka den 16 mars.
4. Senare i mars misshandlar han målsägande grovt, när han ser målsägande ha sex med den person han bara två veckor tidigare skickade ett oförskämt sms till och gjorde slut med och ville slänga ut från deras gemensamma hem.
5. Senare samma dag går han i maskopi med 21-åringen och gör sig skyldig till medhjälp till falsk angivelse.

Sambon verkar otroligt labil, ombytlig, ha aggressionsproblem. Klart 21-åringen blir "helt slut" i sin kropp, både psykiskt och fysiskt av att vara med honom.

Ändå har hon orkat vara otrogen mot sambon dubbla gånger, den sista gången hon var otrogen mot sambon var på en skitig krogtoalett med en främmande man som senare blev oskyldigt anklagad för våldtäkt. Som tur är avslöjades lögnen.

Citat:
De är inte bra för varandra: 21-åringen och sambon. Kaos-par som ställer till oreda. Vi får verkligen hoppas att de aldrig mer blir ett par. Och att de tar itu med sina egna personliga problem innan de går in i några nya kärleksrelationer.

Framför allt borde den unga kvinnan sluta vara otrogen och anmäla påhittade våldtäkter. Vi får verkligen hoppas att hon har lärt sig en läxa efter allt som hänt.

Citat:
Men för min del är det tydligt: 21-åringen vill verkligeninte att sambon hamnar i fängelse, så hon hittar på våldtäkt så att han ska kunna hävda nödvärn å hennes vägnar.

1. Hon försöker ju först höra med hans advokat om hon kan få slippa att vittna mot sin sambo.
2. Hon försöker förmå sambon att hålla sig borta från polisen.
3. Hon är smått hysterisk i sina sms kring oro att sambon ska hamna I fängelse.

Samtidigt har hon inga problem att anklaga en oskyldig man för våldtäkt, det hade kunnat sluta med fängelse för hans del. Du borde kanske sluta försvara den där kvinnans tveksamma handlingar?
Citera
2025-06-23, 18:46
Medlem
B 4391-25

Malmö Tingsrätt Onsdagen 25/6 är det dag 4 av 4 Huvudförhandling angående grov falsk angivelse,
medhjälp till grov falsk angivelse, misshandel

Samma dag blir det väl besked om fortsatt häktning eller är de på fri fot?
Citera
2025-06-23, 18:59
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Elin är frisläppt iaf, hon uppdtaerade sin fb den 19, någon som har koll på exakt vilket datum domen kommer?

Helt otroligt om hon undgår fängelse här men det gör hon säkert får lite böter som plåster på såren.
Jag ser bara en omslagsbild på https://www.facebook.com/elin.jonsson.14289!
Citera
2025-06-23, 19:15
Medlem
Mimurs avatar
Är det någon här i tråden som varit på rättegången i Malmö och som kan rapportera? Eller har någon tänkt gå på de återstående tillfällena?
Citera
2025-06-23, 19:24
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Jag ser bara en omslagsbild på https://www.facebook.com/elin.jonsson.14289!
Ja och när uppdaterades omslagsbilden? Den är inte samma som innan heller.
Citera
2025-06-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Samtidigt har hon inga problem att anklaga en oskyldig man för våldtäkt, det hade kunnat sluta med fängelse för hans del. Du borde kanske sluta försvara den där kvinnans tveksamma handlingar?

Hur har du det med läsförståelsen? Jag har inte någonstans försvarat hennes avskyvärda brott. Vad jag däremot har gjort är att förklara motivbilden, så som den uppenbart är, när man läser FUP. 21-åringen anmäler målsägande falsk för våldtäkt, för att rädda sin sambo från rättslig påföljd pga misshandeln mot målsägande.

Och sambon gör sig skyldig till inte bara misshandel utav målsägande, utan också till medhjälp till grov falsk angivelse.

För ja: brottsrubriceringarna är nu ändrade till grov falsk angivelse, där 21-åringen står åtalad. Och medhjälp till grov falsk angivelse, där hennes sambo står åtalad. Sambon står i övrigt åtalad för misshandel mot målsägande.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-23 kl. 20:20.
Citera
2025-06-23, 20:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag skiter faktiskt i hennes sambo ryssen här då det här inte är hans påhitt eller upprinelse, hade han varit ifrån Ukraina hade du skonat honom då?

Din lilla oskyldiga prinsessa är inte så oskyldig inse det, trots alla dina patetiska försök lägga skuld på målsägande och sambon.

Ditt inlägg är riktat till skribenten tomatpurén men jag kan bara hålla med här, det ett sjukligt beteende tomatpurén uppvisar när hon försöker lägga skulden på målsäganden och sambon.

Tyvärr blir det ofta någon variant av syntax error i skallen på vissa skribenter när en kvinna uppträtt ohederligt eller brottsligt eller som i det här fallet otrohet och falsk angivelse.Då minsann ska detta bortförklaras och ursäktas i all evighet.
Citera
2025-06-23, 20:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ingen blir gladare än jag om du har rätt, hon borde få ett år tycker jag minst, samhället måste markera emot dessa allvarliga problem som växer sig, likt cancer i samhället.

Du missade kanske detta inlägg?

(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)

Det finns faktiskt liknande fall, även hovrätten ansåg att 1 års fängelse var en passande straffpåföljd för falsk angivelse. Även där anmälde alltså kvinnan en påhittad våldtäkt.

Den rosa lagboken är gammaldags och passe, fängelse bör definitivt komma på fråga även för kvinnan i det aktuella fallet.
Citera
2025-06-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
B 4391-25

Malmö Tingsrätt Onsdagen 25/6 är det dag 4 av 4 Huvudförhandling angående grov falsk angivelse,
medhjälp till grov falsk angivelse, misshandel

Samma dag blir det väl besked om fortsatt häktning eller är de på fri fot?
Eventuellt kan det ha gått snabbare, speciellt kanske om den åtalade mannen håller samma linje som i sista förhöret, dvs "inga kommentarer" till allt, och då kan rättegången redan vara slut och den fjärde dagen inte behövts. Mannen har f. ö varit på fri fot sedan länge.

Så det är fullt möjligt att ingen är häktad länge. Någon som varit på plats och vet mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in