2025-07-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Är man med i leken får man leken tåla. Viktigt att folk får reda på vem hon är så att kommande dejter hinner ställa in när de kollat upp henne. Genomhemsk människa! Nu verkar ju familjen ha pengar vilket är synd, då hon förtjänar att vistas utanför samhället.

Det här verkar vara en rätt omogen, naiv, känslomässigt labil och kanske också lite svagbegåvad ung vuxen, med tanke på hennes beteende och konsekvenstänk. Hennes val av pojkvän säger det mesta, trots den skit han utsatt henne för och hans "CV"

Detta borde den lyckligt gifte (enligt honom själv) småbarnspappan och framgångsrike/intelligente VD/BO ha sett. Utåtagerande/flörtig o s v. Han väljer dock att på en toa eftet en rätt korts stunds samvaro gå och sätta på E., och sen är cirkusen igång. Vi går hoppas att samtliga inblandade lär av denna rätt bisarra situation....
Citera
2025-07-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad folk har svårt att hålla två saker I huvudet samtidigt.

1. Jag anser att det är mycket bra att hon dömdes för sitt brott. 1-2 år tycker jag hade varit en fullt rimligt dom. Det är ett allvarligt brott och inget man kan se med blida ögon på. Även om hon bara är 21 år och inte har fullt utvecklat konsekvenstänk och var i panik och ångest, så ger det henne ingen rätt att falskt anklaga en oskyldig för våldtäkt.

2. Men motivet är inte som ni skriver. Och det är detta jag sätter mig upp emot. Hennes motiv med sin brottsliga lögn var att rädda sin sambo från Fängelse. Hon stod inte ut med tanken på att han skulle hamna I fängelse.

Jag sätter även mig upp mot kvinnohatet i tråden där folk gör äckel över hennes otrohet, men blundar helt för målsägandes otrohet osv.

Rätt ska vara rätt.

Starkt att du ens orkar argumentera mot ett antal personer som inte verkar kunna ha två tankar i huvudet samtidigt, och/eller läsförståelseproblem. Kan ju handla om bias också, vilket vi är vana i trådar som dessa.
Citera
2025-07-11, 15:44
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Den enda som gjort sig skyldig till falsk angivelse upprepade gånger är en kvinnlig juridikstuderande.

Annars känner jag inte till ett enda fall av serieförbrytare kring falsk angivelse om våldtäkt.
Så statistiken talar mot dig.

Dessutom lär hon ju haft sex förr, utan att anmäla någon falskt för våldtäkt. Erik tex.

Det var just den här specifikt skruvade situationen där hon först blir tagen på bar gärning där på krogtoaletten av sin sambo och sedan misshandlar han målsägande grovt framför hennes ögon. Hon ringer 112 och sambon drar. Och sedan har hon full panik att sambon ska hamna I fängelse. Och då ljuger hon om våldtäkt för att rädda honom.

Sambon är ju uppenbarligen med på lögnen eftersom han I polisförhör sedan påstår att han såg henne bli våldtagen. De två gör detta i samarbete med varandra.

Tror du på allvar att hon kommer hamna i en liknande situation i framtiden och då göra exakt samma misstag? Häktet och fängelse lär ha avskräckt henne.

Och som sagt. Statistiken talar emot det.

Hon har garanterat fått smak för att falskanmäla påhittade våldtäkter. Helt 100 på detta. Nästa gång kommer hon inte undan lika lätt. Förövrigt så borde otrohet vara ett grovt brott. Hon är en fara för män och gillar nog att såra män på alla sätt. Nu är jag ingen kvinnohatare, men när det kommer till såna som henne så är gränsen nådd. Hon är nog inte riktigt i skallen. Så varken häkte eller fängelse lär avskräcka fanskapet.
Citera
2025-07-11, 15:44
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det här verkar vara en rätt omogen, naiv, känslomässigt labil och kanske också lite svagbegåvad ung vuxen, med tanke på hennes beteende och konsekvenstänk. Hennes val av pojkvän säger det mesta, trots den skit han utsatt henne för och hans "CV"

Detta borde den lyckligt gifte (enligt honom själv) småbarnspappan och framgångsrike/intelligente VD/BO ha sett. Utåtagerande/flörtig o s v. Han väljer dock att på en toa eftet en rätt korts stunds samvaro gå och sätta på E., och sen är cirkusen igång. Vi går hoppas att samtliga inblandade lär av denna rätt bisarra situation....

De flesta 21 åringar är inte särledes mogna av sig. Det här sticker inte ut. Man får också tänka på att de inledde sitt förhållande när Elin var tonåring (18 eller 19). Ett klassiskt struligt tonårsförhållande således.
Senast redigerad av Don.C 2025-07-11 kl. 15:47.
Citera
2025-07-11, 15:49
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Du och Don.C har skrivit bra och nyanserade inlägg i tråden. Man måste hålla många tankar i huvudet samtidigt i detta ärende. Vissa tycks bara kunna hålla en tanke i huvudet samtidigt i sitt hat mot 21-åringen i synnerhet och kvinnohat i allmänhet.

Kvinnohat? Du är bra dum på riktigt ditt klappträ.
Citera
2025-07-11, 15:56
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Precis som SmarterThanYou skriver så har denna borderlineblondin högst medvetet försökt ge en småbarnspappa ett socialt livstidsstraff, särskilt i ett land som Sverige där vem som helst kan ta reda på vad man är dömd för.
Fängelsestraffet och skadeståndet 38-åringen riskerade är förstås en skitsak i det sammanhanget. Han hade som dömd våldtäktsman kunnat glömma att få vårdnad eller en normal kontakt med sina barn. Utsikterna för att få ett vanligt arbete efter straffet vore inte särskilt ljusa.
Etc.

Det är inte samma sak att falskt anklaga någon för våldtäkt som att anklaga vederbörande för att ha stulit en cykel, eller att ha slagit någon på käften på krogen.

För mig är det direkt stötande att detta jävla avskum har en god chans att fira jul hemma hos päronen.

Jag skrev tidigare i tråden att brottet borde ge exakt samma straff som det som gäller för våldtäkt, dvs 3 år och 230k i skadestånd. Jag har inte ändrat uppfattning sen dess.

Samtidigt kan man fråga sig hur det står till med moralen hos den oskyldiga småbarnspappan?

Borde inte han ha varit den vuxna i rummet och stoppat det redan långt tidigare.

Det var många stjärnor som klaffade i linje denna kvällen för att situationen skulle uppstå.

Det var han som bjöd på alkohol.

Det var han som initierade till sex när han fråga om de skulle ha legat om inte Ryssen var på plats enligt uppgifterna i FUP.

Snälla håll mer än en sak i huvudet.

När man läser din text kan man tro att tjejens plan var denna redan första minuten de sågs vid entré.

Det är flera offer i denna soppan och det är flera som gjorde att det blev som det blev.

Sluta bara hata på en av de inblandade.

Kvinnoföraktet är talande.
Senast redigerad av Aakke 2025-07-11 kl. 15:59.
Citera
2025-07-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
De flesta 21 åringar är inte särledes mogna av sig. Det här sticker inte ut. Man får också tänka på att de inledde sitt förhållande när Elin var tonåring (18 eller 19). Ett klassiskt struligt tonårsförhållande således.

Ja, rätt sökande ung flicka som verkar ha varit engagerad i kyrkan/religion. Men det är uppenbart när man läser sms mellan henne och mamman att hon inte mår bra och är rätt självdestruktiv. Att hon väljer att vara med en idiot som Victor säger det mesta. MEN det slående är att en nästan dubbelt så gammal småbarnspappa och lyckligt gift VD, hänger på denna omogna/flörtiga ungdom. Samma VD flashade också med att bjuda på drinkar och låta ungdomarna åka Porsche...... Mogen gubbe..., inte...
Citera
2025-07-11, 16:25
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ja, rätt sökande ung flicka som verkar ha varit engagerad i kyrkan/religion. Men det är uppenbart när man läser sms mellan henne och mamman att hon inte mår bra och är rätt självdestruktiv. Att hon väljer att vara med en idiot som Victor säger det mesta. MEN det slående är att en nästan dubbelt så gammal småbarnspappa och lyckligt gift VD, hänger på denna omogna/flörtiga ungdom. Samma VD flashade också med att bjuda på drinkar och låta ungdomarna åka Porsche...... Mogen gubbe..., inte...

Nu ska det väll inte gulligullas med fanskapet. Högre straff ska hon ha. Allt annat vore fel.
Citera
2025-07-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Nu ska det väll inte gulligullas med fanskapet. Högre straff ska hon ha. Allt annat vore fel.

Fanskapet i detta fall är så blåst att man efter några timmar förstår att hon ljuger.

Sen kan man undra hur många våldtäktsförövare det går fria i relation de som sitter inne på felaktiga grunder. Min gissning efter att ha läst en del statistik från BRÅ/NTU är att det är 1/1000
Citera
2025-07-11, 17:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det här verkar vara en rätt omogen, naiv, känslomässigt labil och kanske också lite svagbegåvad ung vuxen, med tanke på hennes beteende och konsekvenstänk.

För en gångs skull håller jag med dig, hoppas bara att den fd sambon har kunnat gå vidare efter hennes otrohet på krogtoaletten. Det kan inte ha varit kul för sambon att upptäcka hennes svek.

Förhoppningsvis har också den unga kvinnan lärt sig att det är ingen bra ide att vara otrogen och anmäla en påhittad våldtäkt.
Citera
2025-07-11, 17:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Fanskapet i detta fall är så blåst att man efter några timmar förstår att hon ljuger.

Sen kan man undra hur många våldtäktsförövare det går fria i relation de som sitter inne på felaktiga grunder. Min gissning efter att ha läst en del statistik från BRÅ/NTU är att det är 1/1000

Mörkertalet vad gäller kvinnor som ljuger om våldtäkt är med stor sannolikhet stort, det gäller bara att upptäcka deras lögner i ett tidigt skede som exempelvis i det aktuella fallet i Malmö.

VD:en hade kunnat råka illa ut om inte kvinnans lögn hade avslöjats så pass fort. Som tur är malde rättvisans kvarn extra snabbt här.
Citera
2025-07-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
För en gångs skull håller jag med dig, hoppas bara att den fd sambon har kunnat gå vidare efter hennes otrohet på krogtoaletten. Det kan inte ha varit kul för sambon att upptäcka hennes svek.

Förhoppningsvis har också den unga kvinnan lärt sig att det är ingen bra ide att vara otrogen och anmäla en påhittad våldtäkt.

Hennes f d sambo Victor har nog fullt upp med att hantera ännu ett fängelsestraff för misshandel, som den återfallsförbrytare han är, OCH som du som vanligt inte tar upp i dina inlägg. Misshandlaren är också 7-8 år äldre än Elin i detta fall och borde därmed vara mognare. Men, men....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in