Citat:
Ursprungligen postat av
polsek
Precis som SmarterThanYou skriver så har denna borderlineblondin högst medvetet försökt ge en småbarnspappa ett socialt livstidsstraff, särskilt i ett land som Sverige där vem som helst kan ta reda på vad man är dömd för.
Fängelsestraffet och skadeståndet 38-åringen riskerade är förstås en skitsak i det sammanhanget. Han hade som dömd våldtäktsman kunnat glömma att få vårdnad eller en normal kontakt med sina barn. Utsikterna för att få ett vanligt arbete efter straffet vore inte särskilt ljusa.
Etc.
Det är inte samma sak att falskt anklaga någon för våldtäkt som att anklaga vederbörande för att ha stulit en cykel, eller att ha slagit någon på käften på krogen.
För mig är det direkt stötande att detta jävla avskum har en god chans att fira jul hemma hos päronen.
Jag skrev tidigare i tråden att brottet borde ge exakt samma straff som det som gäller för våldtäkt, dvs 3 år och 230k i skadestånd. Jag har inte ändrat uppfattning sen dess.
Samtidigt kan man fråga sig hur det står till med moralen hos den oskyldiga småbarnspappan?
Borde inte han ha varit den vuxna i rummet och stoppat det redan långt tidigare.
Det var många stjärnor som klaffade i linje denna kvällen för att situationen skulle uppstå.
Det var han som bjöd på alkohol.
Det var han som initierade till sex när han fråga om de skulle ha legat om inte Ryssen var på plats enligt uppgifterna i FUP.
Snälla håll mer än en sak i huvudet.
När man läser din text kan man tro att tjejens plan var denna redan första minuten de sågs vid entré.
Det är flera offer i denna soppan och det är flera som gjorde att det blev som det blev.
Sluta bara hata på en av de inblandade.
Kvinnoföraktet är talande.