Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
För att du ska veta vad det hela handlar om och inte inbilla dig en massa saker.
Jag tycker att det är bra att hon fick fängelse. Ett år är rimligt, då lögnen genomskådades av polisen på bara några få timmar och målsägande därmed inte har drabbats av hennes lögn.
Men du vill att hon ska hängas ut. Som vore hon en serieförbrytare. Vilket hon inte är. Och det är detta jag vänder mig mot.
Men kortfattat:
Hon och målsägande var otrogna mot sina respektive partners (målsägande är gift och har två små barn, vad säger Hans otrohet dig om "relationen mellan män och kvinnor"?). 21-åringens sambo tog dem på bar gärning. Och misshandlar då målsägande svårt så han blir medvetslös och blöder en hel del. 21-åringen ringer 112.
21-åringen kommer på, i sin totala panik och ångest över att sambon kan få fängelse för misshandeln, att falskt anmäla målsägande för våldtäkt, så att hennes sambo ska kunna hävda nödvärn å hennes vägnar.
Sambon hakar på i hennes lögn och påstår i polisförhör att hon blev våldtagen och att han såg detta och därav misshandlade målsägande.
Sambon frikändes dock från medhjälp till falsk angivelse. Förhoppningsvis kommer åklagaren överklaga den friande domen.
Sambon är tidigare dömd för misshandel och våldsamt motstånd. Och dömdes till 6 månaders fängelse för misshandel av målsägande.
Som sagt var: läs FUP.
Du glömmer att den "paniken" kommer runt 2 dagar efter händelsen.
Först oroar hon sig för sin otrohet och hur sambon ska kunna förlåta henne.
Hennes telefonhistorik (sms och sökningar) visar starkt på att hon bara bryr sig om sig själv. Att falskanmäla våldtäkt är hennes sista desperata försök att få honom att förlåta henne.
Vi är många här som ser det men du fortsätter älta om att hon bara ville skydda honom från att åka dit för misshandel.
Den enda hon ville rädda är sig själv!
Skulle vara intressant att se om han förlåter/förlåtit henne, läser han FUP får han ju veta att hon sugit av en annan kille på eftermiddagen samma dag ^^
Hon som skrev i sina SMS till honom att hon ALDRIG varit otrogen innan