Citat:
Ursprungligen postat av
Mimur
Ja, det är hemskt hur en del brottslingar orsakar lidande även långt efteråt. Något som bekommer brottslingar själva föga. Hemskt med din väninnas mående! Jag blev också utsatt för ett brott av en person för ett tiotal år sedan och jag polisanmälde inte heller och lider fortfarande av gärningen han utförde, men brottslingen tycker vi ska dra ett streck över det för att han har ju bett om ursäkt. Jag kan mycket väl förstå ett hämndbegär och kanske är det grunden till hennes falskanmälan. Vad jag kunnat se så har det inte framkommit något i tråden om vad för typ av person den är som blev falskanmäld
Ja, det är oerhört hemskt hjr brottsofferpåverkas lång tid efteråt och hemskt med min väninna! Beklagar verkligen att du utsatts för brott! Hoppas du kan läka i dig själv! Och det är
du som bestämmer när du är redo att "dra ett streck" över det. Brottslingen har faktiskt inte det mandatet. Han får väl vara glad över att du ens ids prata med honom.
Ja, när någon anmäler en annan falskt för våldtäkt, så misstänker jag starkt att det ligger starka känslor av hat och hämd bakom. Att den falska tillvitaren vill krossa objektet för den falska anmälan, så som den falska tillvitaten själv känner sig krossad.
Och det kan ju vara både en verklig eller
inbillad oförett den falska tillvitaren vill "hämnas" på.
Med verklig tänker jag mig otrohet eller att ha blivit dumpad och utnyttjad på ett fult sätt. Kanske bara använd för sex... Och så blir den falska tillvitaren dumpad och ser att mannen som utnyttjat henne bara för sex dejtar annan som han behandlar bättre... Och hon känner sig förödmjukande och anmäler honom falskt för våldtäkt i sin bitterhet och hat. Som en hämd.
Med
inbillad oförett tänker jag mig tex en ung kvinna som är kär i en man på avstånd... men han är inte intresserad och vet knappt om henne. Och hon känner sig ratad och vill göra illa. Och anmäler falskt för våldtäkt. Alltså en slags stalker som inbillar sig saker.
Vi får se om detta ärende leder till åtal och vi därmed kan få en viss bild av vad som hänt.