2025-04-25, 22:49
Medlem
Vill kvinnor ha uppmärksamhet och pengar anmäler de våldtäkt nu med samtyckeslagen.
Citera
2025-04-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Yes. Så är det.

O fallet som denna tråd handlar om rör det sig förmodligen inte ens om sex. Den misstänkte falska tillvitaren och målsägande har förmodligen inte ens haft sex. Kanske att den misstänkte avskyr målsäganden och vill sätta dit målsägande och därmed ljuger om våldtäkt.

Hoppas hon får kännbart straff och att det avskräcker andra hämndlystna hyndor att falskt anmäla våldtäkter!
Citera
2025-04-26, 02:02
Medlem
Majsmannen2s avatar
Leker man inte med elden onödigt mycket som tjej och hitta på en falsk anmälan om våldtäkt som här.

Gör man sig inte till måltavla då, vad händer om hon faktiskt blir våldtagen nu och sedan upprättar en anmälan om våldtäkt igen, ligger inte hennes historia till hennes last då?
Citera
2025-04-26, 02:04
Medlem
SveaBunkerns avatar
Bilder på misstänkt:

https://web.archive.org/web/20250423...81d46167_b.jpg

https://web.archive.org/web/20250426...46a89142_b.jpg

HÄKTNINGSFRAMSTÄLLAN Malmö tingsrätt B 4391-25
(Jag har maskat adress och fyra sista):

https://web.archive.org/web/20250425...e646ba7b_b.jpg

Citat:
Efternamn och samtliga förnamn
Jön$$0n, €lin

Personnummer/födelsetid
2OO31O2O-****

Den anhållne förvaras
Arresten RCM

Häktningsframställan, sannolika skäl
Grov falsk angivelse 2025-03-30 Polisen Rättscentrum Malmö, Porslinsgatan 4 B, Malmö stad

Anhållningsbeslut verkställt
2025-03-31 kl 04:25

Anhållen i frånvaro
2025-03-31 kl 02:33
Senast redigerad av SveaBunkern 2025-04-26 kl. 02:26.
Citera
2025-04-26, 03:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej, jag har inte ett ont öga till vettiga laglydiga män och kvinnor som sköter sig och gör rätt för sig och är bra mot sina medmänniskor. Det är förövare, både manliga och kvinnliga sådana, som jag haft ett ont öga till. Du däremot har ett ont öga till alla kvinnor. Och spyr galla över kvinnliga våldtäktsoffer och kvinnliga mordoffer. Skäms på dig!

I det aktuella fallet i Malmö vet inte vi dock vem som är BO men förhoppningsvis vet vi det snart.

Citat:
Men hur har du det med tankeförmågan?
Man kollar väl ändå på varje enskilt fall för sig. I detta ärende är det mycket som talar för att det rör sig om falsk tillvitelse, då hon är häktad för detta.

Ja man upptäckte väl ganska snart att hon inte talade sanning. Som vissa andra kvinnor som kastar heltokiga anklagelser runt omkring sig.

Citat:
I fall som jag är insatt I och har läst FUP och dom i och som rör våldtäkt, så är det oftast uppenbart att där rör sig om just våldtäkt.

Även fast de oskyldigt anklagade männen blev friade?

Citat:
Och nej, jag tror inte på ett generellt plan att kvinnor som grupp alltid är ärliga. Vad det nu ens har med saken att göra.

Det tar emot va att erkänna att kvinnor kan ljuga om sånt här?

Citat:
Men om en traumatiserad kvinna anmäler våldtäkt och det finns bevis som pekar i den riktningen så misstror jag henne inte. Till skillnad från dig som alltid misstror kvinnor.

Absolut inte, jag misstror dig och din agenda här på FB men jag misstror även kvinnor som helt uppenbart ljuger. Jag misstror inte alla kvinnor.

Citat:
I fallet som denna tråd handlar om. Rör det sig dock inte om våldtäkt. Utan om ett annat brott: falsk angivelse. Och som jag skriver: den häktade har med stor sannolikhet inte ens haft sex med målsägande. Anmälan är förmodligen ren och skär hämd då den häktade av någon anledning avsky målsägande. Och vill göra illa målsägande.

Du verkar vara en väldigt förvirrad person.

Kvinnan i det aktuella fallet i Malmö är häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt. Hon är misstänkt för grov falsk angivelse.

Det hela hänger alltså ihop.
Citera
2025-04-26, 06:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad menar du? Det sista jag skrev var svar på din fråga om hur jag hade reagerat om jag varit i målsägandes skor. Och då svarade jag "det beror på omständigheterna". På vilket vis menar du att detta mitt svar på din fråga, gör att ni spyr galla över våldtäktsoffer? Helt osammanhängande och obegripligt faktiskt.

I övrigt så är du avslöjad som kvinnohatare. Är det kvinnliga målsäganden så spyr du din galla över dem. Är det nanliga målsäganden så gör du det inte.

I detta fallet är det en manlig målsägande, så honom spyr du iaf. Inte galla över. Han är ju man.

Vi får i övrigt hoppas att han inte farit illa förut kring den misstänkte. Risken finns ju att detta inte är första brottet hon utsatt honom för.................

Vad är det som är så svårt att förstå att det just är omständigheter kring de tidigare fallen vi debatterat som gör att vi inte alltid rakt upp och ner tar ställning för målsäganden?

Vi har gång på gång försökt förklara för dig att när vi läser FUPar och ser hur händelserna sägs ha ägt rum, hur målsäganden beter sig så är vi många som anser att det inte har ägt rum någon våldtäkt.

Det skulle vara fantastiskt intressant att umgås i samma kretsar som dig för att se om du skulle kunna peka ut mig som kvinnohatare. Jag tror att du skulle bli otroligt förvånad när du skulle märka att du inte skulle kunna peka ut oss som inte köper alla historier rakt upp och ner bland alla andra.
Citera
2025-04-26, 06:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Mörkertalet av våldtäkter är stort.
Bara att läsa på utanför fb.
Män som blir våldtagna av män är mörkertalet som störst och våldtäkter i nära relationer

Det finns någon som på TV sagt att 1/4 av alla tjejer/kvinnor i Sverige har utsatts för sexuella övergrepp/våldtäkt. Tror du på den siffran?
Citera
2025-04-26, 07:05
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vill kvinnor ha sex med en man och har det med samtycke så kommer kvinnor i regel vilja ha det fler gånger med samma man. Inte anmäla mannen falskt för våldtäkt.

Vill kvinnor inte ha sex med en man och han våldtar kvinnan så kommer hon eventuellt anmäla honom för våldtäkt.

Avskyr kvinnor en man, så kan vissa hämndlystna kvinnor säkert få för sig att anmäla honom för våldtäkt. Men avskyr kvinnor en man så kommer de inte vilja ha sex med honom! Inget sex alltså. Men en falsk anmälan om Våldtäkt gör de. Och finns det inga bevis för sex ens, så är det nog ganska lätt för åklagare och polis att se att det rör sig om falsk tillvitelse. Och det är vad jag tror det handlar om i detta fallet: inget sex, men en falsk våldtäktsanmälan.

Blev det tydligare för dig ny hur jag resonerar?

Så när en kvinna har sex med en man fastän hon när hon nyktrar till (jag säger inte redlöst medvetslöst stupfull) känner att det där var ju inte så bra och anmäler att hon egentligen inte ville, när hon förstår att pojkvännen kommer få reda på att hon haft sex men en annan och då anmäler, när tjejer har sex med personer för att de är "kända" men sen anmäler för att de känner sig utnyttjade och andra liknande fall så anser du att det är våldtäkt?

När två fulla personer har någon form av sexuell kontakt ( i det aktuella fallet jag först o främst tänker på slogs det fast att det räcker att könsorganen rört varandra för att det ska räknas som samlag), det har i domen slagits fast att MÄ lämnat samtycke flera gånger (både enligt henne själv och andra vittnesmål), MÄ har till del själv varit pådrivande i akten så tycker även du som rätten att det är våldtäkt eftersom hon var full?
Citera
2025-04-26, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

I det aktuella fallet i Malmö vet inte vi dock vem som är BO men förhoppningsvis vet vi det snart.

Ja man upptäckte väl ganska snart att hon inte talade sanning. Som vissa andra kvinnor som kastar heltokiga anklagelser runt omkring sig.

Även fast de oskyldigt anklagade männen blev friade?

Det tar emot va att erkänna att kvinnor kan ljuga om sånt här?

Absolut inte, jag misstror dig och din agenda här på FB men jag misstror även kvinnor som helt uppenbart ljuger. Jag misstror inte alla kvinnor.

Du verkar vara en väldigt förvirrad person.

Kvinnan i det aktuella fallet i Malmö är häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt. Hon är misstänkt för grov falsk angivelse.

Det hela hänger alltså ihop.

Du spyr galla över kvinnliga brottsoffer. Det är givetvis du som ska skämmas.

Varför hoppas du vi får reda på målsägandes identitet i detta fallet? Jag hoppas att hans uppgifter är sekretessmarkerade. Känsligt brott har han utsatts för ich då ska inte hans personuppgifter behöva fläkas ut. En skribent har Dock fått reda på den häktades identitet. Vilket du kan se i ett inlägg ovan.

Våldtäkt är ett brott.
Falsk angivelse ett annat brott.
Har du svårt att begripa det?

Precis som mordbrand är ett brott.
Och försäkringsbedrägeri är ett annat brott.

Och visst. Man kan lämna Falsk angivelse om våldtäkt. Och visst, man kan tända eld på sin restaurang för att få ut försäkringspengar. men fortsatt: våldtäktoch falsk angivelseär två olika brott. Och mordbrand och försäkringsbedrägerier är två olika brott.

Försök hålla två saker i huvudet samtidigt.

Våldtäkt är när någon har sex med en person mot personens vilja. Och det kan ske i olika allvarlighetsgrad. Allt från oaktsam våldtäkt till synnerligen grov våldtäkt.

Falsk angivelse kan i princip röra Falsk anklagelse om alla möjliga brott.

Att just denna kvinna som fallet handlar om har anmält målsägande falskt för våldtäkt, gör henne ovanlig.

Hade hon velat sätta dit målsägande falskt för något brott han inte begått, så är tex. Misshandel betydligt lättare att använda som Falsk tillvitelse. Eller stöld.

Vid anmälan om våldtäkt är det först och främst väldigt integritetskränkande förhör och undersökningar som ska göras. Sedan är det alltför mycket som ska klaffa för att det ens ska leda till åtal. Och ännu mer för att det ska leda till fällande dom.

Men den här kvinnan har väl gått på myten som sprids här: att det är lätt att få någon dömd för våldtäkt. Det är det alltså inte. Endast 5% av alla våldtäktsanmälningar leder till fällande dom.

Betydligt lättare att få någon falskt fast och dömd för misshandel eller stöld då. Och att åka dit (falskt) för kvinnomisshandel är givetvis i nästan samma kaliber som att åka dit för våldtäkt.

Så ni är, ursäkta språket, idioter som tror att falsk angivelse av våldtäkt är en lukrativ bransch.

Den här kvinnan har förmodligen inte ens haft sex med målsägande. Därför man kom på hennes lögn relativt snabbt.

Hade de haft sex, så hade det också blivit mer samvetskval för henne att sätta dit honom falskt för våldtäkt. Det hade gjort det svårare för henne. Så åter detta talar för att de inte haft sex ens.

Men vi får se om det blir åtal. Först då kommer vi få veta mer.

Jo, visst kan kvinnor ljuga. Alla människor kan ljuga. Varför har du fått för dig att jag inte tror det? Men falsk angivelse är faktiskt en jävligt allvarlig lögn. Och den sortens allvarliga lögn är det inte många människor som är benägna att göra.

En skribent i tråden skriver om något TikTok drama. Där en kvinna är arg på en man. Denna skribenten tror ju att det är kvinnans dotter som falskt har angivit mannen för våldtäkt.

Kan det vara så att den falska angivelse rör en annan person? Dvs. 21- åringen går till polisen och säger att "yy har våldtagit min mamma/min kompis!". Polisen har förhör med den som misstänks ha blivit våldtagen, som bestämt nekar till att ha blivit våldtagen. Och 21-åringen åker dit för falsk angivelse. Skulle kunna vara så.
Citera
2025-04-26, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så när en kvinna har sex med en man fastän hon när hon nyktrar till (jag säger inte redlöst medvetslöst stupfull) känner att det där var ju inte så bra och anmäler att hon egentligen inte ville, när hon förstår att pojkvännen kommer få reda på att hon haft sex men en annan och då anmäler, när tjejer har sex med personer för att de är "kända" men sen anmäler för att de känner sig utnyttjade och andra liknande fall så anser du att det är våldtäkt?

När två fulla personer har någon form av sexuell kontakt ( i det aktuella fallet jag först o främst tänker på slogs det fast att det räcker att könsorganen rört varandra för att det ska räknas som samlag), det har i domen slagits fast att MÄ lämnat samtycke flera gånger (både enligt henne själv och andra vittnesmål), MÄ har till del själv varit pådrivande i akten så tycker även du som rätten att det är våldtäkt eftersom hon var full?

Men är du lite korkad? Tror du att kvinnor använder rättsväsendet som en slags märklig katolsk bikt för saker de ångrar, så att de själva ska bli fria från skuld? Så fungerar det givetvis inte. Ångrar kvinnor sex håller de antingen helt tyst om det ich låtsas att det inte har hänt. Eller så anförtror de sig till en väninna (som får agera katolsk präst vid bikt och trösta kvinnan och får henne att känna mindre skuld över sexet).

Vad har våldtäkt ens med det här fallet att göra?

Det här fallet rör falsk angivelse. Kanske har den 21-åriga kvinnan ljugit för polisen och sagt att hennes mamma eller väninna har blivit våldtagen av mannen yy. När polisen förhör den som anges ha blivit våldtagen, så dementerar mamman/väninna detta och säger "jag har inte blivit våldtagen av yy" osv. Och så åker 21-åringen dit för falsk angivelse. Kan vara så i detta fallet. Vi vet inte ännu. Får se om åtal väcks, då kan vi få reda på mer.
Citera
2025-04-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det finns någon som på TV sagt att 1/4 av alla tjejer/kvinnor i Sverige har utsatts för sexuella övergrepp/våldtäkt. Tror du på den siffran?

Det låter rimligt. Med tanke på att frågan är ställd on de någon gånghar utsatts. Alltså inte under det senaste året, utan någon gång under sina liv. Jag tror tom. Att det är fler än 1/4.

Falsk angivelse är dock ovanligt. Vem vill ens ses som "han/hon som blev våldtagen". Om man inte ens har blivit det (den gången).

I detta fallet tror jag som sagt att 21-åringen inte ens har haft sex med målsägande.
Citera
2025-04-26, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Leker man inte med elden onödigt mycket som tjej och hitta på en falsk anmälan om våldtäkt som här.

Gör man sig inte till måltavla då, vad händer om hon faktiskt blir våldtagen nu och sedan upprättar en anmälan om våldtäkt igen, ligger inte hennes historia till hennes last då?

Jamen exakt! Det är väl en av anledningarna till att falsk angivelse om våldtäkt är så pass ovanlig.

Ingen vill ju vara den som skriker "varg!" När ingen varg är där, då det kan få ödesdigra konsekvenser om det väl kommer en varg och man inte blir trodd....

I detta fallet kan det förmodligen vara så att kvinnan inte ens gar haft sex med målsäganden. Eller att hon rentav påstår att han har våldtagit någon annan. och denna "någon annan" har dementerar våldtäkt. Och då blir kvinnan häktad för falsk angivelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in