2025-04-28, 00:01
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Endast 16% av våldtäktsanmälningar är falska. Det är inte enligt mig. Utan enligt Brå.
Jag har ingen grund för att ifrågasätta din uppgift men det är ändå en förvånande hög siffra tycker jag
Citera
2025-04-28, 00:06
Givetvis måste hon hängas ut med namn och bild här på Flashback, så att det skickar en signal till andra tokiga CP-kvinnor att det innebär konsekvenser utöver lite tid i häktet och lite böter att försöka få någons liv helt förstört genom en sådan anklagelse.

Brottsregistret glömmer - men det gör inte internet.
Citera
2025-04-28, 00:11
Medlem
F3ttans avatar
Denna typ av kvinna förtjänar att bli straffkn*llad.
Citera
2025-04-28, 00:15
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
Givetvis måste hon hängas ut med namn och bild här på Flashback, så att det skickar en signal till andra tokiga CP-kvinnor att det innebär konsekvenser utöver lite tid i häktet och lite böter att försöka få någons liv helt förstört genom en sådan anklagelse.

Brottsregistret glömmer - men det gör inte internet.
Det håller jag med om. Men man bör ju kanske vänta tills dom har fallit mot henne.
Citera
2025-04-28, 00:17
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det håller jag med om. Men man bör ju kanske vänta tills dom har fallit mot henne.

Självfallet. Om det mot förmodan visar sig att hon inte ljuger så vore det tragiskt med allt hat hon tveklöst kommer få ta emot. Det som talar för att hon faktiskt är en jävla sköka och lögnerska är det så snabbt beslutades att juridiskt ifrågasätta hennes anmälan.

Hennes dagar som anonym lever nog på lånad tid, tror jag.
Citera
2025-04-28, 00:18
Medlem
Mimurs avatar
Kan någon berätta något om den målsägande utan att lämna ut hans personuppgifter?
Citera
2025-04-28, 00:24
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
Självfallet. Om det mot förmodan visar sig att hon inte ljuger så vore det tragiskt med allt hat hon tveklöst kommer få ta emot. Det som talar för att hon faktiskt är en jävla sköka och lögnerska är det så snabbt beslutades att juridiskt ifrågasätta hennes anmälan.

Hennes dagar som anonym lever nog på lånad tid, tror jag.
Hon måste ju levererat en väldigt dålig historia, som gick lätt att slå hål på. Tack och lov får jag väl säga. Betänk om hon hade varit en duktig lögnerska...
Citera
2025-04-28, 00:31
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Ni diskuterar en falsk siffra på 16% som är påhittad.
Jag har aldrig påstått det stämmer så citera gärna upphovsmannen till all bullshit istället tack.
Citera
2025-04-28, 00:41
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Jag har aldrig påstått det stämmer så citera gärna upphovsmannen till all bullshit istället tack.
Jag vet inte vem du är men ingen ger mig order. Använd huvudet och gör arbetet själv. Tack. 😘
Citera
2025-04-28, 00:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Alldeles oaktat om det är ”vanligt” eller ”ovanligt” med falsk angivelse som diskuterats ovan så är det vanligare än vad JAG trodde med 16% falskanmälningar, om den siffran stämmer.

Det finns ett mörkertal här också. Vi kan anta att antalet falska anmälningar är avsevärt större men bevis saknas eftersom många fall är ord mot ord historier.

Gammal artikel men den är lika aktuell , det skulle inte förvåna om siffran är likadan eller ännu högre idag.

https://www.sverigesradio.se/artikel/1386947
Citera
2025-04-28, 00:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hon måste ju levererat en väldigt dålig historia, som gick lätt att slå hål på. Tack och lov får jag väl säga. Betänk om hon hade varit en duktig lögnerska...

Då hade en oskyldig man riskerat att åka dit

Som tur är satte hon krokben för sig själv.

Samtidigt går det inte att utesluta att man blivit bättre på att ifrågasätta och avslöja rena rama rövarhistorier.

Länge har kvinnor flugit under radarn i Sverige, deras ord har setts som sanning trots att mened tex är ett av de vanligaste kvinnobrotten.
Citera
2025-04-28, 02:41
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Jag har ingen grund för att ifrågasätta din uppgift men det är ändå en förvånande hög siffra tycker jag

Håller med. Får nästan hoppas siffrorna inte stämmer.

Sen finns det väl någon procent ytterligare som faktiskt lyckas med bedriften.

Läser högst upp till fyra år fängelse för grov falsk angivelse.

Låter ganska snällt, kanske den falskt beskyllda mannen borde få hitta på ett mer lämpligt straff. Kan inte vara kul ha detta hängandes över sig oavsett sanningshalten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in