2025-07-11, 12:21
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Är man med i leken får man leken tåla. Viktigt att folk får reda på vem hon är så att kommande dejter hinner ställa in när de kollat upp henne. Genomhemsk människa! Nu verkar ju familjen ha pengar vilket är synd, då hon förtjänar att vistas utanför samhället.

Familjen är inte rik. Vanliga knegare...
Citera
2025-07-11, 12:21
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Är det lika viktigt för dig att våldtäktsförövare erkänner sina brott, tar på sig skulden för sina brott och erkänner att de ljugit om att hon/han ville?

Eller är det bara när det rör 21-åringen detta är viktigt för dig?

Sitter nämligen många förövare inom lås och bom som fortfarande skyller på sina offer och påstår att de själva är "helt oskyldiga" och själva således utsatta för brott. Detta trots att de är överbevisade.

Ovanligt att brottslingar erkänner sina brott.

Så varför ställer du detta krav på 21-åringen?

I övrigt är det oviktigt om hon erkänner sitt brott eller inte. Hon är överbevisad. Bevisen håller hela vägen till fällande dom och kommer så även göra om det hela överklagas till Hovrätten.

Värre är ju i de fall där bevisen inte håller hela vägen... Som med sambon. Han friades från medhjälp till grov falsk angivelse. Med honom vore det bra med ett erkännande, så att han kan dömas för sitt brott.

Och med alla de friade våldtäktsförövare, där bevisen inte räcker till fällande dom. Där hade det varit oerhört bra med erkännande, så att de kan fällas för sina brott och offren få upprättelse.

21-åringen blir ju fälld ändå. Bevisen finns. Så där är erkännande oviktig.

Precis som jag skrivit, i Sverige avgörs relationsvåldtäkter på trovärdighet. Det betyder att det inte behövs bevis utan ord kan stå mot ord.

I det här fallet är det precis som du säger verkligen inte så. Det är ett överlagt försök att förstöra någons liv för att undfly ansvar.

Erkännande är mycket viktigt i hur man bedömer hennes karaktär.

Hon smuts, sluta försvara.

Redigering: jag vet riktiga horor som haft mer ryggrad än den här människan.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-07-11 kl. 12:24.
Citera
2025-07-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Märkligt att just du aldrig gett uttryck för denna inställning i någon tråd där en heterosexuell man dömts för våldtäkt. Sexualbrottslingar har ju i särklass lägst återfallsrisk enligt kriminalvårdens egen statistik, så de borde vara en grupp som man verkligen borde anta det bästa om. Eller?

Det är ju ingen i de trådarna som vill "hänga ut" våldtäktsförövaren. Oftast tror en del tom att personen är oskyldig. Och vill snarare hänga ut det kvinnliga våldtäktsoffret med namn.

Kvinnohat du vet. Kvinnliga brottslingar ska enligt kvinnohatarna hängas ut. Och kvinnliga brottsoffer ska också hängas ut, enligt kvinnohatarna.

Manliga brottslingar daltas det snarare med i dessa trådar. Han var säkert oskyldig osv.

Ingen här i tråden skriver tex att de vill hänga ut sambon. Som är dömd för misshandel och våldsamt motstånd sedan tidigare och nu återigen för misshandel. Tyvärr friad från ansvar för medhjälp till grov falsk angivelse.

Det är bra att ingen vill hänga ut sambon. Men bara för att du ska förstå. Jag behöver inte säga att man inte ska hänga ut manliga brottslingar, för ingen vill hänga ut dem.
Citera
2025-07-11, 12:27
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Märkligt att just du aldrig gett uttryck för denna inställning i någon tråd där en heterosexuell man dömts för våldtäkt. Sexualbrottslingar har ju i särklass lägst återfallsrisk enligt kriminalvårdens egen statistik, så de borde vara en grupp som man verkligen borde anta det bästa om. Eller?

Den statistiken jämförs med narkomaner som åker dit för stöld igen samt narkotikainnehav dvs ett beroende och pengar för att finansiera detta.
Citera
2025-07-11, 12:38
Medlem
Vad blev straffen för de bägge?
Citera
2025-07-11, 12:40
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Den statistiken jämförs med narkomaner som åker dit för stöld igen samt narkotikainnehav dvs ett beroende och pengar för att finansiera detta.

De är en av tio brottstyper de redovisar statistik för ja. Och knarkarna har för övrigt inte högst återfallsfrekvens...

Men den diskussionen var inte poängen med mitt inlägg, som du säkert förstår.
Citera
2025-07-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Precis som jag skrivit, i Sverige avgörs relationsvåldtäkter på trovärdighet. Det betyder att det inte behövs bevis utan ord kan stå mot ord.

I det här fallet är det precis som du säger verkligen inte så. Det är ett överlagt försök att förstöra någons liv för att undfly ansvar.

Erkännande är mycket viktigt i hur man bedömer hennes karaktär.

Hon smuts, sluta försvara.

Redigering: jag vet riktiga horor som haft mer ryggrad än den här människan.

Men kära du. Jag försvarar inte hennes brott.

Vad jag försöker få dig att inse ör att du har helt fel kring hennes motiv. Motivet var inte att göra livet surt för målsägande, hon har inget otalt med honom. Motivet var att hennes sambo inte skulle hamna i fängelse för misshandeln av målsägande.

Och varför är det endast 21-åringen du är så på? Kvinnohat eller?

Sambon har uppenbarligen också ljugit om att målsägande har våldtagit 21-åringen. Läs polisförhör med honom i FUP. Han påstår sig ha bevittnat själva våldtäkten. Därav misshandeln.

Du ser bara felet som 21-åringen har gjort. Det är väl också det jag har invändningar mot. Tyder på kvinnohat.

Och detta med att hänga ut. Vi lever inte på medeltiden. Ge dig.

Men visst ska hon få fängelse för sitt lagbrott. Där är du och jag eniga. Men försök i övrigt att nyansera din bild av ärendet lite.
Citera
2025-07-11, 12:48
Medlem
Citat:
Precis som SmarterThanYou skriver så har denna borderlineblondin högst medvetet försökt ge en småbarnspappa ett socialt livstidsstraff, särskilt i ett land som Sverige där vem som helst kan ta reda på vad man är dömd för.
Fängelsestraffet och skadeståndet 38-åringen riskerade är förstås en skitsak i det sammanhanget. Han hade som dömd våldtäktsman kunnat glömma att få vårdnad eller en normal kontakt med sina barn. Utsikterna för att få ett vanligt arbete efter straffet vore inte särskilt ljusa.
Etc.

Det är inte samma sak att falskt anklaga någon för våldtäkt som att anklaga vederbörande för att ha stulit en cykel, eller att ha slagit någon på käften på krogen.

För mig är det direkt stötande att detta jävla avskum har en god chans att fira jul hemma hos päronen.

Jag skrev tidigare i tråden att brottet borde ge exakt samma straff som det som gäller för våldtäkt, dvs 3 år och 230k i skadestånd. Jag har inte ändrat uppfattning sen dess.

Hennes motiv var inte att göra målsägande illa. Hennes motiv var att rädda sambon från fängelse för misshandeln av målsägande. Och sambon hakar på och ljuger han med om att han bevittnade hur 21-åringen blev våldtagen. Uppenbart att deras gemensamma motiv är att han ska slippa fängelse för misshandeln.
Citera
2025-07-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hampeeeeeee
Vad blev straffen för de bägge?

1 års fängelse för 21-åringen.
6 månaders fängelse för sambon.

Sambon döms endast för misshandel och inte för medhjälp till grov falsk angivelse. Förhoppningsvis kommer åklagaren överklaga den friande domen.
Citera
2025-07-11, 12:58
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men kära du. Jag försvarar inte hennes brott.

Vad jag försöker få dig att inse ör att du har helt fel kring hennes motiv. Motivet var inte att göra livet surt för målsägande, hon har inget otalt med honom. Motivet var att hennes sambo inte skulle hamna i fängelse för misshandeln av målsägande.

Och varför är det endast 21-åringen du är så på? Kvinnohat eller?

Sambon har uppenbarligen också ljugit om att målsägande har våldtagit 21-åringen. Läs polisförhör med honom i FUP. Han påstår sig ha bevittnat själva våldtäkten. Därav misshandeln.

Du ser bara felet som 21-åringen har gjort. Det är väl också det jag har invändningar mot. Tyder på kvinnohat.

Och detta med att hänga ut. Vi lever inte på medeltiden. Ge dig.

Men visst ska hon få fängelse för sitt lagbrott. Där är du och jag eniga. Men försök i övrigt att nyansera din bild av ärendet lite.

Din argumentation handlar enbart om att kvinnor som begår brott ska slippa ansvar och likhet inför lagen.

Det tyder på att du inte anser kvinnor ansvariga för sina handlingar och en infantilisering av dem vilket är verkligen kvinnofientligt.

Det hon gjort avspeglar sig tvärtom på alla kvinnors trovärdighet och bör därför straffas mycket hårt.

Det är du som står för ojämlikhet i den här tråden, "kära du".
Citera
2025-07-11, 14:15
Medlem
SveaBunkerns avatar
BELASTNINGSREGISTERUTDRAG

Aktbilaga 48 (Elin):

SCRIBD:
https://web.archive.org/web/20250711...1-25-Aktbil-48

WEB ARCHIVE:
https://web.archive.org/web/20250711...-aktbil-48.pdf

Citat:
I belastningsregistret finns inga uppgifter att redovisa

Aktbilaga 47 (Victor):

SCRIBD:
https://web.archive.org/web/20250711...1-25-Aktbil-47

WEB ARCHIVE:
https://web.archive.org/web/20250711...-aktbil-47.pdf

Citat:
Medborgare i Ryssland
Födelseort: RYSSLAND, KALININGRAD

Dom 2018-03-06, B 2397/17, Luleå tingsrätt
Misshandel
2017-07-01
Villkorlig dom med samhällstjänst 50 timmar. Om fängelse i stället hade valts som påföljd skulle fängelse 1 månad ha dömts ut.

Dom 2016-09-29, B 1506/16, LULEÅ TR
VÅLDSAMT MOTSTÅND
2016-06-12
DAGSBÖTER FYRTIO (40) Å ETTHUNDRAFEMTIO (150) KR

KRIMINALVÅRDENS YTTRANDE

Aktbilaga 24 (Elin):

SCRIBD:
https://web.archive.org/web/20250711...1-25-Aktbil-24

WEB ARCHIVE:
https://web.archive.org/web/20250711...edning-eli.pdf

Citat:
Jönsson uppger att hon bor i en lägenhet i Malmö tillsammans med sin sambo sedan hösten 2024. Hon berättar att hon fortsatt är skriven hos sin familj Skanör men att hon är bosatt i Malmö. Hon beskriver även relationen med sin partner som god.

Jönsson försörjer sig genom lön från arbete i en matbutik.

Personen är inte gäldenär och har inte heller skuldsanering eller andra åtgärder hos Kronofogden.

Aktbilaga 94 (Victor):

SCRIBD:
https://web.archive.org/web/20250711...1-25-Aktbil-94

WEB ARCHIVE:
https://web.archive.org/web/20250711...-aktbil-94.pdf

Citat:
Enligt utdrag 2025-06-18 från Kronofogden framkommer att Bykov har 3 st skulder i enskilda mål om totalt 7 018 kronor.
Senast redigerad av SveaBunkern 2025-07-11 kl. 15:00.
Citera
2025-07-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Är man med i leken får man leken tåla. Viktigt att folk får reda på vem hon är så att kommande dejter hinner ställa in när de kollat upp henne. Genomhemsk människa! Nu verkar ju familjen ha pengar vilket är synd, då hon förtjänar att vistas utanför samhället.

Det här verkar vara en rätt omogen, naiv, känslomässigt labil och kanske också lite svagbegåvad ung vuxen, med tanke på hennes beteende och konsekvenstänk. Hennes val av pojkvän säger det mesta, trots den skit han utsatt henne för och hans "CV"

Detta borde den lyckligt gifte (enligt honom själv) småbarnspappan och framgångsrike/intelligente VD/BO ha sett. Utåtagerande/flörtig o s v. Han väljer dock att på en toa eftet en rätt korts stunds samvaro gå och sätta på E., och sen är cirkusen igång. Vi går hoppas att samtliga inblandade lär av denna rätt bisarra situation....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in