Citat:
Ursprungligen postat av
mrDarcy
Jag är inte helt 100% på detta..men klingar nånting. Detta kan vara från tiktok jag sett o hört om detta. Senast idag var det en användare som la ut denna nyhetsartikel i sin story. Varit mycket tjafs om denna händelse i lives. Att den som hon falskt anmäler är en kille vid namn Sam.r aka Mack.n. nån tramsig grej mellan flickans mamma o han som sedan blivit stort. Jag misstänker bara detta..
Detta är flashback så får skriva o tänka högt här
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Du är en riktig vit riddare! Problemet är bara att när män blir friade i hovrätten för våldtäkt så är de fortfarande skyldiga enligt dig. Man får intrycket att du har ett ont öga till män i allmänhet.
I det aktuella fallet i Malmö så vet inte vi mycket mer just nu än att en kvinna är häktad för grov falsk angivelse. Vi vet definitivt inte vem BO är.
Är inte det oerhört märkligt att du helt plötsligt är tvärsäker på att det handlar om falsk tillvitelse samtidigt som du i helt andra trådar är övertygad om att kvinnorna talar 100 procent sanning ☺️
Nej, jag har inte ett ont öga till vettiga laglydiga män och kvinnor som sköter sig och gör rätt för sig och är bra mot sina medmänniskor. Det är
förövare, både manliga och kvinnliga sådana, som jag haft ett ont öga till.
Du däremot har ett ont öga till alla kvinnor. Och spyr galla över kvinnliga våldtäktsoffer och kvinnliga mordoffer. Skäms på dig!
Men hur har du det med tankeförmågan?
Man kollar väl ändå på varje
enskilt fall för sig. I detta ärende är det mycket som talar för att det rör sig om falsk tillvitelse, då hon är häktad för detta.
I fall som jag är
insatt I och har läst FUP och dom i och som rör våldtäkt, så är det oftast uppenbart att där rör sig om just våldtäkt.
Och nej, jag tror inte på ett generellt plan att kvinnor som grupp alltid är ärliga. Vad det nu ens har med saken att göra.
Men om en traumatiserad kvinna anmäler våldtäkt och det finns bevis som pekar i den riktningen så misstror jag henne inte. Till skillnad från dig som
alltid misstror kvinnor.
I fallet som denna tråd handlar om. Rör det sig dock inte om våldtäkt. Utan om ett annat brott: falsk angivelse. Och som jag skriver: den häktade har med stor sannolikhet inte ens haft sex med målsägande. Anmälan är förmodligen ren och skär hämd då den häktade av någon anledning avsky målsägande. Och vill göra illa målsägande.