Citat:
Ursprungligen postat av
Babushka7
Det är bara löjligt att ni ska spela så finna och rena ? Vem försöker ni lura här ?
Det är varken normalt eller respektfull som vuxen att gå runt naken bland andra människor. Det enda som är orsaken till att man gör det i väst är att man har det som en kultur. Hade ni växt upp i ett annat land då hade ni utan tvekan tyckt att det är vidrigt. Nej, det är varken svenskt eller männskligt normalt att gå runt naken.
Tänk att även små barn som inte ens förstå något om sexualitet skäms att visa sig naken. Och ni vill förstöra deras naturliga instinkter med eran vidriga åsikter. Så, om ett barn inte vill visa sig naken, ska ni tvinga barnet att vistas naken bland andra barn och vuxna?
Det har varit en naturlig del av min uppväxt och aldrig känt mig skamsen över det eller att det ska kännas konstigt på något sätt. Det var så man gjorde bara i duschrummet och bastun. Samma sak på idrottslektionerna så var alla vi tjejer nakna tillsammans i ett duschrum. Inget konstigt alls.
Detta är en kultur i Sverige som har funnits länge.
Det som jag tycker är konstigt är varför vi ska skämmas så mycket över våra nakna kroppar? Det är naturligt vi alla bär på en kropp. Varför ska vi sexualisera kroppen så extremt att det slutar med att ingen kan visa sig naken längre? Varför måste den nakna kroppen alltid innebära något sexuellt för många personer? Den nakna kroppen står för mycket mer än så.
Det för mig ÄR konstigt.