2025-04-21, 13:16
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Om du har nakna kvinnor bredvid dig på gymmet så har du troligen gått fel om du är i Sverige!
Om du tänder på män så är du bög.

Om du förväxlar nakenhet med kåthet eller blir kåt på nolltid bara du tagit av dig kläderna var du än är, ja då är det du som har problem. Hur gör du på en läkarundersökning där du måste klä av dig? Får du praktstånd av den manlige skäggiga läkaren bara för att du är naken?

Bara för att ta en jämförelse, i exempelvis Tyskland så är det inte alls ovanligt med gemensamma duschar för män och kvinnor, och nej, det är verkligen ingen ofräsch person som står med kläder på sig i duschen i Tyskland, kläder av såklart, inget snuskeri där inte. Däremot...man blir lite häpen när det plötsligt står en snygg tjej precis bredvid en och duschar om inte nån förklarat det hela för en innan. Just där och då så vände jag mig om av ren artighet pga funderade på om hon gått fel, men så var alltså inte fallet. Fick det förklarat lite efteråt (antingen så tänkte inte mina tyska vänner på det hela eller så tyckte det att det var lite roligt att överraska).

Massa psykfall i tråden som förknippar nakna människor i bastus o badhus med frikort för påsättning oavsett det är vi strejta män eller våra barn

För mig att mena invandrare i Finland först trodde alla bastus i Finland var knullhus där familjer incestade runt o så vidare.

Stora almänna bastus var ställen med gruopsexorgier

🤣
Citera
2025-04-21, 13:37
Medlem
Det är bara löjligt att ni ska spela så finna och rena ? Vem försöker ni lura här ?

Det är varken normalt eller respektfull som vuxen att gå runt naken bland andra människor. Det enda som är orsaken till att man gör det i väst är att man har det som en kultur. Hade ni växt upp i ett annat land då hade ni utan tvekan tyckt att det är vidrigt. Nej, det är varken svenskt eller männskligt normalt att gå runt naken.

Tänk att även små barn som inte ens förstå något om sexualitet skäms att visa sig naken. Och ni vill förstöra deras naturliga instinkter med eran vidriga åsikter. Så, om ett barn inte vill visa sig naken, ska ni tvinga barnet att vistas naken bland andra barn och vuxna?
Citera
2025-04-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Det är bara löjligt att ni ska spela så finna och rena ? Vem försöker ni lura här ?

Det är varken normalt eller respektfull som vuxen att gå runt naken bland andra människor. Det enda som är orsaken till att man gör det i väst är att man har det som en kultur. Hade ni växt upp i ett annat land då hade ni utan tvekan tyckt att det är vidrigt. Nej, det är varken svenskt eller männskligt normalt att gå runt naken.

Tänk att även små barn som inte ens förstå något om sexualitet skäms att visa sig naken. Och ni vill förstöra deras naturliga instinkter med eran vidriga åsikter. Så, om ett barn inte vill visa sig naken, ska ni tvinga barnet att vistas naken bland andra barn och vuxna?

Det kan också vara så att du har vuxit upp i en miljö där du har blivit skyddad från all nakenhet. Människor har sannerligen alltid varit nakna i grupp i alla fall i de anglosaxiska länderna. Tror du att man i det gamla bondesamhället hade separata duschbås? Den enda platsen där nakenhet var bannlyst var i kyrkan.
Citera
2025-04-21, 14:55
Medlem
Ojojoj, tänk om TS får en åkomma i nedre regionerna som en läkare behöver undersöka. Det finns neutral nakenhet som inte har något med sex att göra; hos doktorn, i vimlet i duschen/omklädningsrummet/bastun m.m. Ett tips är att hålla blicken ovanför midjan, bara weirdos kollar in andras underliv. I duschen bör man fokusera på att bli ren, då behövs t.ex. inte bassängen kloreras så hårt. Men rekommenderar TS duschar hemma ist pga sin sjuka fixering, fluktare är äckligt och sprider obehag.
Senast redigerad av kringkring 2025-04-21 kl. 15:07. Anledning: Korrigering, tillägg
Citera
2025-04-21, 15:05
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Med ett välbetalt jobb så behöver man inte snåla in på varmvattnet.

Medellön Sverige 33700kr
Citera
2025-04-21, 15:35
Medlem
Jösses. Vad har du träffat för barn?

De allra flesta barn som.är uppfostrade normalt bryr sig inte ett skit om ifall de än nakna. De springer gott runt i vattenspridaren näck på sommaren

Citat:

Citera
2025-04-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vad spelar det för roll hur lång man är? Jag tycker det är rätt bögigt att duscha helt naken med andra killar, sen att det springer runt småpojkar där gör inte saken bättre man känner sig som en jävla pedofil när man går runt där helt naken bland småpojkar och samtidigt bög när det är män som är nakna där.
Korta killar har i regel sämre självförtroende än övriga killar.
Om du känner dig osäker i ett omklädningsrum så har du dåligt självförtroende.
Citera
2025-04-21, 20:46
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Tänk att även små barn som inte ens förstå något om sexualitet skäms att visa sig naken.
Nej det gör de verkligen inte! I så fall så har du aldrig haft barn.

Men om du har prånglat på dom en massa skam genom att lära dom såna dumheter, då gör de givetvis det. Barn tar efter sina föräldrar.

Jag har svårt för er som ska sexualisera nakenhet. Varför vill ni, med flit, göra så?
Citera
2025-04-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag duschar ej på gymmet, bara hemma efteråt.

Har alltid känts bögigt att duscha med andra män, inget jag gör om jag inte måste, typ på ett badhus.
Hade hellre duschat bland kvinnor på gymmet, men inte stå där med andra män och äckla mig. Fy fan.
Om du inte är rädd och bög, varför skulle du bry dig?
Citera
2025-04-25, 08:13
Citat:

Det har varit en naturlig del av min uppväxt och aldrig känt mig skamsen över det eller att det ska kännas konstigt på något sätt. Det var så man gjorde bara i duschrummet och bastun. Samma sak på idrottslektionerna så var alla vi tjejer nakna tillsammans i ett duschrum. Inget konstigt alls.
Detta är en kultur i Sverige som har funnits länge.

Det som jag tycker är konstigt är varför vi ska skämmas så mycket över våra nakna kroppar? Det är naturligt vi alla bär på en kropp. Varför ska vi sexualisera kroppen så extremt att det slutar med att ingen kan visa sig naken längre? Varför måste den nakna kroppen alltid innebära något sexuellt för många personer? Den nakna kroppen står för mycket mer än så.

Det för mig ÄR konstigt.
Citera
2025-04-25, 09:11
Medlem
Det har också varit naturligt i min uppväxt. Jag skämmes inte över nakna kroppar och har absolut ingen problem att vissa mig naken framför min partner. Kan sova naken med min partner och kan gå runt naken framför honom, men att gå runt naken bland andra människor känns inte naturligt för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Alma1
Det har varit en naturlig del av min uppväxt och aldrig känt mig skamsen över det eller att det ska kännas konstigt på något sätt. Det var så man gjorde bara i duschrummet och bastun. Samma sak på idrottslektionerna så var alla vi tjejer nakna tillsammans i ett duschrum. Inget konstigt alls.
Detta är en kultur i Sverige som har funnits länge.

Det som jag tycker är konstigt är varför vi ska skämmas så mycket över våra nakna kroppar? Det är naturligt vi alla bär på en kropp. Varför ska vi sexualisera kroppen så extremt att det slutar med att ingen kan visa sig naken längre? Varför måste den nakna kroppen alltid innebära något sexuellt för många personer? Den nakna kroppen står för mycket mer än så.

Det för mig ÄR konstigt.
Citera
2025-04-25, 09:14
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hej!

Tänkte fråga är det bara mitt gym som man visar könsorganen helt öppet när man duschar? tycker det är äckligt och oförskämt. Själv brukar jag täcka den med händerna när jag ska duscha ty det är privat parts och äckligt att visa andra.
Brukar lägga märka till att oavsett ålder så brukar könsorganet visas för andra. Nu till frågorna:

1. Är eran gym/badhus duschar också så, dvs. man visar sitt könsorgan helt öppet för andra utan att täcka den?

2. Ni tjejer/kvinnor är det också så på eran sida, att ni visar underlivet för varandra HELT ÖPPET?
Äh... Va?

Självklart duschar man naken och springer inte och försöker skyla sig om man är i rätt omklädningsrum. Hur har du överlevt skola, militärtjänst (om du gjort sådan) och resten av livet annars? Vad är det som gör att du tycker det är äckligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in