Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-21, 00:26
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Syftade mer på att spara in och vara snål.

Med ett välbetalt jobb så behöver man inte snåla in på varmvattnet.
Citera
2025-04-21, 00:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vad spelar det för roll hur lång man är? Jag tycker det är rätt bögigt att duscha helt naken med andra killar, sen att det springer runt småpojkar där gör inte saken bättre man känner sig som en jävla pedofil när man går runt där helt naken bland småpojkar och samtidigt bög när det är män som är nakna där.

Då har du tyvärr ett socialt problem. I alla utvecklade kulturer har det fungerat att män gör sig rena tillsammans. Finland, Sverige, Japan, det antika Rom, antika Grekland.

Jag antar att du är en sådan "gaijin" (amerikan) som chockas över japanska badhus, där alla män badar som de är tillsammans. En rent kulturell fortsättning på motsvarande bad i Kina och Romarriket.

Om du får ett besvärligt stånd i denna situation så får jag beklaga och konstatera att du troligtvis är bög. För alla andra är detta helt naturligt, herrarna duschar i herrarnas, damerna i damernas.
Citera
2025-04-21, 01:37
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
1. Är eran gym/badhus duschar också så, dvs. man visar sitt könsorgan helt öppet för andra utan att täcka den?

Haha, det är väl klart? Jag är ju inte bög.
Citera
2025-04-21, 06:37
Varför är det så svårt för er nudister att förstå att det finns människor som inte tycker om att visa sig naken framför någon annan än sin partner? Och det är faktisk lika naturligt, om inte mer naturligt än att gå runt naken framför andra helt obrydd.

Ni beter er som mobbare (och är mobbare), som inte kan respektera andra människors rättigheter att få vara och välja som man vill. Vill man inte visa sig naken så har man all rätt till det, och vuxna människor burde varken kommer med påhopp eller nedvärdera en anna människa för det. Så pinsamt att i ett civiliserad och demokratiskt land som Sverige så finns det så många ociviliserad människor.

Helt otroligt hur förödande hat kan vara. Jo mer man hatar desto mer skada man sig själv, vid att gå för långt när man försöker motbevisa något.
Senast redigerad av Babushka7 2025-04-21 kl. 06:48.
Citera
2025-04-21, 07:18
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ts o några andra bögar klagar över att dom får bånge av att se oss snygga strejta mäns kukar o att vi måste springa omkring me höftskynken

Nej
Vi känner oss inte alls sugna eller får "bånge"!
Vi känner oss kränkta och illa till mods när det kommer en snubbe viftande med kuken och man kanske har med sig sitt minderåriga barn till badhuset!
Varken bög eller annat fel i mitt huvud. Men jag har alltid känt mig illa till mods när jag skall til ett offentligt badhus dör gubbarna för runt med sina illaluktande kukar tex i bastun.

För kom inte och säg att det inte luktar gammal gubbe kuk i bastun där de suttit tre dagar i veckan i kanske 40 års tid.

Alla sitter nämligen inte på handduk som är ett krav! Kan ju själv gissa antalet bakterier du få i dig via skinnet om du sedan sätter dig naken på en av brädraderna där gunnar 87 alltid sitter.

Gymmet för jag som de flesta och byter om hemma och duschar hemma. Dock finns det dusch bås på gymmet för man skall få vara ifred (tränar utomlands) där det inte ses som naturligt att springa runt naken i gymmets omklädning s rum.

Inte bög och aldrig fått bånge. Men däremot känner jag mig genuint obekväm med de där som tvunget skall springa omkring nakna i omklädningsrummet i flera timmar. Det är då fan inget normalt beteende.

Obs ej blatte utan skåning (utflyttad) just nu.
Asien hanterar detta bättre och vi har haft problem med allmänna poolen för det finns folk som tvunget skall springa runt i för små badbyxor och de ombeds alltid av oss andra att byta om pga det finns kvinnor och små barn där också.

Ni svenskar kanske får börja förstå att ert naken beteende är inget normalt.
Citera
2025-04-21, 09:30
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Tänkte fråga är det bara mitt gym som man visar könsorganen helt öppet när man duschar?

Ehhh. Vilken ickefråga. När man tar en dusch så är man naken. Tänkte du duscha med kläderna på din äckliga ofräscha jävel, då får du bannemig gymma hemma! USCH och skämmes!

Är du rädd för att vara naken, (blyg eller kuken för liten eller nått?) då vänder du dig om med baken utåt när du duschar, men det blir naturligtvis lite märkligt beteende, som om personen har nått att dölja.

Har du skräck för att vara naken så sök KBT terapi, det funkar.
Citera
2025-04-21, 09:35
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Vad är du för jävla muslim?

Intressant reflektion. För om inte TS skojar och faktiskt med flit vill vara ofräsch och äcklig bland andra så är personen antingen:

- Barn utan uppfostran
- Extremreligiös tok
- Amerikan (de verkar ständigt förväxla nakenhet med snusk, nått har brunnit i hjärnan på dom)

- all of above
Citera
2025-04-21, 09:38
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Intressant reflektion. För om inte TS skojar och faktiskt med flit vill vara ofräsch och äcklig bland andra så är personen antingen:

- Barn utan uppfostran
- Extremreligiös tok
- Amerikan (de verkar ständigt förväxla nakenhet med snusk, nått har brunnit i hjärnan på dom)

- all of above
Hur har TS klarat sig genom det svenska systemet är min följdfråga. Har det aldrig varit tal om att duscha efter gympan i skolan? Badhuset med skolan/dagis? Duscha efter träningar med eventuellt lag man tillhört?

Otroligt osvenskt.
Citera
2025-04-21, 09:47
Ja kanske är det ofräscht med tanken på att många i sverige inte tvätta sig efter toabesök.

Så du menar alltså att du är så asexuell att du inte det minsta berörs av en kvinnas nakenhet? Då kan vi väl alla gå runt nakna eftersom det är så normalt, eller ?

Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka

- Barn utan uppfostran
- Extremreligiös tok

- all of above
Citera
2025-04-21, 11:12
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Så du menar alltså att du är så asexuell att du inte det minsta berörs av en kvinnas nakenhet?

Om du har nakna kvinnor bredvid dig på gymmet så har du troligen gått fel om du är i Sverige!
Om du tänder på män så är du bög.

Om du förväxlar nakenhet med kåthet eller blir kåt på nolltid bara du tagit av dig kläderna var du än är, ja då är det du som har problem. Hur gör du på en läkarundersökning där du måste klä av dig? Får du praktstånd av den manlige skäggiga läkaren bara för att du är naken?

Bara för att ta en jämförelse, i exempelvis Tyskland så är det inte alls ovanligt med gemensamma duschar för män och kvinnor, och nej, det är verkligen ingen ofräsch person som står med kläder på sig i duschen i Tyskland, kläder av såklart, inget snuskeri där inte. Däremot...man blir lite häpen när det plötsligt står en snygg tjej precis bredvid en och duschar om inte nån förklarat det hela för en innan. Just där och då så vände jag mig om av ren artighet pga funderade på om hon gått fel, men så var alltså inte fallet. Fick det förklarat lite efteråt (antingen så tänkte inte mina tyska vänner på det hela eller så tyckte det att det var lite roligt att överraska).
Citera
2025-04-21, 12:38
Medlem
Hur ställer sig TS till gemensamma omklädningsrum för både damer och herrar? Enligt uppgift är detta vanligt i exempelvis Tyskland och Österrike.
Citera
2025-04-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Varför är det så svårt för er nudister att förstå att det finns människor som inte tycker om att visa sig naken framför någon annan än sin partner? Och det är faktisk lika naturligt, om inte mer naturligt än att gå runt naken framför andra helt obrydd.

Ni beter er som mobbare (och är mobbare), som inte kan respektera andra människors rättigheter att få vara och välja som man vill. Vill man inte visa sig naken så har man all rätt till det, och vuxna människor burde varken kommer med påhopp eller nedvärdera en anna människa för det. Så pinsamt att i ett civiliserad och demokratiskt land som Sverige så finns det så många ociviliserad människor.

Helt otroligt hur förödande hat kan vara. Jo mer man hatar desto mer skada man sig själv, vid att gå för långt när man försöker motbevisa något.

Som jag ser det finns det tre kategorier människor som ogillar att vara nakna med personer av sitt eget kön.

1. Homosexuella. Många homosexuella vill inte göra lumpen då de måste duscha med andra killar.

2. Muslimer. Deras syn på sex och samlevnad hör hemma på medeltiden. Kvinnor måste skyla ansiktet för att inte fresta männen och till och männen vill inte vara nakna med varandra. Det är för mig ohygienskt att besöka ett badhus utan att ta av sig kläderna, duscha och byta om innan man hoppar i poolen.

3. Curlingbarn som är vana vid att mamma och pappa fixar allt, som inte skulle överleva en natt i vildmarken, och som tycker att resten av samhället ska anpassa sig till vad de själva tycker är äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in