Citat:
Ursprungligen postat av
Bletchley-Park
Nettopp, exactly, akkurat som jeg sa og du siterte meg på. De har kun uttalt at det var flere skudd.
Videre, ja vitneutsagn er viktige, selvsagt og bør ikke påvirkes i forkant, men som vi ser i denne saken ikke så veldig pålitelige selv helt upåvirket og derfor har jeg tidligere i tråden stillt spørsmål ved politiets meget tidlige ordre om å spyle brottsplassen. For hva som er viktigere enn usikre vitneutsagn, er verifiserbare fakta. Hvor mange skudd har blitt avfyrt og fantes det evt. kuler som hadde bommet og som dermed kanskje var begravd i bakken i nærheten? Var det i tilfelle samme kaliber på disse eventuelle kulene? Noe de ikke kan ha rukket å hverken verifisere eller avkrefte på den korte tiden de hold brottsplassen avsperret.
Om de tre vitneutsagnene som forteller om 5-7 skudd stemmer, så kan det finnes prosjektiler å finne i tillegg til de som MB ble truffet av. På den korte tiden politiet hadde kontroll på skogholtet, så kan de ikke ha rukket å gjøre nøye nok undersøkelser omkring det og nå er akkurat det for sent. For når vi vet at vitneutsagnene ikke stemmer overens omkring antall skudd, så vet politiet det også og burde da selvsagt foretatt mye nøyere og lengre undersøkelser for å eventuel bekrefte/ avkrefte om det fantes prosjektiler som hadde blitt avfyrt men bommet på MB og enda viktigere, tenk om de fant prosjektiler i bakken, i trær, i stubber etc. som ikke var av samme kaliber som de som var i kroppen til MB, noe som da indikerer fler gjerningspersoner. Jeg føler jeg er fullstendig i min rett til å stille spørsmål ved så tidlig spyling av brottsplassen.
Jeg skrev ikke at politiet sa at flere skudd var avfyrt, og det tror jeg heller ikke at de sa. Politiet var ikke på åstedet da skuddene ble avfyrt, så antall skudd kan bare vitnene si noe om. Politiet er fremdeles i innsamlingsfasen, så det er altfor tidlig å konkludere med noe som helst.
Åstedet viste at drapet var brutalt og målrettet. Politiet som først kom dit er sterkt preget av det de så, derfor tror jeg politiet har samlet inn rikelig med spor fra åstedet. Politiet har tatt med seg kroppen. Den vil nok gi mange verdifulle svar.
Du overtenker. Selvfølgelig måtte de spyle åstedet etterpå. Skogen der drapet ble begått ligger i et boligområde. Det var skjærtorsdag og påskeferie, unger og andre beboere bruker skogen til lek og friluftsområde.