2025-04-24, 00:02
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Han prøvde kanskje å løpe. Da skjøt de etter han. 2 av 5-7 skudd treffer, han faller i bakken og etter det så blir han "halshugget".

Det kan nok være en teori som fort kan være i nærheten av sannheten tror jeg.
Citera
2025-04-24, 00:08
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Innlegg #813

I fare for å gjenta meg til det kjedsommelige. Det er den samme dama som uttaler seg. Og som tidligere nevnt i denne tråden er ryktet i miljøet at han fikk ett i ansiktet og ett i nakken
Citera
2025-04-24, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Helt ulogisk å gå fra Skøyenåsen t-banestasjon og opp den lange bratte bakken til Mekanikerveien og videre et stykke inn i skogen når du kan loke fra Godlia stasjon og rett inn til åstedet. Usannsynlig å velge buss for så gå langs Oppsal Arena i flombelysningen (riktignok slås den visst nok av kl 22, så dette kan for såvidt være rømningsvei). Sistnevnte rute er gjennom åpne sletter for å komme til busstoppet, hvor biler kjører i jevn trafikk. Så nei, uenig med deg. Villabebyggelsen er mer logisk.

Næh. Det er ikke så ulogisk hvis du kommer fra Mortensrud - gå av på stoppet før Godlia og bare tusle opp. Stien fra Mekanikerveien er den letteste stien inn til åstedet. Jeg synes ikke det er så mye mer logisk å gå opp den bratte "akebakken" fra Solbergliveien x Arne Garborgs vei, som sannsynligvis var ganske gjørmete og glatt pga. regnet.
Jeg tror også du overvurderer hvor mye folk følger med på andre mennesker og hvem de er. Null stress å gå gjennom Trasop skole og følge turstien langs gjerdet ved løpebanen som går rett til åstedet, uten at folk reagerer på det.
Det mest risikable i denne sammenhengen er vel å være inne på en fullt opplyst t-bane eller buss.

Men dette kan jo vi sitte og kverulere fram og tilbake på uten at det bidrar til noe særlig 😉 er ikke sikkert verken ankomst eller flukt var spesielt nøye planlagt i det hele tatt
Senast redigerad av exitevolve 2025-04-24 kl. 00:10.
Citera
2025-04-24, 00:18
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Nå er det noen tiår siden jeg selv drev og ferdes i de aktuelle områdene, ja i Oslo i det hele tatt. Dengang ville det vært mer annonymt å ta kollektivtransport, men i dag så finnes det vel kameraovervåkning i omtrent alt av busser og T-Bane. Så mitt tips er at den/de har benyttet bil eller kanskje MC for å være mest mulig annonyme når den/de kom og siden stakk fra åstedet. MC'er ville vel slik sett være det smarteste, da hjelm vil skjule identitet ganske bra. Men så er det jo ikke hverken tamme eller logiske folk som begår slike gjerninger, så alle muligheter må holdes åpne.
Citera
2025-04-24, 00:31
Medlem
Det er vel mer vanlig enn uvanlig at vitner er uenige om hva de har sett eller hørt eller når.

Lyder oppfattes forskjellig avhengig av hvor langt fra lydkilden vitnene befinner seg. De fysiske omgivelsene mellom lydkilden og vitnet, om det feks finnes vegetasjon, bebyggelse og lignende. Andre støykilder som trafikkerte veier, tog som passerer, osv, som ikke er aktuelt her, slik jeg oppfatter det. Også vær og vind påvirker hvor godt lyden bærer.
Citera
2025-04-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Det kan nok være en teori som fort kan være i nærheten av sannheten tror jeg.

Jeg har tenkt det samme.....at MB la på vei i en flukt.

Det som jeg ikke får til å stemme...hvorfor ''overdrepe''? Er SM i stand til å utføre et slikt drap på en som han anså som en bror?

Uansett, så må åstedet ha sett forferdelig ut. Kan politiet allerede samme natt ha hatt en formening om hvem som kan stå bak? Dumt å slette alle spor på et åsted for tidlig.
Citera
2025-04-24, 00:34
Medlem
Skudd inni skog fører vel til ekko.
Senast redigerad av Havhest 2025-04-24 kl. 00:37.
Citera
2025-04-24, 00:42
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Skudd inni skog fører vel til ekko.

Dette og en klynge med blokker, vinkelrett på brottsplassen gir garantert ekko.
Senast redigerad av Sherlock83 2025-04-24 kl. 00:44.
Citera
2025-04-24, 00:46
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualevel
Det som jeg ikke får til å stemme...hvorfor ''overdrepe''? Er SM i stand til å utføre et slikt drap på en som han anså som en bror?

Jeg tror at det var for å sende en beskjed, det at det var en slik brutal "overkill". Derfor kan nok etterhvert sporene fort peke litt syd-sydvest til Holmlia. Evt. så bet jeg meg også merke i noe som ble sagt her på forumet i begynnelsen, at det var stor sjekk av trafikken over grensa til Sverige på kveld natterstid den aktuelle dagen. Det kan jo være snakk om litt internasjonalt samarbeid her, for slike kriminelle kjenner ingen landegrenser og vel det finnes jo noen miljøer i Sverige også som vil kunne tenkes å påta seg slike internasjonale oppdrag.
Citera
2025-04-24, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
Dette og en klynge med blokker gir garantert ekko.
Ja, tror man skal være god til å telle, for å få det rett. Retningen lyden kommer fra, kan også være vanskelig å bedømme.
Citera
2025-04-24, 00:51
Citat:
Ursprungligen postat av Skruel0s
4 år igjen tror jeg. Dommen falt i 2023, og da ble han dømt til 6 år og 6 måneder i fengsel. Står her: https://www.nettavisen.no/norsk-deba...o/5-95-1537435
Så kan man lure på om han har hatt permisjon den dagen (han også).
Citera
2025-04-24, 00:59
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Ut fra dronebildet av åstedet i Aftenposten antar jeg at Betew, Milleh. og evt. flere har gått inn i skogen fra villaområdet nedenfor Godliaskogen. De har enten kommet og dratt i bil eller til fots (og evt. t-bane/buss). Garantert at noen av naboene rundt har sett en eller flere av dem.

Dette er et rolig, blendahvitt område så disse karakterene hadde skilt seg ut. Det er så veldig pussig sted både å møtes og å drepe noen, for risken for å bli observert på et eller annet tidspunkt er så veldig stor.
https://www.aftenposten.no/norge/i/y...apet-paa-betew
Hvis det eventuelt har dukket opp andre, er det kjempelett å dukke opp ved åstedet fra skogssiden. Det ville ikke være mulig da å bli sporet, spesielt hvis man ikke bare skrur mobilen helt av, men rett og slett dropper helt å ha den med. Best da å også droppe å ha med burnerphone.
Det er derfor jeg tror forsvarsadvokaten har en god sak. Muligheten kan ikke utelukkes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in