2025-04-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Ut fra dronebildet av åstedet i Aftenposten antar jeg at Betew, Milleh. og evt. flere har gått inn i skogen fra villaområdet nedenfor Godliaskogen. De har enten kommet og dratt i bil eller til fots (og evt. t-bane/buss). Garantert at noen av naboene rundt har sett en eller flere av dem.

Dette er et rolig, blendahvitt område så disse karakterene hadde skilt seg ut. Det er så veldig pussig sted både å møtes og å drepe noen, for risken for å bli observert på et eller annet tidspunkt er så veldig stor.
https://www.aftenposten.no/norge/i/y...apet-paa-betew

Det er mange kanter å komme fra. Hvis MB bodde på Mortensrud, så kan han f.eks. ha kommet med 3'ern og gått av på Skøyenåsen og gått opp til Godliaskogen via Mekanikerveien. Han kan også ha kommet med bussen (76) oppe i Hellerudveien.
Bare fordi det er villaer på Godlia, så er det ikke utrolig om det kommer en mann med mørk hudfarge. Det er Oslo.
Dessuten var det ganske kjipt vær og mørkt, jeg vil tro det var relativt lite folk ute. Ingen reagerer på noen typer med hetter på. Ingen hadde tenkt "wow, der er SM og MB".
Citera
2025-04-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...krik/17658233/

– "Vi hørte to skudd. Det hørtes veldig nære ut, sier Stian. "
Kjapt googlesøk. Var ikke så vanskelig å finne
Dette er helt feil! Det er flere vitner som melder om flere skudd, og opptil fem skudd er nevnt av flere. At politiet innledningsvis snakker om to skudd er sannsynligvis fordi det er antall skuddsår observert i kroppen før obduksjon.
Citera
2025-04-23, 23:49
Citat:
Dette er helt feil! Det er flere vitner som melder om flere skudd, og opptil fem skudd er nevnt av flere. At politiet innledningsvis snakker om to skudd er sannsynligvis fordi det er antall skuddsår observert i kroppen før obduksjon.
Det stemmer.
“– Jeg satt i sofaen og så på TV, datteren min var på rommet og mannen min på kjøkkenet. Plutselig så hørte vi fem til syv skudd, sier hun. “
https://www.aftenposten.no/norge/i/y...e-betew-funnet

“Politiets innsatsleder A*ve Røt*er*d opplyste på stedet at politiet ble varslet om flere høye smell rundt Mekanikerveien klokken 22.15.”

“Han kunne ikke si noe om antall skudd, men viste til at det ble hørt flere smell.”
https://www.vartoslo.no/alexander-os...ssurser/845091
Senast redigerad av Linselus 2025-04-24 kl. 00:45.
Citera
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:

Feil? Var du der? Som du kan lese av artikkelen så er det vitner i nærmeste bebyggelse som hevder å ha hørt to skudd. Finner du flere vitner enn denne Monica som hevder å ha hørt flere skudd så post gjerne artikler på det
Citera
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...krik/17658233/

– "Vi hørte to skudd. Det hørtes veldig nære ut, sier Stian. "
Kjapt googlesøk. Var ikke så vanskelig å finne

Vel, dum som jeg var så søkte jeg på NRK, ettersom det var et intervju på NRK du henviste til. Uansett, poenget er at når tre nære naboer sier at de hørte 5-7 skudd, så er det ganske troverdig at det faktisk var mer enn to skudd som ble avfyrt. Metlid vil ikke bekrefte antall skudd, men sier det er flere skudd. Så dette begynner å bli ganske interessant. Det jeg først og fremst lurer på, er om politiet har sikret seg minst 5 stk. prosjektiler, om ikke, så fortsetter jeg å stille spørsmål ved den meget raske spylingen av brottsplassen og dermed opphevingen av sperringene.
Citera
2025-04-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exitevolve
Det er mange kanter å komme fra. Hvis MB bodde på Mortensrud, så kan han f.eks. ha kommet med 3'ern og gått av på Skøyenåsen og gått opp til Godliaskogen via Mekanikerveien. Han kan også ha kommet med bussen (76) oppe i Hellerudveien.
Bare fordi det er villaer på Godlia, så er det ikke utrolig om det kommer en mann med mørk hudfarge. Det er Oslo.
Dessuten var det ganske kjipt vær og mørkt, jeg vil tro det var relativt lite folk ute. Ingen reagerer på noen typer med hetter på. Ingen hadde tenkt "wow, der er SM og MB".
Helt ulogisk å gå fra Skøyenåsen t-banestasjon og opp den lange bratte bakken til Mekanikerveien og videre et stykke inn i skogen når du kan loke fra Godlia stasjon og rett inn til åstedet. Usannsynlig å velge buss for så gå langs Oppsal Arena i flombelysningen (riktignok slås den visstnok av kl. 22, så dette kan for såvidt være rømningsvei). Sistnevnte rute er gjennom åpne sletter for å komme til busstoppet, hvor biler kjører i jevn trafikk. Så nei, uenig med deg. Villabebyggelsen er mer logisk.
Senast redigerad av Lotepusen 2025-04-23 kl. 23:54.
Citera
2025-04-23, 23:50
Citat:
Ursprungligen postat av Htdy
Men MB satt vel inne på dette tidspunktet? Han ble jo først løslatt i 2024
Kan helt eventuelt hatt permisjon.
Citera
2025-04-23, 23:53
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Vel, dum som jeg var så søkte jeg på NRK, ettersom det var et intervju på NRK du henviste til. Uansett, poenget er at når tre nære naboer sier at de hørte 5-7 skudd, så er det ganske troverdig at det faktisk var mer enn to skudd som ble avfyrt. Metlid vil ikke bekrefte antall skudd, men sier det er flere skudd. Så dette begynner å bli ganske interessant. Det jeg først og fremst lurer på, er om politiet har sikret seg minst 5 stk. prosjektiler, om ikke, så fortsetter jeg å stille spørsmål ved den meget raske spylingen av brottsplassen og dermed opphevingen av sperringene.

Hvilke tre er det du snakker om? Post gjerne kilder på det. Finner nemlig kun denne ene Monica i alle artikler det vises til
Citera
2025-04-23, 23:54
Medlem
Han prøvde kanskje å løpe. Da skjøt de etter han. 2 av 5-7 skudd treffer, han faller i bakken og etter det så blir han "halshugget".
Citera
2025-04-23, 23:56
Medlem
Citat:
Hvilke tre er det du snakker om? Post gjerne kilder på det. Finner nemlig kun denne ene Monica i alle artikler det vises til
Det er postet flere ganger i tråden her, så om du skroller litt så får du kjapt svar på det.
Citera
2025-04-23, 23:57
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Det er postet flere ganger i tråden her, så om du skroller litt så får du kjapt svar på det.

Nei, de er alle om samme dama, du skriver at det er heelt feil at det kun er to skudd. På tross av at jeg viser til en vitneforklaring på at det er to skudd. Du viser til et vitne og hevder det er fler. Jeg spør deg bare om kilder på den påstanden. Ingen grunn til å bli så oppesen av den grunn
Senast redigerad av Sherlock83 2025-04-24 kl. 00:00.
Citera
2025-04-23, 23:58
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:

Innlegg #813

Citat:
Aftenposten har snakket med en nabo, Monica, som bor like ved skogholtet der Betew ble funnet.

Jeg satt i sofaen og så på TV, datteren min var på rommet og mannen min på kjøkkenet. Plutselig så hørte vi fem til syv skudd, sier hun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in