2025-04-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Bestilleren heter K*shtr*m og er fra YB på Holmlia. Han soner med SM på Berg fengsel. Det er sjukt mye feilinformasjon som deles i tråden her. Både når det kommer til hendelsesforløp og omstendigheter rundt både SM og MB.

Det virker logisk at SM har fått oppdraget av en han har sittet inne sammen med.

Jeg ser for meg at han har utført drapet selv, det virker usansynlig at han skulle leie inn noen andre for å drepe han, men det kan jo hende. Han sier at han ikke liker kniver, men han kan ha fått et innfall om å kutte strupen på han. SM virker veldig rolig og oppegående i intervjuer, men han er tydeligvis fullstendig impulsiv i virkeligheten.
Citera
2025-04-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Htdy
Ja, jeg vet om fler som har jobbet innen fengselsomsorgen som har endt opp i forhold med noen innsatte.. Må understreke at det er langt mildere lovbrudd enn i dette tilfellet, men alltid forundret meg over det..

Beste svaret er nok at det er en veldig irrasjonell del av hjernen som responderer. Ser man på veldig "flinke" selgere så er dem også utsatt veldig for å si ja hvis dem blir oppringt for at kjøpe noe, men det kan også være sånn at mennesker som jobber blant disse selv har fortid, familie eller selve er ustabile. Av egen erfaring så ser jeg at mange av jentene for eksempel som jobber med brukere eller innen rus og psykiatri har noen bokstavs-diagnoser og eller også fortid med rus.

Anekdotisk observasjon fra min erfaring innen det kriminelle miljøet i Oslo og rehabiliterings-institutene disse menneskene havner i.

Like barn barn leker best, i alle deler av samfunnet.
Citera
2025-04-22, 10:19
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKvinna
«En meddommer som var med på avgjørelsen i tingretten om å prøveløslate Stig Millehaugen, sendte et julekort til den forvaringsdømte drapsmannen i fengsel»

https://rett24.no/articles/meddommer...g-heier-pa-deg

Meddommeren var selvsagt en kvinne. Utrolig at noen kvinner forsvarer disse mennene med høy voldskapital.
SM to ganger domfelt for drap og flere brutale bankran, fikk altså støtte fra uventet hold.

Så får vi håpe dette er tatt tak i og at denne kvinnen aldri igjen får verv som meddommer

Ikke overrasket. Det norske rettsvesenet er en eneste stor dårlig vits
Citera
2025-04-22, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, det virker ikke som om det ble forsøkt skjult på noe vis, heller tvert imot. Hva han døde av vil nok kunne fortelle en hel del om hvordan dette har foregått. Skadene vi så langt er kjent med får det til å virke som om han ble angrepet bakfra, at dette ikke nødvendigvis var en konfrontasjon.

Hvis det er SM som utførte drapet, kan det da tenkes at han ved dette siste møtet ikke var der da MB ankom? De hadde møttes flere ganger tidligere, men står ikke noe om at dette var samme stedet, bare at det var "skjulte" møter hvor MB hadde skrudd av telefonen.

Jeg tenker jo at SM kan ha stått gjemt og kommet på MB bakfra. Men skal man kutte strupen på noen må man vel ta ett eller annet slags grep for å komme til? Man gjør det uansett ikke mens man står i en konfronterende posisjon. Da vil jo offeret kunne beskytte seg og rygge unna. Gitt at det kun var én angriper. Det vet vi jo ikke.

Jeg ser uansett ikke for meg at de to møttes og slo av en prat før drapet. Hvis det altså var SM som utførte det. Men jeg er langt fra sikker.

Siden vi allerede gjetter, så gjetter jeg på at SM kuttet strupen på han. At MB dro frem en pistol mens han lå blødende, og at SM tok våpenet og skjøt han etter å ha kuttet strupen på han.
Citera
2025-04-22, 10:20
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Bestilleren heter K*shtr*m og er fra YB på Holmlia. Han soner med SM på Berg fengsel. Det er sjukt mye feilinformasjon som deles i tråden her. Både når det kommer til hendelsesforløp og omstendigheter rundt både SM og MB.

Da kan vel kanskje du oppklare?
Citera
2025-04-22, 10:25
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spookey123
Hvem er B og S? Så B har skrevet flere ganger og hilst fra flere interessante personer

S er hvertfall søsteren til W*illiam Ell*ngsen
Senast redigerad av Sherlock83 2025-04-22 kl. 10:30.
Citera
2025-04-22, 10:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Det virker logisk at SM har fått oppdraget av en han har sittet inne sammen med.

Jeg ser for meg at han har utført drapet selv, det virker usansynlig at han skulle leie inn noen andre for å drepe han, men det kan jo hende. Han sier at han ikke liker kniver, men han kan ha fått et innfall om å kutte strupen på han. SM virker veldig rolig og oppegående i intervjuer, men han er tydeligvis fullstendig impulsiv i virkeligheten.

Hadde SM vært en fri mann, ville jeg si meg enig i den logikken. Men han er ikke fri. Da blir det vrient å forstå at han skulle risikere så mye for penger han mest sannsynlig ikke får nytte av. Med mindre han da er så tilbakestående at han trodde han bare trengte å reise til Horten og vente til saken blåste over?

Hadde forøvrig vært greit å kjenne litt fakta, bl.a. hvilket tidspunkt SM slapp ut på perm, og hvor lenge den skulle vare. Når og hvor lenge satt han sammen med denne albaneren på Berg? Hadde han noen grunn til å ta et slikt oppdrag fra ham, annet enn å tjene penger?

Og ikke minst - var det SM som først tok kontakt med MB, eller omvendt? Og hvis SM hadde til hensikt å drepe MB, hvorfor møttes de flere ganger i forkant? Det øker jo definitivt sjansen for å bli observert og tatt. Hvorfor drepte han ikke MB ved første og beste anledning?

Det er enklere å se for seg et scenario der albaneren har kontaktet SM og bedt ham oppsøke MB for å "megle". Så har det blitt gjort møter på forhånd kun de to imellom, før det kanskje torsdag ble avtalt et møte mellom MB og representanter for albaneren, som da altså hele tiden hadde til hensikt å drepe. Under dekke av å møtes til "megling".
Citera
2025-04-22, 10:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Siden vi allerede gjetter, så gjetter jeg på at SM kuttet strupen på han. At MB dro frem en pistol mens han lå blødende, og at SM tok våpenet og skjøt han etter å ha kuttet strupen på han.

Ehh... påstår du at en person med overskåret strupe er i stand til å ta frem et våpen?
Citera
2025-04-22, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
S er hvertfall søsteren til W*illiam Ell*ngsen

Ah, takk. Har du hele navnet? Men så Torska hadde kommentert på bilde til B.. så er veldig nysgjerrig.
Citera
2025-04-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
Ikke overrasket. Det norske rettsvesenet er en eneste stor dårlig vits

Enig. Les gjerne denne artikkelen fra 2013 vedrørende Betew. Absolutt ingenting er forandret:

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/...ermisjon-igjen
Citera
2025-04-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ehh... påstår du at en person med overskåret strupe er i stand til å ta frem et våpen?

Har sett det på film flere ganger faktisk 😂
Citera
2025-04-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ja... Hvis han hadde en pistol han har øvd på å trekke for eksempel, så er det mulig.

Det er fri fantasi da, fra min side, men jeg vil ikke si det er umulig akkurat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in