Citat:
Fra artikkelen du lenket til:
Citat:
I forkant skal han ha fortalt kontakter i det kriminelle miljøet at han skulle møte S*ig M*llehaugen (55), som nå er siktet for drapet, ifølge TV 2s opplysninger.
Det er uklart hvordan det angivelige møtet skal ha kommet i stand og hvorfor det skulle skje, men ifølge TV 2s kilder skal B*tew ha gitt uttrykk for at han stolte på M*llehaugen.
Det er uklart hvordan det angivelige møtet skal ha kommet i stand og hvorfor det skulle skje, men ifølge TV 2s kilder skal B*tew ha gitt uttrykk for at han stolte på M*llehaugen.
Citat:
Han kan ikke gå nærmere inn på hvorfor politiet mistenker M*llehaugen for å ha hatt en rolle i drapet.
Ut fra dette, så er det vel rimelig å anta at politiet har indisier på at SM har vært tilstede på brottsplassen enten i forkant av drapet eller under drapet. Det er videre ikke utenkelig at "de/den" som ønsket livet av MB visste om at et slikt møte skulle finne sted og hvor. For det er et ordtak som sier at; -" Det en vet, vet ingen, men det to vet, vet alle..." Så når MB var så løsmunnet, så kan han ha forseglet sin egen skjebne og jeg heller nok fortsatt til at SM var en beleilig scapegoat.
Er SM en forbedret utgave av seg selv og er det da utenkelig at han kan begå slike handlinger igjen som han har gjort tidligere? Absolutt ikke tror jeg, men ryktet om en million norske kroner, er ikke motiv nok for å ta livet av en person som tross alt sto han ganske nær, tror jeg. Selv SM er nok i stand til å foreta en kjapp cost/benefit analyse og innse at en slik eventuell million kroner, vil han aldri hverken få eller kunne ha benyttet seg av. Antagelig tjener han like mye på bøkene sine snart.