Citat:
Ursprungligen postat av
CrimeWatcher
Vet man identiteten til mannen i 30-årene som var god venn av MB, som det ble bestilt leiemord på? Mannen satt på Bastøy (og kjente vel sikkert da godt til SM), og skulle tatt av en svensk 16-åring.
D*lchir *ss*d (*=a)
Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Kan denne D ha vært delaktig i plottet for å ta MB? Evt. blitt advart på forhånd?
Det er kanskje ikke så vanskelig å se for seg forræderi i denne sammenhengen.
Kilder tett tilknyttet til miljøene på Søndre Nordstrand beskriver relasjonen mellom disse såkalte «allierte» som veldig turbulent, med mye sjalusi og uenigheter. MB i spissen som en slags gamemaker, med tilgang på store mengder heroin, kokain og kapital.
DA som den utpekte lederen av Mortensrud-fraksjonen har sonet i fengsel i nesten 10 år sammenhengende. Han skal stå bak flere drapsforsøk, hvor noen av disse er mot tidligere allierte på Holmlia. Hans seneste dom omfatter store mengder narkotika og bla. Ett drapsforsøk hvor han skal ha blitt dømt til 12 års fengselsstraff.
Narkokrangelen mellom DA og MB skal dreie seg om et stort forsvunnet parti med både kokain og heroin finansiert av MB. Dette skal spille sentral rolle i denne konflikten da MB har holdt DA ansvarlig, og krevet oppgjør. DA og MB skal ha avtalt et møte i skogholtet for å diskutere planlegging av drap. Det at D avlyser møtet i siste minutt men MB likevel møter opp og blir skutt er svært interessant, dog ikke sjokkerende da slike metoder ofte blir brukt i Sverige for å lure folk til å ta livet av dem.
Kilder forteller om sterke reaksjoner fra DA sin krets, hvorav lillebroren inkl. holder han ansvarlig for konfliktene dem befinner seg i. Lillebroren skal også ha sonet for samme drapsforsøket DA er dømt for.
Jeg vil tro politiet har stor interesse rundt denne figuren selvom han blir lite omtalt, da han er kjent for metoden «splitt og hersk» i bytte mot egen vinning i underverdenen.
Virker for meg som at mye offentlig informasjon og nyhetsartikler rundt denne saken er ensidig, men igjen ikke så rart da det er journalister hos Dagbladet og TV2 med personlig relasjon til DA og grupperingen, som dem er godt kjente for å bruke som virkemiddel i straffesakene sine. Det er ingen tvil om at media har en sterk påvirkningskraft i slike saker, og min tanke er at DA enn så lenge spiller kortene sine helt rett på denne fronten.