Citat:
Ursprungligen postat av
Bletchley-Park
Jeg får desverre litt "Eirik Jensen" vibber av denne saken. SM skal muligens tas nå, fordi han er farlig for noen høyt oppe i systemet. Jeg stoler ihvertfall ikke på politiet/påtalemyndigheten i det hele tatt, når de ganske diffust snakker om styrket mistanke. Til det følger det for mange justismord i påtalemyndighetens og tildels dommeres (ref. Fasting Torgersen) kjølvann.
Synes det er interessant jeg, det du skriver. Har lest en del om Torgersen saken. Han hadde aldri blitt dømt idag.
Og det er hevet over enhver tvil om at der var det viktig for noen med høy anseelse å ikke tape ansikt.
Akkurat i Jensen saken mener jeg han ble kastet godt og grundig under bussen, men det hører jo ikke hjemme her å skrive om.
Millehaugen kan vel ikke si et kløyva ord.
Det er visst også etter kraftig råd fra hans advokat? Jo mer han sier, jo mer tukler han seg inn i garnet. Og desto høyere pris setter vel bakmennene på hans hode? Det dreier seg vel ikke bare om å beholde æren og ikke “tyste”
som de så kult beskriver det.
Det dreier seg vel like mye om at man skriver under sin egen dødsdom om man sier noe.
For det er vel ingen tvil om at det er bakmenn i denne saken, eller?
Nå hadde nok MB surret seg inn i en eller annen avtale, Gud vet hva. Mulig han var såkalt informant, for politiet. For meg er det mest nærliggende. Ut i fra god vilje i så fall, med ønske om at de virkelig store ble tatt.
Min andre teori er at MB hadde prøvd å ta over et stort narkotika parti. Det er mange måter å gjøre det på.
For øvrig var det nylig et stort narkotikabeslag i ett eller annet land i Europa. Men det viste seg ved testing at det var (edit): salt. Den ene gangsteren hadde lurt den andre, og går nå sannsynligvis fri i Europa og er innehaver av hundrevis av millioner.
Må legge til lenker etterpå.