2025-04-21, 14:10
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangass
En ting jeg stusser på, og som kanskje viser tydelig at politiet åpenbart visste hvem gjerningsmannen er: De fikk brannvesenet til å SPYLE åstedet relativt tidlig, 18 timer etter de hadde fått vite om drapet. Det er jo uhørt i en etterforskning.
Om det var den minste mulighet for en bevisforspillelse hadde de satt opp telt og lukket området i dagesvis.
Her trengte de åpenbart ikke tid, de visste hvem som hadde vært der.

Eller det hadde kommet beskjed om hvem gjerningspersonen skulle være og viktige spor skal da fjernes raskt. For jeg stoler ikke en dritt på Politiet slik sett. Det er bare å henlede tankene tilbake til likvidasjonen av Jan Wiborg på et hotellrom i København i 1994. Der spylte det danske politiet etter meget kort tid og det etter ordre fra "noen" i Norge om at dette skulle se ut som selvmord. Så om SM virkelig har gjort dette drapet på MB, eller om noen har ønsket MB fjernet og sett på SM som perfekt "scapegoat" og dermed tilbake på langtidskontrakt, det er foreløpig helt i det uvisse slik jeg ser det.
Citera
2025-04-21, 14:18
Medlem
Etter nyheten om drapet havnet jeg inne på Schum*nn sin minneside. Jeg la da merke til at SM hadde tent et lys, og så la jeg merke til dette navnet:

https://ibb.co/C5Bb5H6L

Først etter å ha lest her, innser jeg at det må være psykiateren fra Horten. Tenker det er svært spesielt at hun har brukt hans etternavn her. Hva tenker dere? Det har for øvrig blitt slettet etter pågripelsen, ser jeg nå. Tror ikke man kan slette selv, så er nok den som har tilgangen til minnesiden som har fjernet.
Senast redigerad av Snopatruljen 2025-04-21 kl. 15:15.
Citera
2025-04-21, 14:25
Medlem
Metkel, Synn*ve og Bened*cte har også tent lys på den siden 👀
Citera
2025-04-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Hva får deg til å mistenke at politiet er ute etter ham, har du grunnlag for å tenke dette?

Få i Norge har voldspotensialet til å utføre dette. SM har det. Han var i Oslo på skjærtorsdag og er lommekjent i området. Han er oppvokst på Tveita og har løpt rundt i skogholtet fra barnsben. Politiet har overvåket både SM og MB i forkant av drapet og vet at de to har avtalt å møtes samme dag MB ble drept (skjærtorsdag).

Aftenposten skriver 20. apr 2025:
I september 2023 vedtok Oslo tingrett å prøveløslate ham, men avgjørelsen ble omgjort av lagmannsretten. Det skjedde etter at statsadvokaten anket avgjørelsen. De beskrev Millehaugen slik:

«Han har aldri tidligere klart å komme tilbake til samfunnet uten å begå nye alvorlige voldshandlinger.»
Politiinspektør Metlid til Aftenposten.
– Mannen er siktet for drap eller medvirkning til drap, er det snakk om at dette kan være et bestillingsdrap der siktet har vært involvert?

– Det kan vi ikke svare på ennå. Vi opprettholder det vi har sagt om at vi mener at konfliktlinjer er aktuelle motiv, men å si noe mer sikkert rundt hva som er bakenforliggende, det vil vi avvente med, sier politiinspektøren.

– Men er det en teori?

– Det er også noe vi ser på, ja.
Kilde: https://www.aftenposten.no/norge/i/w...apet-aa-gjoere

Foreløpig må vi avvente hva retten vil si. Om mistankegrunnlaget mot Stig Millehaugen holder til varetektsfengsling.
Citera
2025-04-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wellmann
er barnefar p*l Kristiansen?
Stemmer det, hvis du trykker på brukeren hans så er det bilder av datteren der.
Citera
2025-04-21, 14:48
Medlem
Blodtåka må ha lettet litt i VG-redaksjonen. De har nå flyttet mugshotene av Norges farligste mann, ett godt stykke nedover på nettsiden.

VG i dag, 21. april 2025
Drapet på Metkel Betew: Har gjort flere beslag i bolig

VG gjør et poeng av at naboene til pågripelsesadressen i Horten er redde.
VG har snakket med naboer som bor tett på boligen hvor Millehaugen ble pågrepet. De sier at folk er redde.

– Folk er veldig redde. Her er det mange små barn, det er et veldig rolig område med familier. Det er ekkelt å vite at han skal ha vært her, og det er ekkelt at politiet er her nå. Man blir veldig redd, sier en nabo.

– Det er ubehagelig at politiet er her nå, sier en annen nabo.
Minner om at kriminalomsorgen under Millehaugens flukt i juni 2022 var klinkende klare på at Millehaugen ikke var regnet å være til fare for allmennheten.

nrk.no i dag, 21. apr 2025
Nabo til NRK: Så drapssiktede Millehaugen bli dratt ut av bil
Millehaugen ble dratt ut av en bil i gaten, før politiet tok på han håndjern, ifølge naboen, som skal ha vært vitne pågripelsen.

Naboen omtaler situasjonen som «veldig skummel», og sier at det ikke er kult at Millehaugen, som nå er siktet for drap eller medvirkning til drap, har hatt tilholdssted i nabolaget.
Naboer skal være vettskremte over at Millehaugen har oppholdt seg i deres nabolag.

Gratulerer til mediene, som gjennom mer enn 30 år har skapt myten om Norges farligste mann. Den samme myten brukes nå som begrunnelse for å navngi Millehaugen så snart han ble pågrepet.

Medienes demonisering av Millehaugen skal nå skremme nye generasjoner nordmenn. Man skremmer foreldrene så til og med småbarn blir påvirket.

Men det gir jo klikk. Masse inntekter.
Citera
2025-04-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopatruljen
Etter nyheten om drapet havnet jeg inne på Schum*nn sin minneside. Jeg la da merke til at SM hadde tent et lys, og så la jeg merke til dette navnet:

https://ibb.co/chTCRNhd

Først etter å ha lest her, innser jeg at det må være psykiateren fra Horten. Tenker det er svært spesielt at hun har brukt hans etternavn her. Hva tenker dere? Det har for øvrig blitt slettet etter pågripelsen, ser jeg nå. Tror ikke man kan slette selv, så er nok den som har tilgangen til minnesiden som har fjernet.
Jeg forstår ikke helt. Alle disse lysene er jo tent 5.mars
Citera
2025-04-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Foreløpig må vi avvente hva retten vil si. Om mistankegrunnlaget mot Stig Millehaugen holder til varetektsfengsling.

Ren spekulasjon selvfølgelig, men all erfaring tilsier at det eneste politiet har er at SM er den siste personen de vet med sikkerhet hadde kontakt med MB den kvelden. Pluss SM sin historikk. Kanskje tok de han i en løgn om bevegelsesmønsteret sitt torsdag da han var i vitneavhør på fredag.

For hva slags håndfaste beviser kan de eventuelt ha funnet på åstedet som er en direkte link til SM, og som de ikke hadde på fredag?

Hagen-saken har vist at det er relativt enkelt å rundlure norsk politi med litt planlegging. At mange folk så ukritisk svelger arrestasjonen av SM, som om saken nærmest er oppklart nå, uten at vi vet hva slags bevisgrunnlag politet sitter på, sjokkerer meg faktisk litt
Citera
2025-04-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60

Hva forstår du ikke? Er det noe spesielt med den 5. mars?
Citera
2025-04-21, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Ren spekulasjon selvfølgelig, men all erfaring tilsier at det eneste politiet har er at SM er den siste personen de vet med sikkerhet hadde kontakt med MB den kvelden. Pluss SM sin historikk. Kanskje tok de han i en løgn om bevegelsesmønsteret sitt torsdag da han var i vitneavhør på fredag.

For hva slags håndfaste beviser kan de eventuelt ha funnet på åstedet som er en direkte link til SM, og som de ikke hadde på fredag?

Hagen-saken har vist at det er relativt enkelt å rundlure norsk politi med litt planlegging. At mange folk så ukritisk svelger arrestasjonen av SM, som om saken nærmest er oppklart nå, uten at vi vet hva slags bevisgrunnlag politet sitter på, sjokkerer meg faktisk litt

Enig
Citera
2025-04-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopatruljen
Hva forstår du ikke? Er det noe spesielt med den 5. mars?

Folk tente lys og skrev meldinger i flere dager etter dødsfallet. Tilfeldig at det var 5.mars meldingene i screenshotten ble lagt ut. Det kommer fortsatt inn meldinger på minnesiden.
Senast redigerad av Antarath 2025-04-21 kl. 15:06.
Citera
2025-04-21, 15:03
Medlem
Skruel0ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60

Poenget er at terapeuten bruker etternavnet til SM på minnesiden. Spørsmålet er hvorfor. På SoMe bruker hun sitt opprinnelige etternavn. Br*ckst*dt Kv*mm*

(o, e, a, e)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in