2025-04-11, 22:00
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Pourmokhtari har gjort ett riktigt dåligt arbete, tillsammans med övriga partier som blankt skiter i miljön.

Jag är ingen sann miljövän, kör dieselbil och äter kött. Men jag ogillar döda landskap, PFAS, övergödning och dåligt vatten. Så hon hade ju kunnat göra något åt det.
Citera
2025-04-11, 22:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Så svenska skogen är lite minus. Den som gjort att Sverige haft plus hela tiden. Den tar alltså upp mer Co än vad svenskarna släpper ut.

Borde vi faktiskt inte bara skita i allt detta. De klagar på Sverige som legat plus...
Citera
2025-04-11, 22:25
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Bönder har inte cash din fåne. Det är extremt svårt att få lönsamhet i jordbruk. De flesta bönder ser det som ett kall och det är inget man blir rik på. Svenska bönder bryr sig nog mest om naturen av alla nationaliteter på bönder.
Det finns inte en enda bonde i Sverige som är en rik knösus! De "grönas" hat mot bönderna är av samma tankegods som bolsjevikerna och bör betraktas som inrikes terrorister. Alla som hatar på bönder vill att svenne ska svälta. Ser du en grön terrorist på stan ska den bemötas med käftsmäll och offentlig prygling.
Citera
2025-04-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Sen undrar jag vad det är du tycker att jag behöver veta om historien mera än det här:

Oxe ersätts med traktor, ersättas med skördmaskin, ersätts med.. ersätts med... etc etc..

Bönder under åren är dom som har suttit på det senaste när det kommer till teknologi.. Dom har till och med nightvision, rangefinders, thermal vision och drönare innan ens civila vet vad fan det är..

Du kan ju inte komma och påstå nu att de har det dåligt ställt eller att de behöver mera cash.

Jag rekommenderar att du läser nummer 12: Jordbrukspolitiken, så förstår du mer.

https://www.ksla.se/bibliotek/femban...verket-band-5/
Citera
2025-04-11, 22:33
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Det håller jag helt med om. Det är svårt för en bonde att starta nyjobb.... Men etablerade bönder sitter redan på mark och X antal traktorer i medelstorlek upp till större.. Dessa kostar allt ifrån 500k till 1,2 miljoner kronor utan all deras utrustning.. Så det är rätt långsökt att påstå att dessa skulle ha det knapert.
Så du menar att bara för att etablerade bönder har land och traktorer så är dom rika? Bara för att bonden Lars har 2 traktorer värda 3 millar så betyder det ju knappast att han är likvid för 3 millar på sitt konto och kan leva loppan.

Bonden Lars säljer däremot en vara som du och jag MÅSTE ha, nämligen mat. Och han använder sin traktor värd 1 mille för att ge dig mat. Bara för att bönderna sitter på något som på pappret är värt x kr betyder det inte att dom är rika.

Läskigt hur bolsjevistiskt tänkande slagit rot
Citera
2025-04-11, 22:41
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Så du menar att bara för att etablerade bönder har land och traktorer så är dom rika? Bara för att bonden Lars har 2 traktorer värda 3 millar så betyder det ju knappast att han är likvid för 3 millar på sitt konto och kan leva loppan.

Bonden Lars säljer däremot en vara som du och jag MÅSTE ha, nämligen mat. Och han använder sin traktor värd 1 mille för att ge dig mat. Bara för att bönderna sitter på något som på pappret är värt x kr betyder det inte att dom är rika.

Men du behöver syre också... Så vad är det för argument? Ju mer x hektar mark Bonden Lars skövlar, desto mindre träd med fulla rotsystem som återvinner koldioxid och ger tillbaka Syre har du.. Och allt som Bonden Lars producerar äter DU inte upp heller sen ändå.. Mycket utav det blir till matsvin... Eller säljs till någon utomlands.

Behöver han verkligen två större traktorer, så han kan dra upp rotsystem och skövla tio mer hektar?

Det är jättebra att han har ett "go get rich" mindset eller något. Men han får dra på ner sina ambitioner nu ett tag, för jag vill gärna kunna andas.
Senast redigerad av TedGaandie 2025-04-11 kl. 22:47.
Citera
2025-04-11, 22:46
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Men du behöver syre också... Så vad är det för argument? Ju mer x hektar mark Bonden Lars skövlar, desto mindre träd med fulla rotsystem som återvinner koldioxid och ger tillbaka Syre har du.. Och allt som Bonden Lars producerar äter DU inte upp heller sen ändå.. Mycket utav det blir till matsvin... Eller säljs till någon utomlands.

Behöver han verkligen två större traktorer, så han kan dra upp rotsystem och skövla tio mer hektar?
Begriper ingenting av vad du skrev...menar du att Lars har ett överskott av traktorer som han använder för att riva upp skog bara för skojs skull?
Citera
2025-04-11, 22:49
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Begriper ingenting av vad du skrev...menar du att Lars har ett överskott av traktorer som han använder för att riva upp skog bara för skojs skull?

Menar du att det är viktigare att du kan mätta din övergödda fetmage, än att vi andra har något syre?

Du kan kolla länken i det inlägg jag skrev precis innan så hänger du med i vad vi snackat om.
Citera
2025-04-11, 22:53
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Menar du att det är viktigare att du kan mätta din övergödda fetmage, än att vi andra har något syre?

Du kan kolla länken i det inlägg jag skrev precis innan så hänger du med i vad vi snackat om.
Syre? Som sagt, vad fan babblar du om. Tror du på riktigt att bönderna gör slut på planetens syre?
Du kanske bara trollar?
Citera
2025-04-11, 22:55
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Syre? Som sagt, vad fan babblar du om. Tror du på riktigt att bönderna gör slut på planetens syre?
Du kanske bara trollar?

Leta reda på den där länken du så får vi se om du förstår något.
Citera
2025-04-11, 22:57
Medlem
Naturvårdsverket är 100% en extremist-organisation numera.

De har blivit påkomna med att ljuga om fakta och studier de pekar på FLERTALET GÅNGER.

Minns inte exakt vilka nu, men bara kolla deras flöde på insta senaste året så har folk kommenterat och påpekat att dom ljuger om siffrorna.

Samt att de raderar kommentarer som ifrågasätter dom med sanning

Ett gäng klåpare
Citera
2025-04-11, 23:25
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
I förrgår på tv 4 nyheterna så läste man högt och tydligt upp att "idag är det dag 120 på året och svenskarna har redan förbrukat sin del av resurser. Det gör Sverige till det land som därmed har använt mest av jordens resurser i år."
*svär inte ordagrant citatet, men jag är 80% säker.

Helt efterblivet. 10 miljoner invånare liksom, hur fan ska det spela någon roll vad vi i vårt pissland gör i den här världen med 7? Miljarder människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in